YouTube wint 70 procent kijktijd in huiskamers
Huishoudens kijken dagelijks honderd miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is zeventig procent meer dan een jaar geleden en een teken dat de druk op de traditionele tv-zenders aanzwelt.
Huishoudens kijken dagelijks honderd miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is zeventig procent meer dan een jaar geleden en een teken dat de druk op de traditionele tv-zenders aanzwelt.
Dennis van Allemeersch is de nieuwe directeur van het bedrijfsonderdeel Employment Solutions bij de Persgroep.
Marc Duijndam gaat 1 januari 2018 Sanoma Media in België en Nederland leiden. Hij volgt Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde. Duijndam rapporteert in zijn nieuwe rol aan Sanoma CEO Susan Duinhoven.
Google wil een vergoeding vangen van nieuwsuitgevers voor het aanbrengen van nieuwe abonnees. De commissie kan oplopen tot dertig procent.
Nieuwsverzamelaar Yovoli is deze week op Kickstarter een crowdfundingactie begonnen. Doel is de oprichting van een geautomatiseerde nieuwsdienst voor freelance journalisten, kleine redacties, bloggers en persvoorlichters.
De mobiele telefoon is hét digitale medium bij uitstek geworden, met onder de 20- tot 34-jarigen het grootste bereik. Bij de groep 35- tot 49-jarigen nog net niet.
Sanoma merkt de gevolgen van de verkoop van Kieskeurig.nl. In de vergelijking met een sterk derde kwartaal vorig jaar daalde de advertentieomzet in het afgelopen kwartaal. Ook print droeg daartoe bij.
Guardian Media Group (GMG) heeft een speciaal fonds van 42 miljoen pond (ruim 47 miljoen euro) in het leven geroepen om te investeren in nieuwe innovatieve projecten. Ook startups komen in aanmerking voor financiering.
Online uitgever Wayne Parker Kent breidt haar activiteiten uit naar België. Volgend jaar verschijnen vier Vlaamse varianten van de online tijdschriften NSMBL, Manners, Culy en Famme.
Reporters Online en De Coöperatie beginnen een online persbureau voor de verspreiding van freelance artikelen.
Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.
Kobo en bol.com gaan exclusieve boekenseries van Nederlandse thrillerauteurs Linda Jansma en Willem Asman beschikbaar stellen via Kobo en bol.com.
De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.
Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.
Journalismlab heeft een meldpunt gecreëerd om het ‘onverantwoord verwijderen van relevante online content in kaart te brengen’. Aanleiding is het archief van hyperlokaal platform Dichtbij.nl dat mogelijk definitief vernietigd wordt.