More stories

DM Barometer: de marketeer in 2014

Marketeers slaan in 2014 een nieuwe richting in. Waar wordt er in geïnvesteerd en waar wordt de beurs op de knip gehouden? Hoe zit het met online en mobile marketing? Branchevereniging voor dialoogmarketing (DDMA) deed onderzoek en publiceerde de resultaten in de ‘DM Barometer Speciaal: De marketeer in 2014. Totaal 113 marketeers leverden input voor dit onderzoek en deelden hun visies.

Online marketing

Clansman groeit 20 procent tot 5,3 miljoen

Online marketingbureau Clansman heeft de omzet afgelopen jaar met twintig procent zien groeien tot boven de vijf miljoen euro. De groei komt met name uit de retailsector, bij klanten die stevig beginnen in te zetten op multichannelretailing.

Online marketing

T-Mobile Nederland sluit samenwerking met Evernote

T-Mobile breidt de marketingsamenwerking met Evernote uit naar Nederland en nog elf andere Europese landen. Klanten van de telecomaanbieder mogen de premiumdienst van het digitale geheugensteuntje een half jaar gratis gebruiken.

Online marketing

YouTube begint dagelijks videojournaals

YouTube is begonnen met een dagelijks videojournaal waarin het hoogtepunten van zijn videoplatform spot en uitzendt voordat ze hip worden. Filmstudio Dreamworks verzorgt de productie.

Online marketing

Kwantum: ‘We doen het in één keer goed’

Bij Corendon Vliegvakanties bouwde Ronald van Dam het online kanaal in vliegende vaart uit, sinds deze week is hij in dienst van discounter Kwantum. De woonmarkt is het laatste onontgonnen gebied van e-commerce, een omgeving waar Van Dams ervaring juist nu van grote waarde is.

E-commerce

Topman Havas stapt op

CEO David Jones van mediabedrijf Havas is opgestapt. Hij wordt opgevolgd door de 34-jarige Yannick Bolloré, de zoon van investeerder Vincent Bolloré. Bij het reclamebedrijf Havas wordt Andrew Benett CEO.

Online advertising

Trends 2014: Ben Kerkhof van Vergelijk.nl over het komende jaar

Ben Kerkhof is CEO bij Compare Group. Compare Group is vooral bekend van Vergelijk.nl maar exploiteert ook vergelijkingssites in België, Frankrijk en Finland. In dit artikel geeft Ben zijn visie op 2014, blikt terug en kijkt verder vooruit.

E-commerce

Kwantum zwaarder in online marketing en e-commerce

Met de aanstelling van Ronald van Dam zet Kwantum zwaarder in op een strategie waarin online marketing en verkoop een belangrijker rol krijgen.

Online marketing

Trends 2014: Johannes Brouwer van Oracle over het komende jaar

In dit artikel geeft Johannes Brouwer, werkzaam bij Oracle, zijn visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op Big Data. ‘We zullen komend jaar niet enkel over Big Data praten maar we gaan echt projecten zien waardoor de mogelijkheden van Big Data alleen maar gaan groeien.’

Online marketing

Trends 2014: Maurice Jongerius van Bol.com over het komende jaar

We geven Maurice Jongerius, Manager Mobile bij bol.com, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. ‘Het ligt voor de hand dat ‘wearables’ (denk aan Google Glass, iWatches), ‘quantified self’ diensten en ‘everything mobile’ over vijf jaar in meer of mindere mate gemeengoed zijn.’

Mobile

Trends 2014: Rob Dielemans van GoDataDriven over het komende jaar

In dit artikel Rob Dielemans, werkzaam bij GoDataDriven, zijn visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, en specifiek gefocust op Big Data. ‘De markt rond Big Data zal helemaal los gaan. Get connected on the right connection and join the right community.’

Online marketing

Trends 2014: Schiphol over het komende jaar

In dit artikel geven we Jacques Hoendervangers, Director Commercial Services & Media van Schiphol en Christa Bakker, Manager Digital Channels & E-Commerce, het woord om trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. ‘Relevantie wordt het toverwoord’.

Online marketing

Trends 2014: Arno Lubrun van Facebook over het komende jaar

In deze editie is Arno Lubrun, country manager Facebook Benelux, aan het woord. Hij deelt zijn visie op de trends en verwachtingen voor 2014 op het gebied van zowel algemene digitale media als sociale media. Zijn voorspelling voor 2014: mobiel, mobiel, mobiel.

Online marketing

Trends 2014: Maurice Barten van Ahold over het komende jaar

In dit artikel is Maurice Barten, werkzaam als Manager Online Communicatie bij Ahold, aan het woord over de trends van 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Wat verwacht hij van het komende jaar binnen het snelgroeiende segment van online boodschappen doen?

E-commerce

Trends 2014: Marcel Joosten van Central Point over het komende jaar

In dit artikel geeft Marcel Joosten, directeur online bij Central Point, zijn visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Eén van zijn voorspellingen: Facebook bestaat over vijf jaar niet meer.

E-commerce