More stories

Premium

RTL: Nog geen besluit over trackingcookies

RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.

Online advertising
Premium

Monopolieklacht Europese uitgevers tegen Google

Europese uitgevers vragen de Europese Commissie onderzoek te doen naar misbruik van marktmacht door Google. Druk op de techgigant groeit, maar het kan nog jaren duren voordat er een uitspraak ligt.

Media
Premium

Podcastapp Podimo breidt uit naar Nederland

De Deense podcastapp Podimo probeert zich een positie te verwerven in de Nederlandse markt. Het bedrijft deelt inkomsten met makers die er exclusief werk aanbieden.

Venture
Premium

Dag en Nacht Media met betaalde podcasts op Spotify

Fans van een aantal podcasts van uitgever Dag en Nacht Media kunnen tegen betaling bonusafleveringen luisteren op Spotify.

Publishing

De cookieless-strategie bij Nederlandse Loterij: ‘kans om écht te personaliseren’

Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.

Online marketing
Premium

Studytube koopt Springest, haalt 30 miljoen groeigeld op

Het zakelijke online leerplatform Studytube neemt Springest over van FD Mediagroep. De acquisitie is onderdeel van het Europese groeiplan dat wordt uitgevoerd en waarvoor dertig miljoen dollar groeigeld is opgehaald.

Venture
Premium

‘Vindbaarheid het grootste probleem bij podcasts’

De vraag naar podcasts vlakt af, maar het aanbod blijft groeien. Dit maakt het grootste probleem duidelijk: slechte vindbaarheid en weinig middelen om content te ontdekken.

Media

Podcast The Brief: Ernst-Jan Pfauth over De Correspondent en het web 3.0

The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.

Publishing
Premium

NY Times koopt populaire Lingo-app

Aan het begin van de herfst had Wordle negentig spelers per dag, nu twee miljoen. Amerika is in de ban van het spel dat wij als Lingo van tv kennen. De NY Times heeft de app overgenomen voor een onbekend bedrag van maker Josh Wardle.

Media
Premium

DPG Media vangt 100 miljoen euro van Europese Investeringsbank

DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.

Publishing
Premium

Bencis wil Vakmedianet overnemen

Investeerder Bencis wil de zakelijke uitgever Vakmedianet overnemen.

Venture
Premium

Groen licht voor overname New Skool Media

De Roularta Media Group mag New Skool Media overnemen, volgend op een positief oordeel van toezichthouder ACM.

Publishing

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising
Premium

Microsoft koopt gamegigant Activision Blizzard voor 69 miljard

Microsoft legt 68,7 miljard dollar cash op tafel om spellenuitgever Activision Blizzard toe te voegen aan zijn gamesdivisie.

Venture
Premium

GoStudent ontvangt investering van 300 miljoen euro

Het Europese platform voor bijles aan scholieren GoStudent ontvangt een investering van driehonderd miljoen euro. ’s Werelds grootste durfinvesteerders stonden te trappelen om hun geld in Wenen te beleggen.

Venture