More stories

Xavier van Leeuwe naar Telegraaf Media Groep

Xavier van Leeuwe wordt per 1 oktober directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep. Hij verlaat NRC Media waar hij een indrukwekkende datastrategie heeft opgebouwd.

Media

John de Mol ontkent interesse in Nu.nl

Media-ondernemer John de Mol zou nieuwssite Nu.nl willen hebben. Maar eigenaar Sanoma dat zegt geen plannen te hebben om Nu.nl te verkopen. Dat meldt het FD vanochtend.

Media

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media
Premium

Omzet Icecat groeit 22 procent tot 3,4 miljoen

Dataleverancier voor e-commercepartijen Icecat heeft de omzet en winst over het eerste halfjaar van 2017 zien groeien. Klanten als Amazon, Media Markt en Walmart halen de banden met de Nederlanders aan en die profiteren daar financieel van.

E-commerce

‘Implosie dreigt van Europese media- en reclameindustrie’

Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.

Online advertising

NPO opent digitale brievenbus voor programmavoorstellen

Omroepen en televisieproducenten kunnen nieuwe programmavoorstellen voortaan digitaal aanbieden bij de NPO via NPO Pitch. Deze nieuwe tool is toegankelijk via de geheel vernieuwde website Over NPO.

Media

Susanne van Nierop keert terug bij Adfo Groep

Susanne van Nierop keert terug bij Adfo Groep, waar ze hoofdredacteur wordt van Adformatie en het Tijdschrift voor Marketing en Communicatie.

Media

Business Insider start vacaturesite

De Nederlandse editie van het internationaal succesvolle Business Insider start een vacaturesite om zijn carrièregerichte publiek extra te bedienen.

Media

Eigenaar overweegt verkoop van Parship en Brillen24.nl

Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1 neemt de hele organisatie en zijn toekomstplannen onder de loep. Als onderdeel daarvan wordt gekeken wat er met de e-commerceacitviteiten moeten gebeuren. Die kunnen deels worden verkocht of, als geheel, naar de beurs gebracht. Daar vallen datingsite Parship en webwinkel Brillen24.nl ook onder.

Media

Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame

Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.

Marketing

Nederlandse mobiele game internationale hit

Het mobiele spel Road Warriors is plotseling een internationale hit op iOS en krijgt nu ook promotionele aandacht van de redactie van Googles Play Store. Het succes overvalt de twee oud-werknemers van internetbureau Q42 compleet.

Entertainment

2600 adverteerders keren Breitbart News de rug toe

Zeker 2600 adverteerders hebben zich teruggetrokken van Breitbart News, de ultrarechtse website die sinds vrijdag weer wordt aangestuurd door voormalig Trump-adviseur Steve Bannon.

Media

Stijn van Gerwen naar VICE Media Benelux

Stijn van Gerwen stapt over van FremantleMedia naar VICE Media in Amsterdam. Ook daar wordt hij verantwoordelijk voor samenwerkingen met merkadverteerders en de uitbouw van tv-zender VICELAND.

Media

Blogs WordPress krijgen betaalknop van PayPal

WordPress.com voegt PayPal-betalingen toe aan zijn blogplatform. Betalen via PayPal was al wel mogelijk, maar ook behoorlijk gecompliceerd.

Media

Print bereik tijdschriften stabiel, digitaal bereik stijgt

Het digitale bereik van tijdschriften is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.

Media