More stories

Bereik je via Facebook de 50+’ers?

Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!

Campagnes

Arke en Holland International gaan op in TUI.nl

De merken Arke en Holland International verdwijnen van de markt en gaan op in TUI, het merk waaronder het moederbedrijf internationaal opereert.

Heeft adtech nog de toekomst?

Adtech is onder investeerders geen populaire term meer. De meeste beursgenoteerde adtech-bedrijven presteren onder de maat, met als dieptepunt het noodlijdende Rocket Fuel, dat 80 procent van zijn marktwaarde is kwijtgeraakt. Millennial Media verloor zelfs negentig procent na zijn beursintroductie eerder dit jaar.

Marketing

Harmen Visscher naar Catawiki

Harmen Visscher verlaat Traffic4u en treedt in dienst als Manager Online Marketing bij Catawiki, een zowel in Nederland als in het buitenland zeer populaire online veilingsite voor unieke objecten, dat de laatste maanden een enorme groei doormaakt.

E-commerce

Online marketingbureau Shop2market splitst zich

Online marketingbureau Shop2market uit Hilversum valt uiteen in twee onafhankelijke bedrijven: Het online marketingbureau Shop2market en een productenbedrijf AdCurve.

Marketing

Microsoft breidt affiliateprogramma uit naar Windows Store

Microsoft gaat zijn affiliateprogramma uitbreiden voor producten die in de Windows Store worden aangeboden, zoals apps, games, muziek en video. Eerder kon dat al voor Microsoft hardware als Surface, Xbox en Office 365.

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

Marketingdirecteur Michel Schaeffer verlaat bol.com

Michel Schaeffer, die de afgelopen 14 jaar verantwoordelijk was voor de marketing en propositie-ontwikkeling van bol.com, heeft besloten om het bedrijf per 1 augustus 2015 te verlaten. Margaret Versteden neemt zijn plaats in.

Volvo: Mediabudget voornamelijk naar YouTube

In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.

Adobe Nederland voorziet snelle uitbreiding

Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”

Marketing

Vakbeurs dmexco dit jaar nog groter

De digitale marketingbeurs dmexco in Keulen huurt er dit jaar een vierde hal bij vanwege de grote enorme interesse. Ook dit jaar zullen veel Nederlandse professionals uit de online marketingbranche zich er laven aan alle komende nieuwigheden.

Marketing

Richard Otto weg bij Adformatie

Richard Otto, initiatiefnemer van het blog MobileMarketing.nl, gaat weg bij de Adfo Groep. Dat laat hij aan relaties weten.

Media

Adverteerdersprogramma Spotify richt zich op stemming

Spotify rolt per 1 mei een nieuw adverteerdersprogramma uit genaamd Playlist Targeting, waarmee merken advertenties op gebruikerssegmenten kunnen afstemmen in de ruim anderhalf miljard afspeellijsten.

Online advertising

Nederlandse apps smartwatches komen er aan

Een kwart van de online georiënteerde bedrijven wil dit jaar nog een app voor smartwatches uitbrengen. Driekwart kiest ervoor om zowel voor iOS als voor Android te ontwikkelen.

Mobile

Eric Kip (Blyk) naar Exterion Media Nederland

Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.

Marketing