More stories

De Persgroep: ‘We zijn een cross-channel mediaplatform geworden’

De Persgroep Nederland is druk bezig met de digitale transformatie van de inbound en outbound marketing voor het B2B-segment. Sinko Borst, marketingdirecteur B2B regio bij de Persgroep, vertelt over de nieuwe regionale salesstructuur. 

Online advertising

Mobile Cowboys losgekoppeld van Dutch Cowboys

Na ruim twaalf jaar verhuist nieuwsblog Mobile Cowboys van Dutch Cowboys naar Allekabels, Nederlands grootste webwinkel voor kabels en technische producten waaronder ook smartphone accessoires.

Publishing

Uitgever iCreate failliet

F&L Publishing, uitgever van tijdschriften als iCreate, Foodies, Photoshop Magazine, Autoreview en c’t, is failliet.

Publishing

Uitreiking Website van het Jaar 2017: de foto’s

Donderdagavond werden de prijzen voor Website van het Jaar 2017 uitgereikt in Thuishaven te Amsterdam. De verkiezing is de grootste, jaarlijkse online publieksprijs van Nederland voor de beste en populairste websites. Fotograaf Maurice Mikkers doet beeldverslag van de uitreiking.

Publishing

Duitse Log-in-Allianz naar Nederland

Een groot Duits ‘media-initiatief’ wordt ook naar Nederland uitgerold zodat lokale partijen uiteindelijk tegenwicht kunnen bieden aan Amerikaanse techgiganten.

Marketing

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Winnaar Website van het Jaar 2017: Radar

Radar is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2017’. Voor de eerste keer sinds de start van de verkiezing wint de Radar deze felbegeerde titel. Het team achter Radar nam tijdens de feestelijke uitreiking in Thuishaven de Award in ontvangst.

Publishing

Nicolas Eglau naar P7S1 voor internationalisering

Nicolas Eglau stapt over naar de Duitse zendergroep ProSiebenSat.1 en wordt daar verantwoordelijk voor de internationalisering, een cruciale positie voor het tv-bedrijf waar weerstand moet worden opgebouwd tegen de Amerikaanse internetgiganten op te bouwen.

Publishing

Nepnieuws is big business

Mediabedrijven vormen een specifiek doelwit voor nepnieuwsaanbieders. Dat zegt beveiliger Digital Shadows, die zeker veertig belangrijkste nieuwssites analyseerde.

Publishing

TMG gaat verder snijden in de organisatie

Uitgever TMG schrapt de komende jaren naar verwachting ongeveer 150 banen. De plannen voor de toekomst moeten resulteren in omzetgroei uit digitale proposities en een marktconforme omzetontwikkeling uit de consumenten- en adverteerdersmarkt, zo laat het bedrijf weten.

Publishing

Browser Brave betaalt YouTubers cryptocurrency

Gebruikers van webbrowser Brave kunnen hun favoriete YouTubers gaan belonen voor hun werk met directe financiële vergoedingen in de vorm van cryptocurrency.

Video

Spotify koopt online muziekstudio

Spotify koopt het Zweedse Soundtrap, een site die fungeert als online studio voor muziekmakers. De aankoop heeft de potentie om de muziekwinkel uit te bouwen tot een platform waar consumenten en nu ook producenten terecht kunnen.

Publishing

Uitgevers met technische oplossing nepnieuws

Een aantal van de grootste nieuwsuitgevers uit Europa en Amerika gaat live met een nieuw systeem dat nepnieuws van echt nieuws moet onderscheiden.

Publishing

Geen https op je website? Google Chrome toont meer waarschuwingen

Heb je een website zonder SSL-certificaat en kunnen bezoekers wel een contactformulier of zoekveld invullen? Dan heb je het wellicht al gemerkt: Sinds deze maand toont de browser Google Chrome een opvallende waarschuwing zodra bezoekers een onbeveiligd veld willen invullen. Het spreekt voor zich dat dit funest is voor je websiteconversie.

Security

Levi9 bouwt blockchainoplossing GDPR voor Faktor

Levi9 gaat voor start-up Faktor diens blockchainoplossing bouwen waarmee mediabedrijven op innovatieve wijze kunnen omgaan met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), in het Engels: GDPR.

Blockchain