IAB: In-app advertising nog erg klein
Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.
Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.
Nederlandse adverteerders gaven in de eerste helft van 2012 voor 585 miljoen euro uit aan internetreclame. Dat is veertien procent meer dan in 2011. Het meeste geld gaat naar Search. Het vooruitzicht voor 2013 is erg mager.
Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.
Resultaten en inzichten uit de inzet van online display voor direct response doelstellingen dragen bij aan een effectievere inzet van online branding budgetten.
Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.
Cookies worden voor veel verschillende doelen ingezet en verzamelen verschillende soorten informatie. Hoewel de OPTA geen nuance aanbrengt in het type cookies of de partijen daarachter, verschilt de privacygevoeligheid enorm.
De ene cookie is de andere niet. Daarom is het niet logisch om alle cookies over één kam te scheren, zoals in de cookiewet gebeurt. Voor (online) marketeers is het belangrijk wél te begrijpen hoe cookies werken, aangezien zij afwegingen moeten maken en verantwoorden. Wat is feit en wat is fictie?
Televisie en internet zijn verschillende platformen die dus ook verschillend moeten worden behandeld. In de praktijk blijkt dit vaak niet te gebeuren. Waarom eigenlijk niet en hoe kan het ook?
Do-Not-Track zou een oplossing kunnen zijn in alle onzekerheden en onduidelijkheid rond de nieuwe cookiewetgeving. Maar is dat wel echt zo?
Eén van de belangrijkste doelen van displayadvertising is het aanzetten tot actie van de gebruikers die in aanraking zijn gekomen met onlineadvertenties. De creatie van banner speelt hierin een cruciale rol. Toch is het vaak een ondergeschoven kindje bij de optimalisatie van displayadvertisingcampagnes.
Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.
De websites van nieuwsuitgevers en politieke partijen voldoen niet helemaal, maar wel het best aan de cookiewet. Gemeenten, retailers, banken, telecombedrijven en reisverkopers gooien er met de pet naar.
Alle Nederlandse sites uit de top 25 van de STIR-metingen voldoen niet aan de cookiewet. Op een na. De toezichthouder staat niet toe dat site-eigenaren wachten op nieuwe technologie van browsermakers. Implied consent volstaat ook niet.
Google investeert nog eens tweehonderd miljoen dollar extra om meer kwaliteitskanalen op YouTube te krijgen.
Naast bedreigingen en onduidelijkheden, biedt de nieuwe cookiewet ook kansen en mogelijkheden voor display advertising. Tijd om die opties te verkennen en in actie te komen.