More stories

Nederlandse jeugd zet massaal televisie uit

De wijze waarop Nederland televisie kijkt, lijkt niet echt te veranderen. Het aantal kijkminuten is stabiel en ook de kijktijd die voor de televisie wordt doorgebracht, versus computer en tablet, bleef in 2012 grotendeels ongewijzigd. De jeugd laat echter een totaal ander kijkpatroon zien dan volwassenen.

Online marketing

Jonas Nouwen weg als directeur veranderend PIBN

Directeur Jonas Nouwen verlaat per 1 januari de het Platform Internetbureaus Nederland. Dit PIBN wil in 2014 met een bredere opzet meer typen bedrijven aan zich gaan binden.

Online marketing

Media Republic naar reclamegigant WPP

Het Nederlandse Media Republic komt via GreyPossible in handen van reclamereus WPP. Het bedrijf wordt onderdeel van de Benelux organisatie van GreyPossible.

Online marketing

Hoe past mobiel binnen je marketingstrategie?

Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.

Mobile

Vincent Gravesteyn verlaat the valley

Directeur en oprichter Vincent Gravesteyn van internetbureau the valley verlaat het bedrijf volgende week. Hij draagt de taken van operationeel en financieel directeur dan over aan Auke Meijer.

Online marketing

Maarten Naaijkens (Upcoming): ‘Niemand wordt blij van banners’

Maarten Naaijkens bloeit naar eigen zeggen op in organisaties waar hij wordt uitgedaagd. Zijn motto: soms moet je provoceren om een merk of bedrijf te kunnen laten groeien. Dat is wat hij nu doet met de TMG buzzsite Upcoming.nl, waar de populairste internettrends van Nederland als eerste worden gepubliceerd. Ook dat is een manier om merken, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Naaijkens spreekt donderdag op Emerce Performance.

E-mailmarketing

Datingsite Lexa wil koppels inzetten als merkambassadeurs

Stefan van den Berg is alweer ruim zes jaar managing director van Lexa.nl, de grootste en bekendste datingsite van Nederland. Hij begon zijn carrière bij de radiodivisie van Wegener. Binnen hetzelfde concern was hij in 1999 nauw betrokken bij de opzet van nieuwe sites als AutoTrack.nl; JobTrack.nl en Funda.nl.

Online advertising

Adcrowd lanceert self-service Facebook retargeting

Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.

Online advertising

Feature: Cloudgaming verdringt aloude spelcomputer

Met de introductie van de Xbox One en de nieuwe PlayStation 4 kan deze maand de volgende ronde in de slag om de spelcomputers beginnen. Wellicht voor het laatst, nu de markt verschuift naar streaming en tablets.

Online marketing

Introductie e-book: van analoog naar digitaal

We bevinden ons midden in het tijdperk van digitale verandering. Vanuit een gemeenschappelijke visie op de digitale wereld besloten Denis Doeland en Ger Hofstee om hun inzicht, ervaring in combinatie met feiten, cijfers en studies te bundelen in het E-book ‘Van analoog naar digitaal’. Het resultaat wordt vanmiddag gepresenteerd.

Online marketing

Adobe Journey: ‘De mens is het nieuwe kanaal’

In veel organisaties moet de digitale gedachte nog landen. Aanpassing van marketeers en organisatiestructuren gaat moeizaam, zo bleek tijdens de Adobe Digital Marketing Journey in Amsterdam.

Online marketing

Data als betaalmiddel: de nieuwe privacy

Privacy is niet meer. Althans niet zoals we het ooit kennen. Privacy lijkt het betaalmiddel van de nieuwe tijd te zijn. En we krijgen er veel voor terug. Stelt journalist Peter Olsthoorn in zijn nieuwe boek ‘Privacy bestaat niet – Doe er je voordeel mee’. Een visie weg van het eeuwige noodlottig slachtofferdenken en alles doodslaand privacyfundamentalisme.

Online marketing

Mupi Métropole voor interactieve buitenreclame

JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.

Online advertising

AdSense krijgt concurrentie van lijstjes

Concurreren met Google Adsense, maar dan anders. Dat wil Klaas Joosten, voormalig CTO van Zanox-M4N, met zijn site ZEEF.com. Geen advertenties, maar lijstjes moeten straks op webpagina’s van webbeheerders komen te staan. Lijstjes die koppelen naar affiliatiepartijen.

Online marketing

Vervoerder RET lanceert loyaliteitsprogramma

De Rotterdamse RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor het gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. De reiziger kan mijlen sparen door reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis.

Online marketing