More stories

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

YouTube investeert weer in zijn topproducenten

YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.

Creative

‘Zet data centraal in de reisbranche’

Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.

Analytics

Prezi: 1 miljoen gebruikers in Nederland

Een miljoen Nederlanders schreef zich in op Prezi om gelikte, geanimeerde presentaties mee te maken. “Het wordt vaak naast Powerpoint gebruikt. We zien bijvoorbeeld studenten die onze dienst gebruiken en dat blijven doen als ze een baan vinden”, aldus Nederlandbaas Spencer Waldron.

Contentmarketing

Flipboard gestart met videoadvertenties

Tablettijdschrift Flipboard is begonnen met het plaatsen van video advertenties. Partners zijn Gucci, Lufthansa, Sony en Chrysler.

Marketing

Leegloop bij Publicis: topman Levy weg in 2016

Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.

Creative

Nieuw ‘objectief online adviesbureau’ Pink Marketing

Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg, voorheen werkzaam bij StormMC, zijn een nieuw marketingbureau gestart. Zij willen een ‘objectieve derde partij’ zijn die elke e-commercemanager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes. ‘Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of hoogte van mediaspend, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus.’

Creative

Wehkamp.nl lanceert vloggerkanaal op YouTube

Wehkamp.nl lanceert vandaag op YouTube het nieuwe videokanaal Simply Stylish. Hierin staat een bijzondere samenwerking met zes toonaangevende Nederlandse vloggers centraal. Het videokanaal bestaat uit een uitgebreide verzameling video’s waarop consumenten maandelijks trends, oplossingen, inspiratie en achtergrondverhalen op het gebied van fashion, beauty en lifestyle kunnen bekijken.

Contentmarketing

Carolien Bos nieuwe CCO van StormMC

Online mediabureau StormMC trekt Carolien Bos van FBTO aan om in het managementteam de functie van commercieel eindverantwoordelijke te vervullen.

Marketing

TBWA neemt belang in Mobile Strategy

Reclamebureau TBWA neemt een minderheidsbelang in mobile fullservice bureau Mobile Strategy.

Mobile

Grote retailers lanceren samen app PLUX

Paradigit is de launching partner voor de nieuwe mobiele app PLUX. Consumenten kunnen er in kopen, aanbiedingen krijgen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt Arjen de Koning van het computerbedrijf.

E-commerce

Vertrouwen stimuleren met testimonials

Er is één ding waarmee bijna iedere website zichzelf kan verbeteren. Dat is op het gebied van de zogeheten testimonials, de aanbevelingen door en reacties van klanten. De meeste webshops hebben weliswaar testimonials, maar dat is niet genoeg. Wat kan je doen om erachter te komen hoe testimonials voor jouw website het beste werken?

Customer Experience

Nestlé UK herziet reclameportefeuille

Voedingsbedrijf Nestlé, vooral bekend van Nescafe, zoekt voor de Britse markt een nieuwe mediapartner. Daarmee komt vermoedelijk een einde aan de relatie met Mindshare.

Marketing

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

De kracht van automated trading voor content en video marketing

Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.

Conversie