Facebook huurt mode-uitgeefster in
Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.
Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.
Amazon brengt zijn Fire TV Stick, een kloon van Google Chromecast, nu ook in Duitsland op de markt. Het bedrijf sluit niet uit dat het voor de Europese markt eigen mediaproducties gaat maken.
3D Hubs, DyeCoo en het Rijksmuseum hebben gisteren de Dutch Marketing Awards in ontvangst genomen, een initiatief van NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.
Oracle boekte in het afgelopen kwartaal een lagere winst, grotendeels als gevolg van de sterkere dollar en toegenomen concurrentie.
Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.
Nathalie Peters wordt de nieuwe voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digitale marketing. Ze vervangst Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak.
Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.
Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.
Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”
Digitaal productiehuis MediaMonks opent zijn zesde kantoor in Dubai om te voorzien in de groeiende vraag uit het Midden-Oosten.
Shazam wil de interface worden tussen de fysieke wereld en online clouds met informatie over die wereld. Het bedrijf werkt aan technologie om fysieke objecten scanbaar en herkenbaar te maken.
RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.
Burst, TamTam en PauwR zijn de drie nieuwe partners van Rockstart, voor groeiversnellingsprograma Rockstart.
Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.
Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?