More stories

Sociale media (nog) geen advertentiemedium

Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.

Marketing
Premium

Native advertising: de lezer in opstand?

Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.

Marketing

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service

Snakeware rolt laagdrempelig Beaconplatform uit

Bureau Snakeware lanceert het platform Lightcurb om retailers op laagdrempelige wijze bekend te maken met Beacontechnologie. Hiermee kunnen ze in hun winkels direct marketing bedrijven naar mobieltjes.

Mobile

Hoe IKEA klanten trekt met Facebook geotargeting

Een A/B-test, waarbij Facebook Ads via geotargeting werden getoond, zorgde voor een stijging van elf procent in het winkelverkeer van een IKEA-winkel onder de doelgroep. De experimentele campagne werd opgezet door Vizeum voor IKEA en toont de potentie van de samenwerking tussen sociale media en datapartijen.

Facebook

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative

Layar bevestigt overname door Blippar

Het Amsterdamse mobiele technologiebedrijf Layar heeft vandaag bevestigd dat is is overgenomen door Blippar, een bedrijf dat vergelijkbare augmented reality-diensten levert aan adverteerders.

Online advertising

Adobe veert op door abonnementen

De omzet van de marketing clouddiensten van Adobe is ten opzichte van vorig jaar met 23 procent gestegen naar 283 miljoen dollar. Het Amerikaanse bedrijf maakte gisteren de cijfers over het tweede kwartaal bekend.

Online marketing
Premium

Elf procent betaalt voor online nieuws

Slecht nieuws voor uitgevers met betaalmuren: elf procent van de lezers betaalt voor nieuws online, meer zit er niet in. Onderzoek van het Reuters Institute laat bovendien zien dat er niet meer mensen gaan betalen voor online nieuws.

Media

‘Fab wordt meubelmaker’

Online meubelverkoper Fab wil een niet nader genoemde Finse meubelmaker overnemen. Dat bevestigt het bedrijf tegenover Re/code. Eerder kocht Fab het Duitse Massivkonzept.

Online marketing

‘Papieren folder scoort beter dan digitale’

De huis-aan-huis folder zal voorlopig nog niet verdwijnen. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

E-mailmarketing

Aegis Nederland wordt Dentsu

Communicatiebedrijf Aegis Media gaat in Nederland verder onder de naam van Dentsu, de nieuwe Japanse eigenaar. Aegis heet hier nu formeel Dentsu Aegis Network Netherlands.

Online marketing

App promotie steeds duurder

De kosten om apps te promoten zijn fors gestegen. Dat stelt mobiel marketingbedrijf Fiksu. Om een nieuwe app te promoten, betalen bedrijven 13 dollarcent per gebruiker bij Android, en 21 dollarcent bij iOS. Dat is een stijging van resp. 30 en 20 procent ten opzichte van vorig jaar.

Online marketing

The Wall Street Journal: ‘Social media bepalen het nieuws’

The Wall Street Journal bestaat in juli 125 jaar. Een wereldwijd opererende nieuwsorganisatie waarvan de digitale toekomst voor een groot deel in handen ligt van de Nederlander Almar Latour (43). Hij is als Executive Editor onder meer verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten. “Er zijn nog tal van nieuwe businessmodellen rondom nieuws te bedenken.”

Online marketing

Tax free shoppen kan nu online

Webwinkel Travel and Shop biedt thuis taxfree shoppen aan zodra men het vluchtnummer in huis heeft. Op basis van naam en Transavia.com-vluchtnummer genereert de site een taxfree-code waarmee direct belastingvrij gewinkeld kan worden. De bestellingen worden vervolgens thuisbezorgd, desgewenst al voor de vakantie.

Online marketing