Affiliatenetwerk Daisycon betaalt uit in Bitcoin
Affiliatenetwerk Daisycon gaat desgewenst in Bitcoin uitbetalen. De betalingen zijn per direct beschikbaar voor alle nationale en internationale sitebeheerders, zo laat het netwerk weten.
Affiliatenetwerk Daisycon gaat desgewenst in Bitcoin uitbetalen. De betalingen zijn per direct beschikbaar voor alle nationale en internationale sitebeheerders, zo laat het netwerk weten.
Televisie gaat Real Time Bidding (RTB) groots omarmen. Dat voorspelt Strategy Analytics. De doorbraak wordt voorzien voor het jaar 2018.
Facebook rolt zijn zogenoemde autoplay video-advertenties in meerdere landen uit. Dit zijn advertenties die automatisch afspelen in de tijdlijn van de gebruiker, overigens zonder geluid.
Uitgevers, exploitanten en media-adviesbureaus in Nederland publiceren de eerste resultaten van het nieuwe mobiele, geïntegreerde bereiksonderzoek. Dutch Digital Media Measurement (DDMA) presenteert de cijfers over afgelopen kwartaal straks op Digital Marketing Live.
Ook de muziekindustrie erkent de mogelijkheden van digitale marketing. Als geen ander label is Universal Music actief met het koppelen van artiesten en merken. Op Digital Marketing Live, morgen in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vertelt Rens Bosma er meer over. Hij werkte voor TMG, Radio 538 en Hyves.
Adverteerders kunnen eenvoudiger betere reclamecampagnes gaan maken met augmented reality. Technologiebedrijf Layar opent daartoe samen met zijn platformpartners een studio voor full service producties.
Mediabureau Mindshare stelt Alex Stil aan als hoogste verantwoordelijke voor real time trading, een vorm van internetreclame, binnen het concern wereldwijd.
De totale jaarmediabestedingen daalden afgelopen vijf jaar met 17 procent of 900 miljoen euro. Online uitgevers komen als enige winnaars uit de bus met een toename in de verwerkte mediabudgetten van 57 procent.
Bureaunetwerk Publicis Groupe heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Facebook. Volgens AdAge gaat het om een deal met onder meer data en video die 500 miljoen dollar waard is.
Online warenhuis Fonq begint vandaag een tv-campagne om zijn naamsbekendheid te vergroten. De commercials zijn op vrijwel alle grote Nederlandse zenders te zien, behalve op de publieke.
Chief Strategy Officer Andrew Buckman van affiliatenetwerk Tradedoubler krijgt de zak. Zijn functie is overbodig en hij wordt van zijn taak ontheven.
KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.
Online advertentiebemiddelingsbedrijf YD Display Advertising Benelux heeft de wet overtreden door zonder toestemming persoonsgegevens van internetgebruikers te verzamelen om hun vervolgens gepersonaliseerde advertenties te tonen. Dat laat College bescherming persoonsgegevens (CBP) zojuist weten.
De classifiedstak van uitgeverij Axel Springer koopt het Israëlische Yad2, een lokale marktleider op het gebied van rubrieksadvertenties.
Mozilla ziet voorlopig af van de plannen om advertenties te verkopen in zijn Firefoxbrowser. De plannen werden nog in februari bekendgemaakt op een bijeenkomst van advertentieorganisatie IAB.