Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
Microsoft legt 68,7 miljard dollar cash op tafel om spellenuitgever Activision Blizzard toe te voegen aan zijn gamesdivisie.
Het Europese platform voor bijles aan scholieren GoStudent ontvangt een investering van driehonderd miljoen euro. ’s Werelds grootste durfinvesteerders stonden te trappelen om hun geld in Wenen te beleggen.
Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.
De Nederlandse mediaconsument keek in 2021 dagelijks gemiddeld 128 minuten naar live televisiezenders, 7 minuten minder dan in 2020, en 73 minuten naar on demand video. Gemiddeld werd er weer iets meer on demand gekeken.
De voor Nederland nieuwe streamingdienst Viaplay versterkt zijn videocatalogus met 700 uur nieuw werk. Daartoe sluit het een overeenkomst met Entertainment One, een dochterbedrijf van Hasbro.
Het WordPress-cloudplatform WPCS uit Amsterdam ontvangt een extra seedinvestering van APX, een Duits fonds van Axel Springer en Porsche.
Talpa Network heeft uit vier ideeën voor podcasts uitgekozen uit zo’n tweehonderd inzendingen voor The Cast. Dat is een formule waarmee het mediabedrijf zich de rol van accelerator aanmeet om de nieuwelingen groot te maken.
De podcast is in twee jaar tijd ontwikkeld van opkomend naar gevestigd ‘nieuw medium’. Toch liggen nog niet alle puzzelstukjes op zijn plaats voor de volgende groeispurt.
De Publieke Omroep en Talpa hebben beiden elk vier zenders in de top tien van meest beluisterde streaming radiozenders. Als exploitant is Talpa met afstand de allergrootste, met een marktaandeel van tachtig procent.
Het aantal Nederlanders dat maandelijks naar een podcast luistert bereikt een eerste plafond. Nieuw onderzoek laat zien dat 46 procent wel eens naar een podcast luistert, wat neerkomt op ongeveer 6,4 miljoen consumenten.
Spotify koopt een bedrijf in podcasttechnologie waarmee het de radiomakers wereldwijd een stap verder in de podcastmarkt wil trekken.
Podcast die niet wekelijks maar dagelijks uitzenden, hebben niet alleen meer downloads maar ook wezenlijk meer unieke luisteraars.
Wat staat er nu eigenlijk in je LinkedIn feed? 40% van de posts is relevant, waarvan 85% oorspronkelijk. Qua inhoud zijn evenementen en vacatures dominant.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.