More stories

New York Times naar 900 miljoen dollar digitale omzet

De New York Times heeft een Tor-site in het leven geroepen voor gebruikers die niet gevolgd willen worden. Het idee is om vooral Chinese lezers tegemoet te komen. Die kunnen veel westerse sites niet bekijken.

Publishing

BBC: minder eigen producties door macht Netflix, Amazon

“We slaapwandelen naar een ernstige, langdurige afzwakking van onze televisieproducties. Dat moeten we snappen en als industrie op reageren”, klinken de waarschuwende woorden van topman Tony Hall van de Engelse BBC.

Publishing

Meer focus en rust in nieuwe app NU.nl

NU.nl heeft haar apps op basis van de feedback van gebruikers naar eigen zeggen volledig vernieuwd. De vernieuwde app wordt vanaf deze week gefaseerd uitgerold.

Media

Vrij Nederland komt digitaal beschikbaar in Delpher

De naoorlogse edities van Vrij Nederland worden door de KB, de nationale bibliotheek van Nederland, gedigitaliseerd zodat ze beschikbaar komen via de website met historische kranten en tijdschriften Delpher.

Publishing

Nu.nl ‘grootste mediamerk’ onder zakelijke beslissers

NU.nl is wederom het grootste mediamerk onder zakelijke beslissers. Dat blijkt uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers dat dinsdag is verschenen.

Publishing

Funda lanceert nieuw contentplatform

Huizensite funda lanceert onder de naam ‘funda thuis’ een platform waarop het meer contentproducties gaat tonen die met wonen te maken hebben. Dat items zijn van een eigen redactie maar voor betaalde content is ook zat ruimte.

Contentmarketing
Premium

YouTube wint 70 procent kijktijd in huiskamers

Huishoudens kijken dagelijks honderd miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is zeventig procent meer dan een jaar geleden en een teken dat de druk op de traditionele tv-zenders aanzwelt.

Publishing

Dennis van Allemeersch naar de Persgroep

Dennis van Allemeersch is de nieuwe directeur van het bedrijfsonderdeel Employment Solutions bij de Persgroep.

Recruitment

Marc Duijndam verruilt Funda voor Sanoma

Marc Duijndam gaat 1 januari 2018 Sanoma Media in België en Nederland leiden. Hij volgt Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde. Duijndam rapporteert in zijn nieuwe rol aan Sanoma CEO Susan Duinhoven.

Publishing

Google wil delen in omzet krantenabonnementen

Google wil een vergoeding vangen van nieuwsuitgevers voor het aanbrengen van nieuwe abonnees. De commissie kan oplopen tot dertig procent.

Publishing

Crowdfundactie voor geautomatiseerde nieuwsdienst

Nieuwsverzamelaar Yovoli is deze week op Kickstarter een crowdfundingactie begonnen. Doel is de oprichting van een geautomatiseerde nieuwsdienst voor freelance journalisten, kleine redacties, bloggers en persvoorlichters.

Publishing

Bereik smartphone groter dan tablet en laptop

De mobiele telefoon is hét digitale medium bij uitstek geworden, met onder de 20- tot 34-jarigen het grootste bereik. Bij de groep 35- tot 49-jarigen nog net niet.

Publishing

Advertentieomzet Sanoma daalt na verkoop Kieskeurig.nl

Sanoma merkt de gevolgen van de verkoop van Kieskeurig.nl. In de vergelijking met een sterk derde kwartaal vorig jaar daalde de advertentieomzet in het afgelopen kwartaal. Ook print droeg daartoe bij.

Media

Guardian Media Group (GMG) lanceert fonds voor innovatie

Guardian Media Group (GMG) heeft een speciaal fonds van 42 miljoen pond (ruim 47 miljoen euro) in het leven geroepen om te investeren in nieuwe innovatieve projecten. Ook startups komen in aanmerking voor financiering.

Publishing

Wayne Parker Kent vestigt zich in Antwerpen

Online uitgever Wayne Parker Kent breidt haar activiteiten uit naar België. Volgend jaar verschijnen vier Vlaamse varianten van de online tijdschriften NSMBL, Manners, Culy en Famme.

Publishing