More stories

Nieuwe CEO voor Traffic4u

Irene Valens wordt de algemeen directeur van Traffic4u Groep en oprichter Gert-Jan Munneke gaat zich meer richten op product- en bedrijfsontwikkeling.

Online marketing

10 Brand Utility kansen

Op 21 maart 2013 spreekt Ingmar de Lange op Digital Marketing Live! in de Westergasfabriek over de brand-utility: elk merk is een dienstverlener. Als voorpoefje geeft hij een overzicht van een tiental interessante ontwikkelingen op dit gebied.

Online marketing

De mechanics van Magie, insights uit de game-industrie

Als er een buzzword was in 2012, dan was het wel ‘gamification’. Overal begon je badges, rankings en progress bars te zien. Soms nuttig, vaak met de haren erbij gesleept. Op SxSW wordt duidelijk hoe moderne spelelementen emoties oproepen, iets waar webdesigners wel nog veel van kunnen leren.

Online marketing

Mobiel marketingbureau Velti groeit stevig maar onstuimig

De omzet van het mobiele reclame- en marketingbureau Velti groeide in 2012 met 43 procent tot 270 miljoen dollar. De directie noemt 2013 ‘een jaar van transitie’ en de oprichter annex grootaandeelhouder is niet tevreden over de ontwikkeling van de beurskoers.

Mobile

Marktplaats en ICT Recht sluit aan op De Coww

Marktplaats.nl en juridische adviesbureau ICT Recht zijn de zevende en achtste partij die zich aansluiten bij de webdienst voor e-commerce De Coww.

e-commerce

‘Twitter Ads API biedt eindelijk kans op directe interactie’

Vijf bedrijven krijgen van Twitter toegang tot zijn Ads API, onder wie TBG Digital. De Europese verkoopbaas Siebren Roorda vertelt welke gevolgen dat voor adverteerders heeft.

Online marketing

Miljoenen likes decembercampagne LEGO

‘Brickmented reality’ noemt LEGO het, de campagne waarbij het LEGO-spelers geinige creaties laat maken als toevoeging op de fysieke wereld. In drie weken ontvingen de Denen duizenden inzendingen uit 119 landen.

Online marketing

Online video converteert beter met interactieve elementen

Een call-to-action koppelen aan video is eenvoudiger dan je denkt. Welke interactieve elementen kun je toevoegen aan online video om een goede call-to-action te bereiken?

Conversie

Workshop: De C van CRM

Recent onderzoek wijst uit dat bedrijven in de UK tot twintig procent van hun customer service via social media afhandelen. Facebook is favoriet, gevolgd door Twitter. E-mail en telefoon genieten echter de voorkeur bij de consument. Hoe zit dat met uw klanten?

e-commerce

De klant moet weer echt klant worden

Deze tijd vraagt om een revolutie in de klantcontactbranche. Met dank aan de klant.

Online marketing

Kijk verder dan je data lang is

Organisaties hebben goud in handen met de hoeveelheid data die ze bezitten, maar hoe ga je nu slim om met deze data en welk voordeel kun je er precies mee behalen? Dr. Sandjai Bhulai legt uit hoe waardevol big data en trenddetectie zijn voor organisaties.

Online marketing

Facebook: de grootste CRM database ter wereld

Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.

Online marketing

Vijf tips voor de verdeling van je marketingbudget in 2013

Met het nieuwe jaar in het vooruitzicht zijn de budgetrondes bij veel organisaties nog in volle gang. Binnen online marketing spelen enkele belangrijke trends, die van grote impact zijn op de wijze waarop het marketingbudget idealiter wordt verdeeld over de diverse kanalen.

Online marketing

Bredere kennis essentieel voor passende mediastrategie

Met de groei in omzet stijgen de investeringen van nieuwe en bestaande spelers die hun posities willen claimen binnen de waardeketen van de digital marketing branche exponentieel. Deze investeringen zorgen ervoor dat er vrijwel continu nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Online marketing

Waarom marketingmanagers social media links laten liggen

Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.

Online marketing