Awin neemt strategisch belang in Tailify
Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.
Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.
Size does matter, als het tenminste om het kijken van tv everywhere (TVE) gaat. Terwijl de consumptie van mobiele video stijgt, verschuift het kijken van TVE juist van mobiele apparaten naar grotere schermen zoals smart tv’s.
Het ANP start een videonieuwsdienst, en investeert daarom in uitbreiding van de videoproductie. Klanten hebben voortaan via de beeldbank van […]
De nieuwe digitale omgeving van Voetbal International maakt één ding heel duidelijk: door de veranderingen in het medialandschap moeten platform en CMS aan nieuwe technische eisen voldoen. Het draait om snelheid en klaar zijn voor nieuwe verdienmodellen.
ANWB brengt de ANWB Extra Reisgidsen ook als e-book op de markt. De e-books zijn een aanvulling op de papieren gidsen en zijn onder andere te koop bij Bol.com, vertelt uitgever Jürgen Snoeren.
Een nieuwe app moet Nederlanders die naar Iran op vakantie gaan ondersteunen bij hun reis. Het video- en reisgidsenplatform REiSREPORT heeft de app gelanceerd. Bij succes volgen meer bestemmingen, laat medeoprichter Godfried van Loo weten.
Veel B2B bedrijven halen al indrukwekkende resultaten met het publiceren van langere artikelen op LinkedIn. In dit artikel leer je wat het publiceren van artikelen op LinkedIn je kan brengen, hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke valkuilen je beter kunt vermijden.
Discovery Communications sluit een Olympische distributiedeal met het Italiaanse telecombedrijf TIM. Het zegt dat er in Europa meer vergelijkbare overeenkomsten bekend zullen worden gemaakt in de aanloop naar de Winterspelen in Zuid-Korea.
Sinds de start van e-book platform Kobo Plus ruim drie maanden geleden, zien ontwikkelaars bol.com en Rakuten Kobo een opvallende ontwikkeling onder gebruikers van hun e-book abonnement. Het grootste deel kocht eerder geen boeken of digitale boeken.
Televisie is niet meer Nederlands dominante kanaal voor het verspreiden van nieuws. Binnenkort neemt de telefoon het over van de laptop en desktop als primaire drager.
Steeds meer digitale contentpublishers kijken naar hun bezoekers als mogelijke inkomstenbron, vooral als gevolg van de teruglopende advertentie-inkomsten. Zoals eerder op Emerce beschreven: Consumenten betalen wel voor online content. Niet alle bezoekers, maar sommigen zijn – zo blijkt uit dat onderzoek – zeker betalingsbereid. Alleen: hoe weet je welke van jouw bezoekers gaan betalen?
Nieuwsblog Follow The Money (FTM) heeft niet echt geprofiteerd van de publiciteit rond VVD-voorzitter Henry Keizer. 7000 mensen namen naar aanleiding van de artikelen een proefabonnement, daaraan heeft het blog niet meer dan 140 vaste abonnees overgehouden.
Private equity-partij TPG Investments verwerft voor 450 miljoen dollar een minderheidsbelang in VICE. Het bedrijf wordt daarmee gewaardeerd op 5,7 miljard dollar. CEO Shane Smith gaat met abonneediensten ontwikkelen met het nieuwe geld.
Bedrijven gaven in 2016 niets meer uit aan reclame dan in 2015: 4,7 miljard euro. “Het is dat de inflatie zo laag is, anders was er geen reële groei geweest in de netto mediabestedingen”, aldus marktonderzoeker Nielsen in nieuw rapport.
Kaartenmaker HERE Technologies krijgt een nieuwe investeerder die naast geld ook kennis zal inbrengen op het gebied van R&D.