Volvo: Mediabudget voornamelijk naar YouTube
In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.
In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.
Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”
De digitale marketingbeurs dmexco in Keulen huurt er dit jaar een vierde hal bij vanwege de grote enorme interesse. Ook dit jaar zullen veel Nederlandse professionals uit de online marketingbranche zich er laven aan alle komende nieuwigheden.
Richard Otto, initiatiefnemer van het blog MobileMarketing.nl, gaat weg bij de Adfo Groep. Dat laat hij aan relaties weten.
Spotify rolt per 1 mei een nieuw adverteerdersprogramma uit genaamd Playlist Targeting, waarmee merken advertenties op gebruikerssegmenten kunnen afstemmen in de ruim anderhalf miljard afspeellijsten.
Een kwart van de online georiënteerde bedrijven wil dit jaar nog een app voor smartwatches uitbrengen. Driekwart kiest ervoor om zowel voor iOS als voor Android te ontwikkelen.
Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.
IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.
Fake profielen op Tinder? De populaire datingapp gaat nu niet alleen voor connectie zorgen tussen zoekende singles. Forbes meldt namelijk dat Tinder een samenwerking is aangegaan met een aantal partijen uit de entertainmentbranche waarbij er fake profielen worden ingezet om bijvoorbeeld een film of muziek extra onder de aandacht te brengen.
De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.
Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.
Heineken reorganiseert zijn complete marketingafdeling. In juni vertrekt de hoogste marketingman Alexis Nasard en een maand later stapt ook Chris Barrow op, de huidige chief strategy officer.
Bestaande en nieuwe klanten van vodafone kunnen een half jaar lang gratis de online muziekdienst Napster gebruiken.
Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.