MWC: RTL test mobiele tv-uitzendstraat via 5G
RTL Duitsland en T-Mobile houden technische proeven om live televisie te kunnen uitzenden via het 5G-netwerk.
RTL Duitsland en T-Mobile houden technische proeven om live televisie te kunnen uitzenden via het 5G-netwerk.
Autofabrikant Tesla wil dat zijn infotainsysteem compatibel wordt met gamingdienst Steam.
In de maand januari werden er bij de Nederlandse Publieke Omroep meer dan twee miljoen podcastafleveringen gedownload.
Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.
Europese uitgevers vrezen dat ze tot zeventig procent van hun reclame-omzet kwijtraken wanneer Google 3rd party cookies verwijdert uit Chrome.
RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.
Europese uitgevers vragen de Europese Commissie onderzoek te doen naar misbruik van marktmacht door Google. Druk op de techgigant groeit, maar het kan nog jaren duren voordat er een uitspraak ligt.
De Deense podcastapp Podimo probeert zich een positie te verwerven in de Nederlandse markt. Het bedrijft deelt inkomsten met makers die er exclusief werk aanbieden.
Fans van een aantal podcasts van uitgever Dag en Nacht Media kunnen tegen betaling bonusafleveringen luisteren op Spotify.
Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.
Het zakelijke online leerplatform Studytube neemt Springest over van FD Mediagroep. De acquisitie is onderdeel van het Europese groeiplan dat wordt uitgevoerd en waarvoor dertig miljoen dollar groeigeld is opgehaald.
De vraag naar podcasts vlakt af, maar het aanbod blijft groeien. Dit maakt het grootste probleem duidelijk: slechte vindbaarheid en weinig middelen om content te ontdekken.
The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.
Aan het begin van de herfst had Wordle negentig spelers per dag, nu twee miljoen. Amerika is in de ban van het spel dat wij als Lingo van tv kennen. De NY Times heeft de app overgenomen voor een onbekend bedrag van maker Josh Wardle.
DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.