More stories

Reddit haalt 200 miljoen dollar op

Discussieplatform Reddit heeft 200 miljoen dollar opgehaald, zo vertelt Reddit-CEO Steve Huffman aan Recode. Het bedrijf is daarmee op papier 1,8 miljard dollar waard.

Media

Blendle te hard gegroeid, eerste ontslagen

Journalistiek platform Blendle is naar eigen zeggen te hard gegroeid. Negen van de 67 medewerkers moeten daarom vertrekken. ‘We moeten als start-up goed blijven opletten. En daar horen moeilijke beslissingen bij’, schrijft medeoprichter Alexander Klöpping op Twitter.

Media

Wander: ‘Millennial heeft geen moeite met gesponsorde content’

Imke Kadlecek is als projectmanager branded content van Endemol Shine onder andere betrokken bij Wander Network, het reisplatform voor millennials. “Een moeilijk te bereiken doelgroep voor adverteerders dus een mooie kans om die met een goed verhaal te kunnen pakken,” zegt zij tijdens eTravel 2017.

Travel

Fors lagere resultaten en verlies voor TMG

De resultaten van Telegraaf Media Groep over het eerste halfjaar van 2017 zijn fors lager dan over de eerste helft van 2016. Exclusief bijzondere en eenmalige posten realiseerde de uitgever in het eerste halfjaar van 2017 een negatief bedrijfsresultaat van 6,1 miljoen euro, een jaar terug was het verlies nog 1,6 miljoen. Het nettoresultaat daalde van 3,1 miljoen euro naar een verlies van 11,4 miljoen.

Publishing

GeenStijl op zwart vanwege nieuwe vormgeving

GeenStijl is vanochtend enkele uren op zwart gegaan. Wat heel even een stil protest leek tegen wat het bedrijf het ‘Media sterfhuis’ noemde, blijkt een stunt om een nieuwe vormgeving te introduceren.

Media

Winst Sanoma duidelijk verbeterd

Uitgever Sanoma heeft de winstgevendheid in het afgelopen kwartaal duidelijk verbeterd in zowel print als online door kostenbeheersing en het stroomlijnen van interne processen.

Media

Waarom Marktplaats benchmarkdata deelt met adverteerders

Adverteerders moeten steeds strakker sturen op de budgetten en ROI. Door onze data inzichtelijk te maken denkt en helpt Marktplaats mee bij de optimalisatie van campagnes.

Analytics

Mobiele ontwikkelaar The Capitals in Amerikaanse handen

The Capitals, een technologiebedrijf uit Amsterdam, is overgenomen door het Amerikaanse BAMTech Europe. Het is de tweede keer dat ondernemer Thomas Engel zijn bedrijf verkoopt.

Mobile

100.000 downloads voor Android app Blendle

De Android-app van Blendle, gelanceerd in maart 2016, is binnen anderhalf jaar 100.000 keer gedownload in de Google Play Store. Om dat te vieren werd vanochtend op het kantoor van Blendle een confettikanon afgeschoten.

Media

Mediareputatiebedrijf TrendLight failliet

TrendLight uit Almere, een bedrijf dat de mediareputatie van organisaties onderzocht, is failliet.

Media

Amazon zendt live alle wedstrijden Bundesliga uit

Amazon heeft in Duitsland de streaming radiorechten verworven om live alle 617 wedstrijden van de eerste en tweede Bundesliga en de DFB Pokal wereldwijd uit te zenden. Een handig promotiemiddel voor internetpraatpaal Amazon Echo.

Entertainment

TMG stoot eerste onderdeel af, puzzeldochter verkocht

Uitgever TMG doet een eerste onderdeel van de hand voor de overname door het Vlaamse Mediahuis. Puzzeldochter Keesing wordt verkocht aan een samen met investeerder Ergon te vormen samenwerkingsverband. Daarin behoudt het moederbedrijf van De Telegraaf nog altijd een minderheidsbelang van 30 procent.

Publishing

‘Betaalde artikelen in News app van Apple’

Apple zou overwegen om betaalde artikelen aan te bieden via zijn News app. Uitgevers zouden daardoor meer geld kunnen verdienen aan hun publicaties.

Publishing

Warner Bros. produceert voor Dumpert

Videoplatform Dumpert is een samenwerking aangegaan met het het digitale label van Warner Bros., Little Bros.

Video

Nieuwe app voor BNR: ‘On demand wordt de norm’

BNR Nieuwsradio updatet zijn mobiele app en maakt daarin on demand radio de norm. “Als luisteraar zit je zelf aan […]

Media