More stories

Meer aandacht Google Europa voor merkadverteerders

De baas van Google Engeland wordt gepromoveerd met een Europese functie om zijn expertise met merkadverteerders over het continent uit te smeren.

Online marketing

SVBmedia en bone samen verder als RLVNT

In oktober 2013 gingen SVBmedia en bone samen, nu maken ze de nieuwe naam bekend van het fusiebedrijf: RLVNT.

Online marketing

Adobe domineert betaalde analyticsmarkt

Adobe domineert de markt voor betaalde web analytics. Het bedrijf claimt een marktaandeel van 41 procent. Rivaal IBM komt niet verder dan 16 procent. Forrester Research rekent Adobe inmiddels tot de belangrijkste aanbieders op dit gebied.

Online marketing

Wearables, Google Glass en Big Data op Emerce conventies

Pauline van Dongen demonstreert volgende week op Mobile Convention in Amsterdam haar Wearable Solar Project. Zij wist onlangs door te dringen tot de finale van de Wearable Tech Award van het SXSW Festival in Austin, Texas met kledingstukken waarin zonnecellen zijn geïntegreerd.

Mobile

Fusie Omnicom en Publicis afgeblazen

De fusie van communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis wordt afgeblazen. De afronding van de trandactie brengt volgens beide bedrijven problemen met zich mee.

Online advertising

Emerce eFashion: ‘Bloggers zijn een wandelend reclamebord’

Met ruim 1.7 miljoen unieke bezoekers inspireert, motiveert en informeert Girlscene.nl jonge meiden op het gebied van mode, beauty en lifestyle. Online wordt een steeds belangrijker medium voor jongeren als het om mode gaat. Dinsdag spreekt adjunct hoofdredacteur Emma Najade de Wijer op Emerce eFashion in Amsterdam. Emerce spraak met hoofdredacteur Danique Hoofwijk.

Online marketing

P&G: traditionele reclame steeds minder effectief

Procter & Gamble verkleint het marketing budget dit jaar. Niet vanwege de crisis. Niet om te bezuinigen. Maar omdat het kan. Het kan omdat mobiel, search, sociale media en digitale content veel effectiever en kostenefficiënter blijken dan traditionele vormen van marketing. Een ingrijpende ontwikkeling die ongekende nieuwe kansen biedt.

Campagnes

NU.nl overweegt uitbreiding naar de regio

NU.nl begint in Groningen een proef waarbij het de haalbaarheid onderzoekt van regionale ‘katernen’.

Online marketing

Innoveren is een must voor goede bureaus

Internetbureaus ondervinden steeds meer concurrentie. En moeten zichzelf opnieuw uitvinden, willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen.

Online marketing

Amerikaanse kabelaars stoppen Netflix in zenderpakket

Drie kleine kabelbedrijven in Amerika nemen Netflix op in hun zenderpakket als ware het een gewone tv-zender.

Online marketing

Video: ING over gebruik van Big Data

ING Bank gaf bij monde van Natalino Buso een aardig kijkje in de Big Data-keuken tijdens Emerce Conversion. Ik interviewde de Big Data analytics-specialist van de bank over de rol van big data bij zijn werkgever.

Online marketing

Vodafone bespreekt contentdeal met Netflix

Vodafone is in onderhandeling met Netflix om gedurende een bepaalde periode gratis films en series aan zijn klanten aan te bieden.

Online marketing

Big Data en privacy: wanneer geven consumenten hun persoonlijke informatie?

De meeste consumenten maken zich zorgen over hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt door marketeers, zo blijkt uit het Data and Privacy Survey van SDL. Opmerkelijk: 79 procent van de respondenten heeft er geen problemen mee om hun informatie aan een vertrouwd merk te geven.

Online marketing

Consument wantrouwt meeste reclame, context geboden

Twee op de drie consumenten wantrouwt reclameboodschappen, ongeacht of ze die op traditionele of digitale media zien. Marketeers moeten de omslag maken van zenden naar communiceren en toegevoegde waarde bewijzen.

Online marketing

Wehkamp wil toch eindelijk van imago ‘postorderaar’ af

Een bepaalde groep Nederlandse consumenten ziet Wehkamp nog steeds als ‘die papieren catalogus’. Dat beeld wil het bedrijf nu eindelijk eens van zich af schudden en zet daar tv-reclame voor in.

Online marketing