More stories

Hi claimt videoclip van de toekomst

HI Jongeren gebruiken hun telefoon vooral voor het kijken van videoclips. En dus hoopt telefoonmerk Hi met #Moremusicvideos de standaard neer te zetten voor de toekomstige mobiele variant. En passant wordt natuurlijk reclame gemaakt voor het snellere 4G-netwerk.

Marketing

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook

Kansspelautoriteit verjaagt illegale adverteerders

Sommige goksites en affiliates lijken zich nog maar weinig aan te trekken van de waarschuwingsactie die de Kansspelautoriteit is gestart naar aanleiding excessieve reclames rondom (inter)nationale (sport)evenementen zoals het WK Voetbal en de Tour de France.

E-commerce

Niet klikken, maar schudden

Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.

Marketing

Booking.com op vingers getikt voor misleidende informatie

Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.

Conversie

Rolls Royce zoekt sociaal mediabureau

Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.

Marketing

Sociale media (nog) geen advertentiemedium

Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.

Marketing
Premium

Native advertising: de lezer in opstand?

Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.

Marketing

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service

Snakeware rolt laagdrempelig Beaconplatform uit

Bureau Snakeware lanceert het platform Lightcurb om retailers op laagdrempelige wijze bekend te maken met Beacontechnologie. Hiermee kunnen ze in hun winkels direct marketing bedrijven naar mobieltjes.

Mobile

Hoe IKEA klanten trekt met Facebook geotargeting

Een A/B-test, waarbij Facebook Ads via geotargeting werden getoond, zorgde voor een stijging van elf procent in het winkelverkeer van een IKEA-winkel onder de doelgroep. De experimentele campagne werd opgezet door Vizeum voor IKEA en toont de potentie van de samenwerking tussen sociale media en datapartijen.

Facebook

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative

Layar bevestigt overname door Blippar

Het Amsterdamse mobiele technologiebedrijf Layar heeft vandaag bevestigd dat is is overgenomen door Blippar, een bedrijf dat vergelijkbare augmented reality-diensten levert aan adverteerders.

Online advertising

Adobe veert op door abonnementen

De omzet van de marketing clouddiensten van Adobe is ten opzichte van vorig jaar met 23 procent gestegen naar 283 miljoen dollar. Het Amerikaanse bedrijf maakte gisteren de cijfers over het tweede kwartaal bekend.

Online marketing