More stories

(Emerce Performance) Focus op branding by selling

Stylepit is de grootste online fashion retailer van Denemarken en hard bezig de Europese markt te bestormen. Niet met grote tv reclames, maar met een gerichte focus op branding by selling. Komende donderdag spreekt Simon Saneback van Stylepit op Emerce Performance.

Marketing

ING schort plannen voor proef betalingsgedrag op

Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.

Analytics

Yahoo bevestigt overname BrightRoll

Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.

Marketing

Adverteren op web haalt adverteren op tv in

Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.

Marketing

Zo trek je meer kopers naar Pinterest (infographic)

Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.

Contentmarketing

Infographic: Schrijf traditionele media nog niet af

Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.

Marketing

Appmarketing iPhone weer duurder

De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.

Marketing

De banneradvertentie is twintig jaar oud en springlevend

De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.

Marketing

Microsoft werkt aan eigen Google AdSense

Microsoft werkt aan een extern advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Dat meldt MediaPost. Het gaat om advertenties die verschijnen bij zoekmachine Bing en Bing Ads.

Marketing

Clansman breidt uit naar Canada

Online marketingbedrijf Clansman opent een kantoor in Toronto en zoekt buitenlandse groei onder de naam Basebuilder.

Analytics

Grote reclamecampagne Foursquare, niet Swarm

Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.

Campagnes

‘Yahoo koopt videobedrijf BrightRoll’

Yahoo zou video advertentiebedrijf BrigtRoll willen overnemen voor 700 miljoen dollar, hoewel het nog wel eens meer zou kunnen worden. Dat melden bronnen aan TechCrunch. Er is een kleine kans dat de acquisitie vanavond al bekend wordt gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Marketing

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

Column: It’s the brand, stupid

De domeinnaam Holiday.com wordt in november geveild en zal volgens experts zo’n 27 miljoen euro opbrengen. Heel veel geld voor een url, waarvan je je kunt afvragen of de doorsnee consument er wel op zit te wachten. Want zeg nou eerlijk, zou jij dit webadres intypen als je een reis wilt boeken? Lijkt me niet. De doorsnee consument weet inmiddels ook wel beter en zal zijn heil zoeken in andere zoekstrategieën die een beter resultaat opleveren

Marketing

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

B2B Digital