Adobe Journey: ‘De mens is het nieuwe kanaal’
In veel organisaties moet de digitale gedachte nog landen. Aanpassing van marketeers en organisatiestructuren gaat moeizaam, zo bleek tijdens de Adobe Digital Marketing Journey in Amsterdam.
In veel organisaties moet de digitale gedachte nog landen. Aanpassing van marketeers en organisatiestructuren gaat moeizaam, zo bleek tijdens de Adobe Digital Marketing Journey in Amsterdam.
Privacy is niet meer. Althans niet zoals we het ooit kennen. Privacy lijkt het betaalmiddel van de nieuwe tijd te zijn. En we krijgen er veel voor terug. Stelt journalist Peter Olsthoorn in zijn nieuwe boek ‘Privacy bestaat niet – Doe er je voordeel mee’. Een visie weg van het eeuwige noodlottig slachtofferdenken en alles doodslaand privacyfundamentalisme.
JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.
Concurreren met Google Adsense, maar dan anders. Dat wil Klaas Joosten, voormalig CTO van Zanox-M4N, met zijn site ZEEF.com. Geen advertenties, maar lijstjes moeten straks op webpagina’s van webbeheerders komen te staan. Lijstjes die koppelen naar affiliatiepartijen.
De Rotterdamse RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor het gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. De reiziger kan mijlen sparen door reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis.
Director van Google in Nederland Joris Tinbergen verlaat het bedrijf na 7,5 jaar.
De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.
Het YouTubekanaal van Vevo is met maandelijks drie miljoen unieke bezoekers de grootste in Nederland. Opvallend is, dat een van de vijf topkanalen geen groot professioneel mediabedrijf is.
Betalen voor online nieuwscontent is hot. Voor echt succes moet je echter verder kijken dan de content zelf. Nu diverse nieuwsmedia hun content achter betaalmuren plaatsen, nieuwe dedicated online nieuwsportals live gaan en de eerste Spotify-achtige nieuwsdiensten de markt betreden, rijst de vraag wat de lezer wil. Het kortste en eerlijkste antwoord is: nog even niks.
In 450 Britse pompstations van Tesco komen schermen te hangen voor reclame. Tot zover niets bijzonders. Maar de schermen hebben camera’s waarmee bezoekers kunnen worden geclassificeerd naar sekse en leeftijd. Zo kunnen meer gerichte advertenties worden voorgezet.
Internetbureau the people’s valley heeft Roos Spier als nieuwe managing director aangesteld.
Twee miljoen dollar per werknemer. Zoveel staken grote investeerders tot nu toe in Pinterest. Gisterenavond werd bekend dat de grootste financieringsronde net is afgesloten, wat 225 miljoen dollar opleverde.
Muziekvideosite Vevo had in september meer videokijkers dan de Publieke Omroep. Vevo moest enkel Google en Facebook voor zich dulden.
Emakina koopt internetbureau Relephant uit Amsterdam voor enkele miljoenen euro’s. Daarmee breidt zijn positie uit tot een fullservice internetbureau.
Van Lost Boys naar LBi naar DigitasLBi. Vandaag gaat het creatieve marketing- en technologiebureau onder zijn nieuwe naam werken. LBi gaat operationeel samen met zijn evenknie Digitas uit het netwerk van moederbedrijf Publicis Groupe.