More stories

IKEA over de kracht van Pinterest op DML

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

YouTube lanceert nieuw advertentiemodel en advertentievrij kanaal

YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.

Marketing

Tinder als marketingkanaal?

Fake profielen op Tinder? De populaire datingapp gaat nu niet alleen voor connectie zorgen tussen zoekende singles. Forbes meldt namelijk dat Tinder een samenwerking is aangegaan met een aantal partijen uit de entertainmentbranche waarbij er fake profielen worden ingezet om bijvoorbeeld een film of muziek extra onder de aandacht te brengen.

Marketing

Max Mouwen vertrekt bij ING Nederland

De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.

Marketing

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

Facebook

Heineken haalt bezem door marketingafdeling

Heineken reorganiseert zijn complete marketingafdeling. In juni vertrekt de hoogste marketingman Alexis Nasard en een maand later stapt ook Chris Barrow op, de huidige chief strategy officer.

Marketing

Vodafone gaat Napster verspreiden in Nederland

Bestaande en nieuwe klanten van vodafone kunnen een half jaar lang gratis de online muziekdienst Napster gebruiken.

Marketing

Facebook huurt mode-uitgeefster in

Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.

Marketing

Amazon brengt Chromecast-concurrent naar Duitsland

Amazon brengt zijn Fire TV Stick, een kloon van Google Chromecast, nu ook in Duitsland op de markt. Het bedrijf sluit niet uit dat het voor de Europese markt eigen mediaproducties gaat maken.

Marketing

Marketingprijzen naar 3D Hubs, DyeCoo en Rijksmuseum

3D Hubs, DyeCoo en het Rijksmuseum hebben gisteren de Dutch Marketing Awards in ontvangst genomen, een initiatief van NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.

Marketing

Sterke dollar nadelig voor Oracle

Oracle boekte in het afgelopen kwartaal een lagere winst, grotendeels als gevolg van de sterkere dollar en toegenomen concurrentie.

Marketing

Emerce eRetail: De belofte van point-of-sale marketing

Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.

Marketing

Nathalie Peters nieuwe voorzitter IAB

Nathalie Peters wordt de nieuwe voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digitale marketing. Ze vervangst Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak.

Online advertising

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing

Axel Springer wil verbod advertentieblokkers

Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.

Marketing