More stories

Gravity4 trekt bod op Tradedoubler in

De verdubbeling van zijn bod op Tradedoubler heeft Gravity4 niet mogen baten. De Amerikanen trekken hun bod op de Zweden in.

Marketing

Dutch Interactive Awards: de foto’s

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.

Online advertising

Gebruik van folder-app stijgt sterk

Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.

Online advertising

Stijn Fien van Wehkamp naar Traffic4u

Stijn Fien wordt de nieuwe performance marketing director bij Traffic4u. Hij treedt ook toe tot het management team van het bedrijf.

Heineken, Etsy, Scoupy en IKEA op Digital Marketing Live

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe en gaat in op de aanleiding, aanpak, het resultaat en de inzichten op Digital Marketing Live, begin juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

Bereik je via Facebook de 50+’ers?

Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!

Campagnes

Arke en Holland International gaan op in TUI.nl

De merken Arke en Holland International verdwijnen van de markt en gaan op in TUI, het merk waaronder het moederbedrijf internationaal opereert.

Heeft adtech nog de toekomst?

Adtech is onder investeerders geen populaire term meer. De meeste beursgenoteerde adtech-bedrijven presteren onder de maat, met als dieptepunt het noodlijdende Rocket Fuel, dat 80 procent van zijn marktwaarde is kwijtgeraakt. Millennial Media verloor zelfs negentig procent na zijn beursintroductie eerder dit jaar.

Marketing

Harmen Visscher naar Catawiki

Harmen Visscher verlaat Traffic4u en treedt in dienst als Manager Online Marketing bij Catawiki, een zowel in Nederland als in het buitenland zeer populaire online veilingsite voor unieke objecten, dat de laatste maanden een enorme groei doormaakt.

E-commerce

Online marketingbureau Shop2market splitst zich

Online marketingbureau Shop2market uit Hilversum valt uiteen in twee onafhankelijke bedrijven: Het online marketingbureau Shop2market en een productenbedrijf AdCurve.

Marketing

Microsoft breidt affiliateprogramma uit naar Windows Store

Microsoft gaat zijn affiliateprogramma uitbreiden voor producten die in de Windows Store worden aangeboden, zoals apps, games, muziek en video. Eerder kon dat al voor Microsoft hardware als Surface, Xbox en Office 365.

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

Marketingdirecteur Michel Schaeffer verlaat bol.com

Michel Schaeffer, die de afgelopen 14 jaar verantwoordelijk was voor de marketing en propositie-ontwikkeling van bol.com, heeft besloten om het bedrijf per 1 augustus 2015 te verlaten. Margaret Versteden neemt zijn plaats in.

Volvo: Mediabudget voornamelijk naar YouTube

In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.

Adobe Nederland voorziet snelle uitbreiding

Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”

Marketing