More stories

FOX: ‘Onderschat onze kracht niet’

FOX International Channels, bekend van tv-zenders als National Geographic, 24Kitchen en FOX Sports, timmert niet alleen op tv, maar ook online aan de weg. Sergio Falcon (35), Senior Vice President Digital Media Europe & Africa, gaat niet voor de quick wins, maar de lange termijn. “De roadmap per land is altijd weer anders.”

Online marketing

De weg naar consistente crosschannel personalisatie

In recente jaren is het marketing vakgebied sterk veranderd door allerlei ontwikkelingen die de taak als marketeer steeds uitdagender maken. Nieuwe mogelijkheden van online kanalen, beperkingen binnen traditionele kanalen zoals bel-me-niet registers, etc. en met name ook het veranderde gedrag en de veranderende behoeften maken dat de marketeer zichzelf opnieuw dient uit te vinden.

Online marketing

Business: Privacy is de nieuwe USP

Jarenlang was online privacy niet veel meer dan een lastige randvoorwaarde. In de wereld na de NSA-affaire eisen consumenten echter redelijk massaal meer controle over hun eigen gegevens op en wordt privacy ineens een unique selling point. Met nieuwe businessmodellen in het verschiet.

Legal

Eric Smeding in management Traffic4u

Met de aanstelling van Eric Smeding in het management verwerft marketingbureau Traffic4u nieuw bloed voor de aanwassende activiteiten in omnichannel retail en de corporate wereld.

Online advertising

Succesvol interacteren met webinars

Een webinar is een ideaal middel om online een grote groep mensen te bereiken. Hetzij live dan wel ‘on demand’. In economisch mindere tijden is het tevens een alternatief voor een congres- of beursbezoek. Is een webinar ook voor jouw bedrijf interessant? En wat zijn de vereiste randvoorwaarden? In deze workshop zet ik het op een rij.

Online marketing

ING herhaalt eerder gemaakte fout en vergeet klant

ING stoot zich als tweede aan dezelfde steen. Want eerst was daar Equens en nu is daar ING. Groots kondigde ING aan dat zij een pilot gaat starten waarbij adverteerders inzage kunnen krijgen in het betalingsgedrag van haar klanten. Maar wat krijg ik als klant hiervoor? Die op maat gesneden advertentie is niet genoeg beloning voor de klant, zoveel is inmiddels wel duidelijk.

Online marketing

SpinAwards: recordaantal van 545 inzendingen

De jury’s van de SpinAwards krijgen het druk, want niet eerder kregen ze zoveel inzendingen te verwerken als dit jaar. De categorieën Young Talent en Social Media zijn de populairste.

Online marketing

eFocus groeit 25 procent, opent in Eindhoven

Fullservice internetbureau eFocus uit Utrecht is in 2013 met een kwart gegroeid tot een omzet van veertien miljoen euro. Dit jaar wordt in Eindhoven het vierde filiaal geopend. Directeur Arnoud Martens denkt naar 200 à 250 man te zullen groeien.

Online marketing

Fotoblad Zoom met online videocursussen

In een volgende stap in het digitaliseringsproces biedt Zoom.nl de vier jaarlijkse videocursussen via het web aan in plaats van per dvd.

Online marketing

RTL Group publiceert (digitale) jaarcijfers 2013

De digitale omzet van RTL Group groeide vorig jaar met 26 procent tot 236 miljoen euro. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de totale omzet die RTL in België boekt. Het mediabedrijf ontwikkelt zich internationaal bijna onzichtbaar tot een digitale gigant.

Online marketing

WPP investeert in maker contentmarketingsoftware

Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.

Online marketing

Plan voor gratis WiFi en veiligheidsapp in Hilversum onzeker

Een ambitieus plan van de gemeente Hilversum om ‘het grootste aaneengesloten internetnetwerk van Nederland’ te creëren in combinatie met een unieke veiligheidsapp is geflopt. De Hilversumse horeca en de winkels zien er niks in.

Online marketing

Infographic: trends voor Big Data

Langzamerhand komt er meer begrip voor en inzicht in Big Data. Iets meer dan een kwart van de 1600 ondervraagde bedrijven begrijpt er nog niet veel van, maar dat waren er twee jaar geleden veel meer. Nog maar twintig procent ziet het zakelijke nut er niet van in. De belangrijkste databronnen zijn: CRM, de boekhouding en e-commerce.

Online marketing

Booking.com begint eerste Europese merkencampagne

Reissite Booking.com is in Engeland zijn eerste merkbouwende mediacampagne op televisie begonnen.

Online marketing

‘YouTube beter dan televisie voor reissector’

Online videokanalen als YouTube zijn voor de reisindustrie beter om merken te bouwen dan televisie, zeker wanneer het om de doelgroep tot 35 jaar gaat.

Online marketing