More stories

Premium

Dagelijkse podcasts hebben de meeste luisteraars

Podcast die niet wekelijks maar dagelijks uitzenden, hebben niet alleen meer downloads maar ook wezenlijk meer unieke luisteraars.

Publishing

Onderzoek: LinkedIn newsfeed toont vooral events en vacatures (2/2)

Wat staat er nu eigenlijk in je LinkedIn feed? 40% van de posts is relevant, waarvan 85% oorspronkelijk. Qua inhoud zijn evenementen en vacatures dominant.

Recruitment

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.

Creative
Premium

Nike doet overname voor expansie in metaversa

Nike koopt het Amerikaanse bedrijf RTFKT (‘artifact’) en legt daarmee de basis voor meer zelfontwikkelde marketintactiviteiten in virtuele werelden.

Blockchain
Premium

Blendle viert schrijvers en uitgevers met Awards

Tot het einde van het jaar reikt Blendle elke week een Blendle Award uit om het journalistieke werk van aangesloten titels te vieren.

Media
Premium

Azerion via spac naar Amsterdamse beurs

De Nederlandse uitgever en exploitant van casual games Azerion gaat volgende maand naar de beurs.

Venture
Premium

Postcode Loterij blijkt financier mysterieuze podcast ‘Help Louis’

Aanstaande zondag komt de laatste podcast uit een reeks online waarmee een raadsel compleet is. Luisteraars kunnen op zoek naar een verstopte schat van 25.000 euro die, naar nu blijkt, wordt gefinancierd door de Postcode Loterij.

Media
Premium

Meerdere tv-programma’s on demand groter dan live

Het Netflix-gedrag ‘kijken wanneer je wilt’ wordt ook bij de videotheken van de Nederlandse omroepen steeds gewoner. Er zijn programma’s, […]

Media
Premium

Toppers uit gamewereld stappen in Nederlands bedrijf

Twintig prominenten uit de internationale gamewereld investeren in het Deens-Nederlandse bedrijf Bright Star Studios, maker van een op blockchain gebaseerd spel.

Venture
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Tweakers lanceert BestGetest, platform met koopgidsen

Tweakers lanceert BestGetest, een site met koopgidsen voor een brede waaier gadgets en noodzakelijke elektronica. Met de nieuwe titel wil het techuitgave een algemener, breder publiek bedienen.

Media
Premium

Gemiddeld 166.000 luisteraars streaming radio

Er staan in Nederland op elk moment gemiddeld 165.951 streams aan die zijn ingeschakeld op streaming radio.

Publishing
Premium

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media
Premium

Tweakers: minder Black Friday-aanbod dit jaar

Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.

E-commerce

Hoe zet je contextual advertising het beste in? 

Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.

Online advertising