More stories

Volvo: Mediabudget voornamelijk naar YouTube

In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.

Adobe Nederland voorziet snelle uitbreiding

Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”

Marketing

Vakbeurs dmexco dit jaar nog groter

De digitale marketingbeurs dmexco in Keulen huurt er dit jaar een vierde hal bij vanwege de grote enorme interesse. Ook dit jaar zullen veel Nederlandse professionals uit de online marketingbranche zich er laven aan alle komende nieuwigheden.

Marketing

Richard Otto weg bij Adformatie

Richard Otto, initiatiefnemer van het blog MobileMarketing.nl, gaat weg bij de Adfo Groep. Dat laat hij aan relaties weten.

Media

Adverteerdersprogramma Spotify richt zich op stemming

Spotify rolt per 1 mei een nieuw adverteerdersprogramma uit genaamd Playlist Targeting, waarmee merken advertenties op gebruikerssegmenten kunnen afstemmen in de ruim anderhalf miljard afspeellijsten.

Online advertising

Nederlandse apps smartwatches komen er aan

Een kwart van de online georiënteerde bedrijven wil dit jaar nog een app voor smartwatches uitbrengen. Driekwart kiest ervoor om zowel voor iOS als voor Android te ontwikkelen.

Mobile

Eric Kip (Blyk) naar Exterion Media Nederland

Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.

Marketing

IKEA over de kracht van Pinterest op DML

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

YouTube lanceert nieuw advertentiemodel en advertentievrij kanaal

YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.

Marketing

Tinder als marketingkanaal?

Fake profielen op Tinder? De populaire datingapp gaat nu niet alleen voor connectie zorgen tussen zoekende singles. Forbes meldt namelijk dat Tinder een samenwerking is aangegaan met een aantal partijen uit de entertainmentbranche waarbij er fake profielen worden ingezet om bijvoorbeeld een film of muziek extra onder de aandacht te brengen.

Marketing

Max Mouwen vertrekt bij ING Nederland

De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.

Marketing

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

Facebook

Heineken haalt bezem door marketingafdeling

Heineken reorganiseert zijn complete marketingafdeling. In juni vertrekt de hoogste marketingman Alexis Nasard en een maand later stapt ook Chris Barrow op, de huidige chief strategy officer.

Marketing

Vodafone gaat Napster verspreiden in Nederland

Bestaande en nieuwe klanten van vodafone kunnen een half jaar lang gratis de online muziekdienst Napster gebruiken.

Marketing

Facebook huurt mode-uitgeefster in

Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.

Marketing