More stories

Infographic: sociale advertentieformaten

Het aantal sociale netwerken dat advertenties biedt groeit met de dag, maar soms is het moeilijk om de verschillende advertentieformaten te onderscheiden. Vandaar dat Flightpad een mooi overzicht heeft gemaakt onder de noemer Social Media Ads Cheat Sheet. Oftewel: een spiekbriefje voor Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en Instagram.

Marketing

Google Dynamische Sitelinks: gratis kliks in AdWords?

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch bestaan ze sinds kort: gratis kliks in AdWords. Een week geleden introduceerde Google dynamische sitelinks en voerde het bedrijf deze wijziging meteen door in alle AdWords accounts. Dynamische sitelinks worden, net als de standaard links, vertoond onder de advertentie. Een groot verschil met standaard sitelinks is echter dat ze dynamisch door Google bepaald worden én dat ze helemaal gratis zijn.

Marketing

Vergelijk.nl geen ‘webwinkel’ meer

Vergelijk.nl heeft het winkelmandje de deur uit gedaan. Consumenten kunnen er geen orders meer plaatsen zodat aangesloten webwinkels die verder konden afhandelen.

E-commerce
Premium

Taboola gaat vol in native advertising

Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.

Contentmarketing

Scout24 overweegt beursgang

Investeerder Hellman & Friedman overweegt Scout24 voor het einde van het jaar naar de beurs te brengen.

Online advertising

Wehkamp schrapt 10.000 producten van Beslist.nl

Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.

E-commerce

Pervorm zet volgende stap in geautomatiseerde media-inkoop

Performance marketingbureau Pervorm, gespecialiseerd in display en social performance advertising, lanceert samen met technologiebedrijf MediaMath het Open Seat-product. Daarmee kunnen adverteerders hun geautomatiseerde media-inkoop zelf beheren.

Marketing

Meer reclame op Google Maps

De vaste en mobiele versie van Google Maps gaan meer reclame vertonen. De inhoud van de zoekopdracht op de landkaart bepaalt (ook hier) reclames worden getoond.

Marketing

Tradedoubler zint op nieuwe strategie

Affiliatenetwerk Tradedoubler ziet groeiende concurrentie uit social media, ad exchanges, mobiel en video en bereidt zich voor op een nieuwe strategie. Afgelopen kwartaal leverde het 21 procent omzet in omdat een aantal grote internationale klanten is vertrokken.

Marketing

Search nog altijd geliefd bij online retailer

Online retailers geven het meeste marketinggeld uit aan betaalde zoekadvertenties. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Forrester Research en Shop.org. Search leverde in 2013 ook meer rendement op dan in voorgaande jaren.

Marketing

De kracht van automated trading voor content en video marketing

Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.

Conversie

Yahoo koopt analyticsbedrijf Flurry

Yahoo heeft het mobiele advertentie en analyticsbedrijf Flurry overgenomen voor naar verluidt meer dan 200 miljoen dollar. Yahoo heeft de aankoop bevestigd zonder een overnamebedrag te noemen.

Analytics

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook

Mobiel advertentienetwerk Amazon nu op iOS

Het mobiele advertentienetwerk van Amazon reikt niet langer slechts tot Android en Amazons eigen Fire OS, maar is nu via de Amazon Mobile Ads API ook beschikbaar op iOS van Apple.

Marketing