More stories

Premium

Premier League: Netflix-achtig uitzendmodel komt

Het is niet de vraag of maar wanneer de Engelse Premier League zelf voetbalwedstrijden gaat uitzenden via een Netflix-achtig model. Het zullen met name de buitenlandse kijkers zijn die inloggen op ‘Premflix’, want op de thuismarkt verdienen de clubs miljarden aan uitzendrechten op televisie.

Media

Nieuwe topstructuur DPG Media door digitale transformatie

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Per 1 maart krijgt hij de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie.

Publishing
Premium

Martijn Eindhoven naar LiveRamp

Martijn Eindhoven treedt per 1 febrauri aan als Head of Privacy Solutions bij LiveRamp, het bedrijf dat start-up Faktor vorig jaar overnam.

Tech
Premium

Moeder TikTok wil groot worden in games

Het Chinese moederbedrijf van TikTok heeft afgelopen maanden meerdere game-ontwikkelaars overgenomen. Het bouwt een complete divisie, nu al duizend man groot, om internationaal een partij te worden in non-casual gaming.

Entertainment
Premium

Booking.com publiceert stedengidsen in mobiele app

Booking.com wordt uitgever van stedengidsen en begint daartoe vandaag met testen in Amsterdam, Londen en Parijs.

Travel

Tijdschrift WENDY gaat voor ‘digital first’

Het tijdschrift WENDY rond tv presentatrice Wendy van Dijk neemt grotendeels afscheid van papier. Wendy van Dijks management bevestigt aan VillaMedia dat het bedrijf ‘digital first’ zal gaan.

Media
Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising

Samenwerking Helden en DPG Media

DPG Media en Helden van Barbara Barend gaan samenwerken. Beide partijen gaan voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen.

Publishing

NU.nl breekt met ANP

NU.nl breekt met het ANP. Sinds 1 oktober werd al geen gebruik meer gemaakt van het persbureau en per 1 januari zal de samenwerking volledig beëindigd zijn. De partijen praten nog wel over een beperkt fotocontract, weet Villamedia.

Media
Premium

ProSiebenSat.1 over op AWS voor advertising

Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.

Cloud

Netflix heeft nu een eigen bioscoop

Netflix heeft een meerjarig huurcontract getekend voor de in New York historische bioscoop Paris Theatre.

Media

NU.nl steekt tenen in het water op TikTok

NU.nl zit op TikTok en zoekt in de komende maanden uit hoe de nieuwsmaker het nieuwe medium kan inzetten. “Het is interessant, omdat hier een doelgroep zit die vanwege de leeftijd nog niet op NU.nl zit”, zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.

Media

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

PSV is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2019’ en daarmee de overall winnaar van de 19e editie van deze spannende verkiezing. Het is de eerste keer dat PSV de felbegeerde titel in de wacht sleept. Het team achter PSV nam de Award in ontvangst tijdens een feestelijke award night in de evenementenlocatie Amsterdome.

Media

Spotify maakt persoonlijke speellijsten podcasts

Muziekdienst Spotify wil het luisteren naar podcasts stimuleren. Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse platform.

Publishing

PayPal zet Pornhub aan de kant

PayPal wil niet meer worden geassocieerd met de porno-industrie en trekt zich daarom terug als financieel dienstverlener aan ’s werelds grootste sexvideosite Pornhub.

Payment