More stories

Het belang van lokale online marketing (infographic)

Lokale marketing wordt steeds belangrijker, maar het midden- en kleinbedrijf komt er niet echt aan toe. Niet verstandig, want online aankopen worden vaak gedaan na het lezen van marketing e-mail, Facebook delegeert aardig wat verkeer naar Shopify webwinkels en beoordelingen zorgen voor meer omzet. Alle voordelen van lokale online marketing op een rij.

Marketing

LECTRIC voegt Colours, Symfony en Relevance samen

Colours, Symfony en Relevance worden samengevoegd in Colours Groep. De bedrijvengroep brengt expertise over content, webbouw en e-commerce onder één dak.

Marketing

Infographic: advertentietrends in travel

Adverteerders in de reisindustrie zijn het komende jaar vooral van plan om geld uit te geven aan sociale media en video, zo blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions/Phocuswright. Tussen 2011 en 2014 is het aandeel in beide categorieën verdrievoudigd en goed voor 18 procent van de totale digitale omzet. Opvallend: Foursquare scoort het best, Facebook juist minder.

Online advertising

Converteer klanten met psychologie (infographic)

Psychologie wordt steeds vaker ingezet om klanten te converteren. Om een simpel voorbeeld te geven: het spelen van de advocaat van de Duivel, door kritische vragen over producten of diensten te beantwoorden, kan het vertrouwen in die producten of diensten vergroten. Ook handig om te weten: klanten houden van verrassingen. Maar: niet alle klanten zijn gelijk: je hebt spendthrifts en tightwads. Tien sluwe manieren om nog meer klanten over te halen.

Marketing

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Marketingtech anno 2015 (infographic)

Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.

Marketing

Vooruitblik 2015: ‘Wind in de zeilen en faillissementen’

De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.

Creative

Blendle: 185.000 gebruikers

Online kiosk Blendle heeft na acht maanden 185.000 gebruikers aan zich weten te binden. De onderneming bereidt zich voor op uitbreiding naar de internationale markt.

Online marketing

‘Coca-Cola heeft beste mobiele marketing’

Coca-Cola is verkozen tot het bedrijf met de beste mobiele marketing van het afgelopen jaar. Dat is bekendgemaakt door Mobile Marketer, een vaksite over deze niche binnen advertising, marketing en media. Eerder gingen Obama, Starbucks en Macy’s het bedrijf al voor. Enkele voorbeelden van hoe het meer dan honderd jaar oude bedrijf voorop liep.

Marketing

Statistieken die je moet weten voor mobiele marketing

In 2020 zullen er zes miljard smartphones in omloop zijn en dus wordt mobiele e-commerce de komende jaren nog belangrijker. Tijdens de feestdagen werd 12 procent van de verkopen reeds gerealiseerd via mobiele apparaten. Bij Amazon ging het zelfs om 60 procent. Het blog B2BNN inventariseerde recente cijfers die duidelijk maken dat m-commerce niet langer kan worden genegeerd.

Marketing

Vooruitblik 2015: ‘Communiceren vanuit context wordt cruciaal’

‘Omdat je klant altijd en overal online is, zorgen we voor het totale platform. We bedenken, bouwen en exploiteren het’, aldus het bedrijfsstatement van digitaal dienstverlener Mirabeau, met inmiddels zes kantoren in verschillende Nederlandse steden. Samen met Emerce kijkt directeur Adjan Kodde naar 2015.

Customer Experience

Word een Do-It-Yourself marketeer

Wie denkt dat programmeren alleen is voorbehouden aan nerds heeft het mis. De marketeer van morgen moet namelijk meer kunnen dan alleen verstand hebben van marketing. Een trend die je steeds vaker terugziet bij grote bedrijven als Facebook, waarbij marketeers al minimaal over een technische achtergrond moeten beschikken. Start coding of wordt overbodig, zo lijkt het devies. Een Workshop marketing 4.0.

Marketing

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing
Premium

Snakeware groeit tien procent tot twee miljoen

Internetbureau Snakeware heeft de omzet dit jaar zien stijgen met tien procent tot 1,7 miljoen. Het bedrijf houdt ook voor 2015 rekening met dubbelcijferige groei.

Online marketing

Volvo gaat vol in online autoverkoop

Volvo zet een nieuwe mondiale marketingstrategie in, waarbij het online verkopen van auto’s een prominente positie krijgt.

Marketing