More stories

Sanoma Nederland: online omzet -14%

De Nederlandse tak van uitgeverij Sanoma zag zijn online omzet afgelopen kwartaal met veertien procent krimpen. Tv-zender SBS zag de verkopen met evenzoveel teruglopen.

Online advertising

Moederbedrijf Zoover op Europees overnamepad

De Duitse uitgeverij Tomorrow Focus is actief op zoek naar overnames van portalen in Noord- en Oost-Europa. Daarbij heeft het bijzondere belangstelling voor sites over reizen, mode, gezondheid en auto’s.

E-commerce

Fusie Publicis-Omnicom maakt nieuwe online gigant

De beoogde fusie van Publicis en Omnicom creëert ook in de online industrie een reclamereus. De som der delen maakt echter geen groter geheel.

Online advertising

Publicis en Omnicom fuseren

Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.

Online advertising

Upcoming.nl: Nieuwe app, verkeer verdubbelt

Toen Upcoming.nl van TMG zijn iOS-app uitbracht verdubbelde het verkeer onmiddelijk. Nu zijn de Androidgebruikers aan de beurt om zich onderweg te kunnen laven aan lol, leedvermaak en andere opmerkelijkheden uit de sferen van social media.

Mobile

Tradedoubler krijgt weer hoop

Weglopende klanten, tegenvallende cijfers en een nieuwe leiding. Tradedoubler heeft het allemaal over zich heen gekregen afgelopen jaar. De huidige kwartaalcijfers geven enige hoop op een vrolijke kerst.

Online advertising

Google Shopping in Nederland; wie doet er mee?

Google Shopping is sinds 11 juni j.l. volledig overgestapt naar een betaald model. De potentie is enorm, als je de Amerikaanse onderzoeken mag geloven. Maar het kan ook een enorme bedreiging zijn voor prijsvergelijkingssites. Tijd om eens te kijken of Nederland warm loopt voor Google Shopping.

Online advertising

Nieuwe reclamevorm LinkedIn: gesponsorde updates

LinkedIn gaat Facebook achterna met een nieuwe reclamevorm: gesponsorde updates. De gebruiker krijgt ongevraagd commerciële berichten prominent in zijn berichtenstroom te zien.

Online advertising

Casual games en adverteren: een ideale combinatie

De enorme toename van casual gaming en het gebruik van mobiele apparaten biedt adverteerders zeer interessante mogelijkheden. Oscar Diele, CMO van Spil Games, onderzoekt waarom merken games zouden moeten erkennen als mediakanaal.

Online advertising

Location based profiling: dé kracht van mobiel adverteren

Er wordt veel gesproken over ‘location based targeting’, een methode om advertenties aan te bieden aan consumenten die zich op een bepaalde locatie bevinden. Daarmee gaan zij echter voorbij aan de kans om via het veel geavanceerdere ‘location based profiling’ geo-data en anonieme online profielen aan elkaar te koppelen.

Mobile

Windows drukt financieel resultaat Microsoft

De verkopen van besturingssysteem Windows leveren een ondergemiddelde bijdrage aan de omzet van het Microsoftconcern. Het bedrijfsresultaat van de Windowsdivisie halveerde afgelopen kwartaal. Met Search wordt nog geen tien procent van Googles resultaat behaald.

Online advertising

Criteo koopt mobiele specialist

Reclametechnologiebedrijf Criteo heeft Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie.

Online advertising

Arno Peperkoorn naar Publicitas

Arno Peperkoorn wordt de nieuwe Europees managing director van de digitale tak van Publicitas. Hij gaat met Improve Digital een automated trading-tak oprichten, en daarmee RTB op de kaart zetten bij moederbedrijf PubliGroupe.

Online advertising

Media Monks: ‘Merken moeten mobiele focus eisen’

Merken en adverteerders in Nederland lopen achter bij hun internationale tegenhangers in Londen en New York. Ondanks de grote mobiele penetratie en de creatieve kennis hier. Victor Knaap en Wesley ter Haar vinden dan merken meer mobiele focus mogen eisen van de online sector.

Mobile

Deutsche Telekom blijft leuren met Scout24

Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.

Online advertising