More stories

ZIGT koopt 5 Oceans Media

Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”

Marketing

MediaMonks opent kantoor in Dubai

Digitaal productiehuis MediaMonks opent zijn zesde kantoor in Dubai om te voorzien in de groeiende vraag uit het Midden-Oosten.

Marketing

Shazam wordt (ook) scanner voor fysieke objecten

Shazam wil de interface worden tussen de fysieke wereld en online clouds met informatie over die wereld. Het bedrijf werkt aan technologie om fysieke objecten scanbaar en herkenbaar te maken.

Marketing

Digitale omzet RTL Group: 295 miljoen euro

RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.

Marketing

Drie nieuwe partners voor accelerator Rockstart

Burst, TamTam en PauwR zijn de drie nieuwe partners van Rockstart, voor groeiversnellingsprograma Rockstart.

Marketing

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

De nieuwe marketeer: marketing pakt de lead in klantbeleving (2)

Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?

Marketing

EEN Media koopt Truly Yours

EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.

E-commerce

Omzet Macromill (Metrixlab) in 2014: 178 miljoen

Onderzoeksbedrijf Macromill, waar het Rotterdamse Metrixlab deel van uitmaakt, groeide afgelopen jaar 44 procent tot een omzet van 178 miljoen euro.

Marketing

Nieuwe creative director voor Isobar

Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.

Marketing

Mediabelangen Coop Supermarkten naar M2Media

Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.

Marketing

Merk UPC verdwijnt in april van de markt

Kabelbedrijf UPC verdwijnt per april van de markt in Nederland en zal doorgaan als Ziggo. Dat is eerder dan verwacht, maar niet uit angst voor concurrent KPN. Daar is directeur Mike Fries laatdunkend over.

Marketing

Mannenmedia groeit met zes nieuwe titels

Online advertentie netwerk Mannenmedia is uitgebreid met vier automotive en twee sporttitels. Met 32 (mobiele) websites, blogs en apps heeft het mannennetwerk nu een maandelijks bereik van ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 70 procent mannen.

Online advertising

De nieuwe marketeer: marketing geen kostenpost meer (1)

Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.

Marketing

Facebook en IAB houden dagcongres op MWC

Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.

Marketing