Evident benoemt B2B-directeur
Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.
Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.
Een handgemaakte miniatuurwereld van buurtbewoners gefilmd in stop-motion, online te zien en te delen via Facebook. Om Burendag voor koffiebedrijf Douwe Egberts te promoten heeft Born05 traditionele technieken gekoppeld aan de digitale wereld.
Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.
Mondelez, fabrikant van onder meer LU, Milka en Oreo, gaat tien procent van zijn internationale reclamebudget bij Google besteden. Een […]
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
Sociale media spelen een kleinere rol in de klantreis van klanten dan twee jaar geleden. Die conclusie trekt Capgemini in een onderzoek naar het online winkelgedrag van consumenten waaraan wereldwijd ruim 18.000 respondenten hebben meegewerkt.
Publicis neemt een van Duitslands grotere online marketingbureaus, Zweimaleins, over.
Ieder jaar brengt het inbound marketingbedrijf HubSpot een onderzoek uit: The State of Inbound. Verrassend voor 2014: 85 procent van de marketeers geeft aan dat ze inbound marketing gebruiken, bij 47 procent stijgt het budget ervoor en bij maar 53 procent wordt de ROI gemeten. Waarom blijft inbound marketing zo groeien?
“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.
YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.
Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.
Een miljoen Nederlanders schreef zich in op Prezi om gelikte, geanimeerde presentaties mee te maken. “Het wordt vaak naast Powerpoint gebruikt. We zien bijvoorbeeld studenten die onze dienst gebruiken en dat blijven doen als ze een baan vinden”, aldus Nederlandbaas Spencer Waldron.
Tablettijdschrift Flipboard is begonnen met het plaatsen van video advertenties. Partners zijn Gucci, Lufthansa, Sony en Chrysler.
Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.
Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg, voorheen werkzaam bij StormMC, zijn een nieuw marketingbureau gestart. Zij willen een ‘objectieve derde partij’ zijn die elke e-commercemanager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes. ‘Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of hoogte van mediaspend, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus.’