EEN Media koopt Truly Yours
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
Onderzoeksbedrijf Macromill, waar het Rotterdamse Metrixlab deel van uitmaakt, groeide afgelopen jaar 44 procent tot een omzet van 178 miljoen euro.
Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.
Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
Kabelbedrijf UPC verdwijnt per april van de markt in Nederland en zal doorgaan als Ziggo. Dat is eerder dan verwacht, maar niet uit angst voor concurrent KPN. Daar is directeur Mike Fries laatdunkend over.
Online advertentie netwerk Mannenmedia is uitgebreid met vier automotive en twee sporttitels. Met 32 (mobiele) websites, blogs en apps heeft het mannennetwerk nu een maandelijks bereik van ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 70 procent mannen.
Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.
Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.
Lokale marketing wordt steeds belangrijker, maar het midden- en kleinbedrijf komt er niet echt aan toe. Niet verstandig, want online aankopen worden vaak gedaan na het lezen van marketing e-mail, Facebook delegeert aardig wat verkeer naar Shopify webwinkels en beoordelingen zorgen voor meer omzet. Alle voordelen van lokale online marketing op een rij.
Colours, Symfony en Relevance worden samengevoegd in Colours Groep. De bedrijvengroep brengt expertise over content, webbouw en e-commerce onder één dak.
Adverteerders in de reisindustrie zijn het komende jaar vooral van plan om geld uit te geven aan sociale media en video, zo blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions/Phocuswright. Tussen 2011 en 2014 is het aandeel in beide categorieën verdrievoudigd en goed voor 18 procent van de totale digitale omzet. Opvallend: Foursquare scoort het best, Facebook juist minder.
Psychologie wordt steeds vaker ingezet om klanten te converteren. Om een simpel voorbeeld te geven: het spelen van de advocaat van de Duivel, door kritische vragen over producten of diensten te beantwoorden, kan het vertrouwen in die producten of diensten vergroten. Ook handig om te weten: klanten houden van verrassingen. Maar: niet alle klanten zijn gelijk: je hebt spendthrifts en tightwads. Tien sluwe manieren om nog meer klanten over te halen.
De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.
Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.
De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.