More stories

Guardian Media Group (GMG) lanceert fonds voor innovatie

Guardian Media Group (GMG) heeft een speciaal fonds van 42 miljoen pond (ruim 47 miljoen euro) in het leven geroepen om te investeren in nieuwe innovatieve projecten. Ook startups komen in aanmerking voor financiering.

Publishing

Wayne Parker Kent vestigt zich in Antwerpen

Online uitgever Wayne Parker Kent breidt haar activiteiten uit naar België. Volgend jaar verschijnen vier Vlaamse varianten van de online tijdschriften NSMBL, Manners, Culy en Famme.

Publishing

Reporters Online en De Coöperatie beginnen online persbureau

Reporters Online en De Coöperatie beginnen een online persbureau voor de verspreiding van freelance artikelen.

Publishing

‘Markt programmatic moet professionaliseren’

Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.

Programmatic

Exclusieve titels via Kobo en bol.com

Kobo en bol.com gaan exclusieve boekenseries van Nederlandse thrillerauteurs Linda Jansma en Willem Asman beschikbaar stellen via Kobo en bol.com.

Publishing

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Publishing

New Skool Media wil meer investeren in digitaal

Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.

Publishing

Meldpunt Prullenbak wil duidelijkheid over archief Dichtbij.nl

Journalismlab heeft een meldpunt gecreëerd om het ‘onverantwoord verwijderen van relevante online content in kaart te brengen’. Aanleiding is het archief van hyperlokaal platform Dichtbij.nl dat mogelijk definitief vernietigd wordt.

Media

Nieuwssite De Morgen bereikt 200.000 lezers

De Belgische krant De Morgen bereikt zowel offline als online ongeveer 261.000 lezers. De nieuwssite heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen.

Publishing

Business Insider start Vlaamse editie

De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.

Publishing

Infographic: e-book markt blijft stabiel

De markt voor e-books is nog steeds in beweging. Het derde kwartaal van 2017 laat veelal een stabiel beeld zien. De totale afzet van het fysieke boek was het afgelopen kwartaal 5,2 procent lager dan in Q3 2016. De markt voor e-books daarentegen groeit. Boeken produceren via print on demand blijft ook groeien. Er zijn 3,7 procent meer titels beschikbaar voor print on demand dan vorig kwartaal (en 14,7% meer dan een jaar eerder).

Publishing

Time Inc past frequentie en circulatie van tijdschriften aan

Uitgeverij Time Inc. past de frequentie en de circulatie van een aantal van zijn titels aan om de printactiviteiten in de lucht te blijven houden.

Publishing

Libelle grootste online vrouwenplatform

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt in elk geval uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Publishing

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

Google verandert AMP wellicht in Instant

Herkenbaarder en minder afstandelijk, zal Google gedacht hebben toen ze met de proeven begonnen om de term AMP in zoekresultaten te vervangen door Instant.

Search