More stories

New Skool Media wil meer investeren in digitaal

Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.

Publishing

Meldpunt Prullenbak wil duidelijkheid over archief Dichtbij.nl

Journalismlab heeft een meldpunt gecreëerd om het ‘onverantwoord verwijderen van relevante online content in kaart te brengen’. Aanleiding is het archief van hyperlokaal platform Dichtbij.nl dat mogelijk definitief vernietigd wordt.

Media

Nieuwssite De Morgen bereikt 200.000 lezers

De Belgische krant De Morgen bereikt zowel offline als online ongeveer 261.000 lezers. De nieuwssite heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen.

Publishing

Business Insider start Vlaamse editie

De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.

Publishing

Infographic: e-book markt blijft stabiel

De markt voor e-books is nog steeds in beweging. Het derde kwartaal van 2017 laat veelal een stabiel beeld zien. De totale afzet van het fysieke boek was het afgelopen kwartaal 5,2 procent lager dan in Q3 2016. De markt voor e-books daarentegen groeit. Boeken produceren via print on demand blijft ook groeien. Er zijn 3,7 procent meer titels beschikbaar voor print on demand dan vorig kwartaal (en 14,7% meer dan een jaar eerder).

Publishing

Time Inc past frequentie en circulatie van tijdschriften aan

Uitgeverij Time Inc. past de frequentie en de circulatie van een aantal van zijn titels aan om de printactiviteiten in de lucht te blijven houden.

Publishing

Libelle grootste online vrouwenplatform

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt in elk geval uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Publishing

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

Google verandert AMP wellicht in Instant

Herkenbaarder en minder afstandelijk, zal Google gedacht hebben toen ze met de proeven begonnen om de term AMP in zoekresultaten te vervangen door Instant.

Search

‘Apple schakelt Googles DoubleClick in voor News app’

Apple gaat volgens AdAge samenwerken met Googles DoubleClick voor zijn News app. Grote uitgevers als Condé Nast, Gannett, Time en CNN zouden hierover al zijn ingelicht.

De News App is nog altijd niet beschikb

Publishing

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

Contentplatform Playbuzz haalt groeigeld op

Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.

Publishing

Yilps koopt sitebouwer Modular

Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.

Web-design

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle. Dat bevestigt De Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen aan Villamedia.

Publishing

Relaunch Parkvakanties: snel terug op het oude niveau

De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”

Travel