Sponsor 888.com breekt met Luis Suarez
Online gokbedrijf 888 stopt per direct zijn sponsorcontract met voetballer Luis Suarez vanwege diens bijtincident.
Online gokbedrijf 888 stopt per direct zijn sponsorcontract met voetballer Luis Suarez vanwege diens bijtincident.
Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.
Browserbedrijf Opera uit Noorwegen heeft advertentiespecialist AdColony overgenomen voor 350 miljoen dollar. De onderneming wil daarmee zijn mobiele positie versterken.
OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.
Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.
Trivago krijgt een nieuwe zoekoptie waardoor gebruikers ook naar gedeelde kamers kunnen zoeken, zoals hostels, appartementen en vakantiewoningen.
We denken dat display banner advertenties hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn storend en voegen te weinig waarde toe voor de gebruiker. Ook de advertentie-inkomsten van sitebeheerders dalen sinds twee jaar sterk. Wat zijn de serieuze alternatieven?
Het Amsterdamse mobiele technologiebedrijf Layar heeft vandaag bevestigd dat is is overgenomen door Blippar, een bedrijf dat vergelijkbare augmented reality-diensten levert aan adverteerders.
Het verkeer naar Facebookcampagnes via mobiele apparaten ligt op gemiddeld 65 procent in 2014 ten opzichte van 34 procent in 2013. Dat blijkt uit onderzoek van Burst onder 150 Facebookcampagnes in Nederland.
Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.
Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.
Procter & Gamble, de belangrijkse concurrent van Unilever, wil zeventig procent van zijn advertentiebudget via elektronische marktplaatsen laten lopen. Dat is een enorme omslag voor de multinational, die tot dusverre alleen kleinschalig experimenteerde met geprogrammeerd inkopen.
Reclametechnologiebedrijf Ligatus koopt Veeseo uit Duitsland. Aangesloten uitgevers moeten hierdoor het publiek langer op hun sites kunnen houden en daar meer geld aan verdienen.
Adverteerders die zijn aangesloten bij Googles AdWords hebben per e-mail te horen gekregen dat advertenties met pornografische inhoud binnen enkele weken niet langer worden geaccepteerd.
Automated buying en premium display zijn termen die eigenlijk niet hand in hand gaan. Daar brengt reclametechnologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam verandering in. Adverteerders en bureaus kunnen nu de beste reclameplekken inkopen op exchanges.