ZIGT koopt 5 Oceans Media
Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”
Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”
Digitaal productiehuis MediaMonks opent zijn zesde kantoor in Dubai om te voorzien in de groeiende vraag uit het Midden-Oosten.
Shazam wil de interface worden tussen de fysieke wereld en online clouds met informatie over die wereld. Het bedrijf werkt aan technologie om fysieke objecten scanbaar en herkenbaar te maken.
RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.
Burst, TamTam en PauwR zijn de drie nieuwe partners van Rockstart, voor groeiversnellingsprograma Rockstart.
Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.
Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
Onderzoeksbedrijf Macromill, waar het Rotterdamse Metrixlab deel van uitmaakt, groeide afgelopen jaar 44 procent tot een omzet van 178 miljoen euro.
Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.
Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
Kabelbedrijf UPC verdwijnt per april van de markt in Nederland en zal doorgaan als Ziggo. Dat is eerder dan verwacht, maar niet uit angst voor concurrent KPN. Daar is directeur Mike Fries laatdunkend over.
Online advertentie netwerk Mannenmedia is uitgebreid met vier automotive en twee sporttitels. Met 32 (mobiele) websites, blogs en apps heeft het mannennetwerk nu een maandelijks bereik van ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 70 procent mannen.
Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.
Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.