Reporters Online en De Coöperatie beginnen online persbureau
Reporters Online en De Coöperatie beginnen een online persbureau voor de verspreiding van freelance artikelen.
Reporters Online en De Coöperatie beginnen een online persbureau voor de verspreiding van freelance artikelen.
Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.
Kobo en bol.com gaan exclusieve boekenseries van Nederlandse thrillerauteurs Linda Jansma en Willem Asman beschikbaar stellen via Kobo en bol.com.
De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.
Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.
Journalismlab heeft een meldpunt gecreëerd om het ‘onverantwoord verwijderen van relevante online content in kaart te brengen’. Aanleiding is het archief van hyperlokaal platform Dichtbij.nl dat mogelijk definitief vernietigd wordt.
De Belgische krant De Morgen bereikt zowel offline als online ongeveer 261.000 lezers. De nieuwssite heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen.
De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.
De markt voor e-books is nog steeds in beweging. Het derde kwartaal van 2017 laat veelal een stabiel beeld zien. De totale afzet van het fysieke boek was het afgelopen kwartaal 5,2 procent lager dan in Q3 2016. De markt voor e-books daarentegen groeit. Boeken produceren via print on demand blijft ook groeien. Er zijn 3,7 procent meer titels beschikbaar voor print on demand dan vorig kwartaal (en 14,7% meer dan een jaar eerder).
Uitgeverij Time Inc. past de frequentie en de circulatie van een aantal van zijn titels aan om de printactiviteiten in de lucht te blijven houden.
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt in elk geval uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.
Herkenbaarder en minder afstandelijk, zal Google gedacht hebben toen ze met de proeven begonnen om de term AMP in zoekresultaten te vervangen door Instant.
Apple gaat volgens AdAge samenwerken met Googles DoubleClick voor zijn News app. Grote uitgevers als Condé Nast, Gannett, Time en CNN zouden hierover al zijn ingelicht.
De News App is nog altijd niet beschikb
Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.