Contentplatform Playbuzz haalt groeigeld op
Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.
Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.
Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.
Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle. Dat bevestigt De Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen aan Villamedia.
De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”
De Volkskrant is al enige tijd de grootse krant als het gaat om de totaal betaalde gerichte digitale oplage. Ook NRC Handelsblad groeide digitaal. Dat blijkt uit de jongste NOM cijfers.
Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.
Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.
YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.
PastBook, het Nederlandse platform dat fotoboeken maakt van foto’s op Facebook en Instagram, krijgt 2 miljoen dollar investering.
Het Financieele Dagblad lanceert vandaag FD Focus, een abonnee-app met nieuws en achtergrond voor young professionals.
Nederlandse openbare bibliotheken hebben in 2016 in totaal 2,8 miljoen e-books uitgeleend via de online bibliotheek. Dit is een toename van 74 procent ten opzichte van 2015.
Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.
De meeste auteurs van wie het werk ook als e-book verschijnt, delen tot op heden niet mee in de opbrengsten verkregen via uitlenen door de bibliotheek en opname in betaalde abonnementsdiensten. Dit blijkt uit een recent onderzoek in opdracht van Stichting Lira en de Auteursbond.
Xavier van Leeuwe wordt per 1 oktober directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep. Hij verlaat NRC Media waar hij een indrukwekkende datastrategie heeft opgebouwd.
Media-ondernemer John de Mol zou nieuwssite Nu.nl willen hebben. Maar eigenaar Sanoma dat zegt geen plannen te hebben om Nu.nl te verkopen. Dat meldt het FD vanochtend.