More stories

ClickDistrict pleegt Duitse overname

ClickDistrict neemt Digital Response uit Hamburg over. Daarmee hoopt het zijn positie in Duitsland te bestendigen met als voorbereiding op groeiversnelling.

Online advertising

Affiliate marketing is een dure optie

Het risicoloze CPS-model blijkt in de praktijk vaak duurder dan de inzet van leadwerving. Zo ondervond RTL Nederland.

Online advertising

Mark van Dijk krijgt leiding iProspect/Netsociety

Mark van Dijk krijgt de gedeelde leiding over iProspect en diens nieuwe zusterbedrijf Netsociety. Onder zijn leiding zullen de bedrijven de nieuwe, gezamenlijke koers gaan bepalen.

Online advertising

iProspect neemt Netsociety over

Het Engelse moederbedrijf van iProspect neemt online mediabureau Netsociety over. Het bureau wordt komende maanden geïntegreerd in iProspect Nederland.

Online advertising

Red Bull beste in branded videocontent

Drankjesmaker Red Bull verslaat Disney, Nike en Google met online videocontent. De Oostenrijkers staan bovenaan de toplijst ‘Social Video Equity Report’ die net verscheen.

Online advertising

Klassieke retargeting is passé

Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. Dat vergt een nieuwe aanpak.

Online advertising

Internationaal groeigeld voor PeerReach

De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.

Online advertising

Kies de juiste KPI’s in display advertising

De tijd dat er budgetten voor display advertising werden vrijgemaakt zonder daar duidelijke doelen doelstellingen aan te hangen ligt inmiddels grotendeels achter ons. Het kiezen van de juiste KPI’s is essentieel in het bereiken van een maximaal resultaat.

Online advertising

Technologie en design versterken elkaar in dynamische banners

Real-time bidding maakt het mogelijk een zeer specifieke doelgroep of individu te targeten, maar wat heeft dat voor zin wanneer gebruik wordt gemaakt van een statische banner met een algemene boodschap?

Online advertising

CEO Zanox International stapt op

Philipp Justus stapt uiterlijk eind februari volgend jaar op als CEO van Zanox. Zijn opvolger wordt spoedig aangekondigd.

Online advertising

Reinout te Brake (IQU): ‘Ik verlang terug naar het zolderkamertje’

IQU begon als affiliatenetwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake (41) had de moed bijna opgegeven, maar bereidt nu – vanwege groeipotentie – een verhuizing naar Amerika voor.

Online advertising

Uitgeverij NDC wordt wederverkoper van AdWords

NDC mediagroep is officieel wederverkoper geworden van Google AdWords. Het bedrijf gaat tienduizenden lokale en regionale adverteerders adviseren over de inzet van internetreclame, al dan niet in aanvulling met andere reclamevormen van de uitgeverij.

Online advertising

Sunweb: Geen omzetverlies door cookiewet

Door de correcte toepassing van de cookiewet ziet vakantiesite Sunweb het meetbare siteverkeer met dertig procent dalen. Het bedrijf merkt echter geen grote verschillen in de omzetcijfers.

Legal

Kwart bedrijven gaat minder adverteren door cookiewet

Bijna een kwart van de Nederlandse adverteerders gaat minder online adverteren als gevolg van de cookiewet. Vooral bedrijven in de sectoren Telecom en Travel trekken zich terug voor bezinning.

Online advertising

Drie vragen aan: Joëlle Frijters

Het real time advertentieplatform ImproveDitigal komt voor 85 procent in handen van de Zwitserse PubliGroupe. Aan CEO Joëlle Frijters van ImproveDigital drie korte vragen over deze overname.

Online advertising