E-bookabonnementen in de lift
De e-bookafzet via abonnementen in Nederland laat een forse groei zien van 430 procent ten opzichte van vorig jaar. De (losse) e-bookverkoop blijft ook groeien: 8,4 procent ten opzichte van het tweede kwartaal 2016.
De e-bookafzet via abonnementen in Nederland laat een forse groei zien van 430 procent ten opzichte van vorig jaar. De (losse) e-bookverkoop blijft ook groeien: 8,4 procent ten opzichte van het tweede kwartaal 2016.
NU.nl start met de online woongids NUwonen.nl. Naast het laatste woonnieuws wordt praktische informatie gegeven over complexe thema’s rondom wonen.
De exploitant van grote Nederlandse radiozenders OMS begint de eerste technische proeven met programmatic audio buying. Hiertoe zet de digitale tak OMX de technologie van Triton Digital in.
Wayne Parker Kent is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf van formaat. Met 100 medewerkers en een heuse HR manager telt de online uitgever echt mee. Partner Slaven Mandic vertelt in Top Names over de plannen in het buitenland, Het aandeel vanMediahuis, de overname van One More Thing en de verschuiving van puur content naar content en techniek.
Plannen van de Nederlandse online uitgever Wayne Parker Kent om een Duitse tak in Hamburg op te zetten zijn niet gelukt. Dat vertelde directeur Slaven Mandic een dezer dagen bij Fast Moving Targets. ‘We wilden de Nederlandse organisatie niet in gevaar brengen.’
Google introduceert drie vormen van native advertising voor zijn AdSense-netwerk. Hiermee speel het in op de groeiende vraag op de adverteerdersmarkt naar een meer verhalende en minder promotionele vorm van reclame.
De oprichters van Layar voeren verkennende gesprekken om hun geesteskind, een van ’s werelds eerste augmented reality-bedrijven, terug te kopen van het kwijnende Blippar.
Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.
Size does matter, als het tenminste om het kijken van tv everywhere (TVE) gaat. Terwijl de consumptie van mobiele video stijgt, verschuift het kijken van TVE juist van mobiele apparaten naar grotere schermen zoals smart tv’s.
Het ANP start een videonieuwsdienst, en investeert daarom in uitbreiding van de videoproductie. Klanten hebben voortaan via de beeldbank van […]
De nieuwe digitale omgeving van Voetbal International maakt één ding heel duidelijk: door de veranderingen in het medialandschap moeten platform en CMS aan nieuwe technische eisen voldoen. Het draait om snelheid en klaar zijn voor nieuwe verdienmodellen.
ANWB brengt de ANWB Extra Reisgidsen ook als e-book op de markt. De e-books zijn een aanvulling op de papieren gidsen en zijn onder andere te koop bij Bol.com, vertelt uitgever Jürgen Snoeren.
Een nieuwe app moet Nederlanders die naar Iran op vakantie gaan ondersteunen bij hun reis. Het video- en reisgidsenplatform REiSREPORT heeft de app gelanceerd. Bij succes volgen meer bestemmingen, laat medeoprichter Godfried van Loo weten.
Veel B2B bedrijven halen al indrukwekkende resultaten met het publiceren van langere artikelen op LinkedIn. In dit artikel leer je wat het publiceren van artikelen op LinkedIn je kan brengen, hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke valkuilen je beter kunt vermijden.
Discovery Communications sluit een Olympische distributiedeal met het Italiaanse telecombedrijf TIM. Het zegt dat er in Europa meer vergelijkbare overeenkomsten bekend zullen worden gemaakt in de aanloop naar de Winterspelen in Zuid-Korea.