More stories

Facebook huurt mode-uitgeefster in

Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.

Marketing

Amazon brengt Chromecast-concurrent naar Duitsland

Amazon brengt zijn Fire TV Stick, een kloon van Google Chromecast, nu ook in Duitsland op de markt. Het bedrijf sluit niet uit dat het voor de Europese markt eigen mediaproducties gaat maken.

Marketing

Marketingprijzen naar 3D Hubs, DyeCoo en Rijksmuseum

3D Hubs, DyeCoo en het Rijksmuseum hebben gisteren de Dutch Marketing Awards in ontvangst genomen, een initiatief van NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.

Marketing

Sterke dollar nadelig voor Oracle

Oracle boekte in het afgelopen kwartaal een lagere winst, grotendeels als gevolg van de sterkere dollar en toegenomen concurrentie.

Marketing

Emerce eRetail: De belofte van point-of-sale marketing

Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.

Marketing

Nathalie Peters nieuwe voorzitter IAB

Nathalie Peters wordt de nieuwe voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digitale marketing. Ze vervangst Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak.

Online advertising

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing

Axel Springer wil verbod advertentieblokkers

Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.

Marketing

ZIGT koopt 5 Oceans Media

Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”

Marketing

MediaMonks opent kantoor in Dubai

Digitaal productiehuis MediaMonks opent zijn zesde kantoor in Dubai om te voorzien in de groeiende vraag uit het Midden-Oosten.

Marketing

Shazam wordt (ook) scanner voor fysieke objecten

Shazam wil de interface worden tussen de fysieke wereld en online clouds met informatie over die wereld. Het bedrijf werkt aan technologie om fysieke objecten scanbaar en herkenbaar te maken.

Marketing

Digitale omzet RTL Group: 295 miljoen euro

RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.

Marketing

Drie nieuwe partners voor accelerator Rockstart

Burst, TamTam en PauwR zijn de drie nieuwe partners van Rockstart, voor groeiversnellingsprograma Rockstart.

Marketing

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

De nieuwe marketeer: marketing pakt de lead in klantbeleving (2)

Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?

Marketing