RTL Interactive koopt kortingsbonnenbedrijf
RTL Interactive neemt in Duitsland het bedrijf Econa over, een van de grootste exploitanten van couponsites, voor een bedrag van 27,5 miljoen euro.
RTL Interactive neemt in Duitsland het bedrijf Econa over, een van de grootste exploitanten van couponsites, voor een bedrag van 27,5 miljoen euro.
Waarom worden we door bedrijven ongevraagd gevolgd op het internet? Wat willen die snode adverteerders allemaal van ons weten? En wat doen ze met al die informatie? Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) wil nu nog strengere wetgeving, waardoor we echt een achtergesteld land worden.
De verspreiding van malware via advertenties oftewel malvertising neemt een hoge vlucht, zo waarschuwt beveiligingsbedrijf Bromium. De Flash-banner is echter het gevaarlijkst.
Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail. Hoe kwam de waakhond tot zijn beslissing?
Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail.
Vergelijk.nl opent met Feestartikelen en Gadgets nieuwe productcategorieën en dat is een voorbode voor meer. Volgend jaar gaat de site helemaal in het nieuw.
Voor veel bedrijven lijkt adverteren op Bing nog een beetje op een schot in het donker. Uiteraard kent iedereen Bing wel, maar deze zoekmachine wordt nog niet als een prioriteit gezien, waardoor er ook nog niet veel op geadverteerd wordt. Toch is Bing in de basis niets anders dan Google en biedt ook Bing veel voordelen. In dit blog lees je 8 uitstekende redenen om te adverteren op Bing.
Adfactor en Semilo-onderdeel Mobvious sluit een samenwerking om het bereik van mobiele reclamecampagne te vergroten.
Facebook lanceert maandag naar verluidt een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het gaat om een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft.
De bestedingen aan online videoreclame stijgen komende jaren met gemiddeld 24 procent, wat het de snelst groeiden categorie internetreclame maakt.
Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.
Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.
Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.
Adverteren via sociale media, hoe kansrijk is dat eigenlijk? AOL Platforms gebruikt gegevens van marketing analyse bureau Convertro om te concluderen dat sociale media veel subtieler werkt dan andere media en directe verkoop mogelijkerwijs niet meteen het belangrijkste doel is. Adveteren op Twitter is effectiever dan op Facebook en Pinterest. In het algemeen geldt als advies: ken je doelgroep.
Thuisbezorger Just Eat begint in Engeland met een tv-campagne en rolt die later dit jaar naar Europa uit.