Vijftien online marketing trends voor 2015
2015 wordt een jaar waarin een aantal bestaande trends echt gaan doorbreken en oude getrouwen een come back maken. Online marketing wordt volwassen. Alle trends op een rijtje.
2015 wordt een jaar waarin een aantal bestaande trends echt gaan doorbreken en oude getrouwen een come back maken. Online marketing wordt volwassen. Alle trends op een rijtje.
Het Chinese Alibaba is niet zomaar een gamechanger: “Alibaba gaat het hele internet veranderen,” aldus professor Cor Molenaar op het symposium Digitale Marketing van Adobe dat onlangs plaatsvond. En waar personalisatie als nieuwe heilige graal voor marketeers werd gepredikt.
Video is hot, en dus zijn er steeds meer merken die experimenteren met video advertenties. Helaas blijkt dit een bron van irritatie voor velen: 94 procent geskipte pre-roll videos en 300 miljoen geïnstalleerde adblockers. Wat zou er gebeuren als je video advertentie naadloos aan zou sluiten op de content van de bekeken YouTube video?
Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Stylepit is de grootste online fashion retailer van Denemarken en hard bezig de Europese markt te bestormen. Niet met grote tv reclames, maar met een gerichte focus op branding by selling. Komende donderdag spreekt Simon Saneback van Stylepit op Emerce Performance.
Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.
Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.
Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.
Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.
Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.
De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.
De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.
Microsoft werkt aan een extern advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Dat meldt MediaPost. Het gaat om advertenties die verschijnen bij zoekmachine Bing en Bing Ads.
Online marketingbedrijf Clansman opent een kantoor in Toronto en zoekt buitenlandse groei onder de naam Basebuilder.