More stories

Adcrowd vergroot bereik dynamische advertenties

Advertentiebedrijf Adcrowd biedt online adverteerders de mogelijkheid om voortaan zelf dynamische advertenties in te zetten voor retargetingcampagnes en dat niet aan derden over te laten.

Marketing

Facebook koopt video ad-bedrijf LiveRail

Facebook heeft kennelijk nog steeds grootste plannen voor video-advertenties, want het heeft de Amerikaanse video ad-startup LiveRail overgenomen. Dit RTB-netwerk toont 7 miljard video advertenties per maand.

Marketing

Mobiel goed voor helft digitale budgetten in 2016

De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.

Marketing

Infographic: advertentieformaten Facebook

Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.

Marketing

Twitter koopt mobiel advertentiebedrijf

Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.

Conversie

Axel Springer koopt Franse classifieds

Uitgever Axel Springer vergroot zijn positie op de Europese classifiedsmarkt met de overname van onder meer LaCentrale.fr, een marktplaats voor auto’s.

Online advertising

bGenius brengt dynamic feedmanagement voor retailers

Retailers kunnen gerichter en goedkoper gaan adverteren in AdWords’ Product Listing Ads met een nieuwigheid in bGenius, een systeem om AdWords-campagenes mee te beheren.

Online advertising

Sponsor 888.com breekt met Luis Suarez

Online gokbedrijf 888 stopt per direct zijn sponsorcontract met voetballer Luis Suarez vanwege diens bijtincident.

Online advertising

Adverteerders Yahoo betalen alleen nog voor ‘zichtbaarheid’

Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.

Marketing

Opera koopt videoadvertentiebedrijf AdColony

Browserbedrijf Opera uit Noorwegen heeft advertentiespecialist AdColony overgenomen voor 350 miljoen dollar. De onderneming wil daarmee zijn mobiele positie versterken.

Marketing

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative
Premium

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

Analytics

Trivago verbreedt zoekdomein buiten hotels

Trivago krijgt een nieuwe zoekoptie waardoor gebruikers ook naar gedeelde kamers kunnen zoeken, zoals hostels, appartementen en vakantiewoningen.

Online advertising

Wat wordt de opvolger van de display banner?

We denken dat display banner advertenties hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn storend en voegen te weinig waarde toe voor de gebruiker. Ook de advertentie-inkomsten van sitebeheerders dalen sinds twee jaar sterk. Wat zijn de serieuze alternatieven?

Marketing

Layar bevestigt overname door Blippar

Het Amsterdamse mobiele technologiebedrijf Layar heeft vandaag bevestigd dat is is overgenomen door Blippar, een bedrijf dat vergelijkbare augmented reality-diensten levert aan adverteerders.

Online advertising