More stories

‘Apple schakelt Googles DoubleClick in voor News app’

Apple gaat volgens AdAge samenwerken met Googles DoubleClick voor zijn News app. Grote uitgevers als Condé Nast, Gannett, Time en CNN zouden hierover al zijn ingelicht.

De News App is nog altijd niet beschikb

Publishing

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

Contentplatform Playbuzz haalt groeigeld op

Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.

Publishing

Yilps koopt sitebouwer Modular

Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.

Web-design

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle. Dat bevestigt De Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen aan Villamedia.

Publishing

Relaunch Parkvakanties: snel terug op het oude niveau

De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”

Travel

Volkskrant en NRC groeien digitaal het hardst

De Volkskrant is al enige tijd de grootse krant als het gaat om de totaal betaalde gerichte digitale oplage. Ook NRC Handelsblad groeide digitaal. Dat blijkt uit de jongste NOM cijfers.

Media

Google gaat uitgevers helpen online abonnementen verkopen

Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.

Publishing

‘Online groei wake-up call voor de TV-industrie’

Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.

Media

YouTube helpt gepersonaliseerde videoreclames maken

YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.

Video

2 miljoen dollar groeigeld voor PastBook

PastBook, het Nederlandse platform dat fotoboeken maakt van foto’s op Facebook en Instagram, krijgt 2 miljoen dollar investering.

Venture

FD lanceert nieuwe digitale titel FD Focus

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag FD Focus, een abonnee-app met nieuws en achtergrond voor young professionals.

Media

Meer e-books uitgeleend via bibliotheek

Nederlandse openbare bibliotheken hebben in 2016 in totaal 2,8 miljoen e-books uitgeleend via de online bibliotheek. Dit is een toename van 74 procent ten opzichte van 2015.

Publishing

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

Auteurs zien weinig terug voor uitleningen e-books

De meeste auteurs van wie het werk ook als e-book verschijnt, delen tot op heden niet mee in de opbrengsten verkregen via uitlenen door de bibliotheek en opname in betaalde abonnementsdiensten. Dit blijkt uit een recent onderzoek in opdracht van Stichting Lira en de Auteursbond.

Publishing