Microsoft trimt advertentieverkoop
Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.
Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.
YouTube wil op termijn abonnementen gaan introduceren zodat kijkers verlost zijn van te opdringerige reclames. Wanneer dat moment komt, kan directeur Susan Wojcicki niet zeggen.
De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.
Dertig procent van de adverteerders die affiliatemarketing gebruiken, gebruikt dit kanaal volgend jaar voor buitenlandse uitbreiding.
Microsoft werkt aan een extern advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Dat meldt MediaPost. Het gaat om advertenties die verschijnen bij zoekmachine Bing en Bing Ads.
Adverteerders hoeven niet meer altijd in de drukst bekeken reclameblokken te zitten, zegt de topman van reclamegigant Omnicom. Digitale kanalen beginnen steeds betere alternatieven te bieden, waardoor de urgentie voor tv-adverteren afneemt.
“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.
Ikea houdt dit weekend een proef met de combinatie van televisie- en mobiele reclame tijdens de uitzending van X Factor in Engeland.
Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.
Yahoo zou video advertentiebedrijf BrigtRoll willen overnemen voor 700 miljoen dollar, hoewel het nog wel eens meer zou kunnen worden. Dat melden bronnen aan TechCrunch. Er is een kleine kans dat de acquisitie vanavond al bekend wordt gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.
Klussite Werkspot gaat de landsgrens over en begint onder de naam Werkspot.it in Italië.
Zanox heeft een AFM-vergunning aangevraagd zodat zijn aangesloten uitgevers van financiële vergelijkingssites dat niet hoeven te doen.
Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.
Niet alles dat Steve Jobs aanraakte, veranderde in goud. Reclamedienst iAd bijvoorbeeld is een vage schim van wat het had moeten worden. Daar probeert huidig topman Tim Cook verandering in te brengen, met een nieuwe retargetingoptie.