More stories

RTL Group publiceert (digitale) jaarcijfers 2013

De digitale omzet van RTL Group groeide vorig jaar met 26 procent tot 236 miljoen euro. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de totale omzet die RTL in België boekt. Het mediabedrijf ontwikkelt zich internationaal bijna onzichtbaar tot een digitale gigant.

Online marketing

WPP investeert in maker contentmarketingsoftware

Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.

Online marketing

Plan voor gratis WiFi en veiligheidsapp in Hilversum onzeker

Een ambitieus plan van de gemeente Hilversum om ‘het grootste aaneengesloten internetnetwerk van Nederland’ te creëren in combinatie met een unieke veiligheidsapp is geflopt. De Hilversumse horeca en de winkels zien er niks in.

Online marketing

Infographic: trends voor Big Data

Langzamerhand komt er meer begrip voor en inzicht in Big Data. Iets meer dan een kwart van de 1600 ondervraagde bedrijven begrijpt er nog niet veel van, maar dat waren er twee jaar geleden veel meer. Nog maar twintig procent ziet het zakelijke nut er niet van in. De belangrijkste databronnen zijn: CRM, de boekhouding en e-commerce.

Online marketing

Booking.com begint eerste Europese merkencampagne

Reissite Booking.com is in Engeland zijn eerste merkbouwende mediacampagne op televisie begonnen.

Online marketing

‘YouTube beter dan televisie voor reissector’

Online videokanalen als YouTube zijn voor de reisindustrie beter om merken te bouwen dan televisie, zeker wanneer het om de doelgroep tot 35 jaar gaat.

Online marketing

Is Youtility de toekomst van marketing?

Youtility beschrijft de verschuiving van verkopen naar helpen. Want, als je iets verkoopt, heb je vandaag een klant. Als je iemand helpt, heb je misschien wel een klant voor het leven. Youtility is marketing die zo nuttig is, dat mensen er in principe geld voor over zouden hebben.

Online marketing

Big Data hype heeft iets van een rage op het schoolplein

Door de komst van het internet, Facebook, maar ook diensten als Nike+ komt het zelf analyseren van grote hoeveelheden data voor velen binnen handbereik. Lekker grasduinen in klantgegevens, om zodoende betere resultaten te boeken. Niets mis mee, zolang de klant daarmee gebaat is. Maar data alleen zegt helemaal niets.

Online marketing

Inzendtermijn SpinAwards 2014 geopend

Bureaus uit Nederland en België kunnen tot einde dag 28 februari hun werk inzenden om deel te nemen aan de jaarlijkse SpinAwards.

Online marketing

Personalisatie: de conversiekracht van data

Nu ook Albert Heijn eindelijk overstag is, kan niemand in Nederland er meer omheen. Personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor alle retailers. Hoewel de faalangst veelal nog regeert, blijken de voordelen legio. En dreigt inmiddels een heuse wedloop.

Customer Experience

Infographic: marketingbudgetten in 2014

Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.

Online advertising

Lectric Groep met nieuwe dochter in contentadvies

Lectric Groep uit Den Bosch richt het nieuwe label Relevance op. Dat gaat zich puur richten op contentmarketing en -strategie.

Online marketing

Twintig onmisbare online marketing tools

Het fijne van ‘online’ is dat er erg veel te meten valt. Online marketing tools maken wat dat betreft ons werk een heel stuk gemakkelijker. Niet alleen bestaan er heel veel tools, er bestaan ook heel veel goede tools. Twintig ‘onmisbare’ online marketing tools voor je op een rij.

Online marketing

Googles grensverleggende Hobbit-game

De interactieve game Journey Through Middle-earth brengt het landschap van de tweede Hobbit-film met een nieuwe techniek in Google Chrome tot leven. Een experiment om 3D vanuit de browser naar mobiele devices te brengen.

Online marketing

Honda verspreidt 3D-modellen conceptauto’s

Met de lancering van Honda-3D.com wil de autofabrikant zich als een innovatief merk positioneren in een wereld waar offline en online en massaproducties en 3D-printen elkaar overlappen.

Online marketing