More stories

Stijn Postema (onderzoeksjournalist): ‘Drones worden steeds goedkoper, steeds beter en steeds veiliger’

De dagen dat een journalist alleen op pad ging met een opschrijfboekje zijn voorbij. Met een mobiele telefoon heeft een journalist een geavanceerd opnameapparaat/videorecorder op zak. En ook drones bieden kansen. Journalist Stijn Postema onderzocht al weer in 2014 voor nieuwejournalistiek.nl de mogelijkheden en onmogelijkheden van drones in de journalistiek.

Media

Hasseltse startup biedt alternatief voor Blogger en WordPress

Een Hasseltse startup wil de nadelen van blogplatformen WordPress en Blogger wegnemen met een alternatief Small Teaser. Grootste verschil: Small Teaser helpt bloggers aan een publiek.

Publishing

Dikke IKEA catalogus gewoon weer op papier (wel met app)

Hoezo digitaal? Retailer IKEA leverde gisteren zijn papieren catalogus, 328 pagina’s groot, bij miljoenen Nederlandse huishoudens af.

Marketing
Premium

‘Marktplaats wordt hyperpersoonlijk platform’

Over een paar jaar moet Marktplaats een hyperpersoonlijk platform zijn voor zowel gebruikers als adverteerders. Head of Product Jeroen Jonker Roelants geeft uitleg tijdens E-Commerce Live! 2017.

E-commerce

Netflix koopt stripuitgever

Netflix heeft een eerste overname gedaan en die is al meteen ongebruikelijk. Het videobedrijf neemt stripuitgever Millarworld over, genoemd naar zijn oprichter Mark Millar.

Media

Sanoma gestopt met online tabloid WTF

Uitgeverij Sanoma is stilletjes gestopt met de online tabloid WTF. Wie de oude site wil bezoeken wordt doorverwezen naar ‘opmerkelijk nieuws’ van NU.nl.

Media

Opleving van e-mail bij (online) uitgevers: wat brengt het ze?

E-mail dood? En social media effectiever voor het bereiken van lezers? Zowel traditionele als jonge uitgevers zetten e-mail weer massaal in. Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Maar hoe succesvol zijn ze daarin? En levert het ze ook iets op?

E-mailmarketing

Digitale oplage dagbladen verder gestegen

De Volkskrant is koploper bij de stijging in digitale oplage, gevolgd door NRC Handelsblad. Dat blijkt uit de NOM-cijfers over de periode van het tweede kwartaal 2016 tot en met het eerste kwartaal 2017.

Media

Reddit haalt 200 miljoen dollar op

Discussieplatform Reddit heeft 200 miljoen dollar opgehaald, zo vertelt Reddit-CEO Steve Huffman aan Recode. Het bedrijf is daarmee op papier 1,8 miljard dollar waard.

Media

Blendle te hard gegroeid, eerste ontslagen

Journalistiek platform Blendle is naar eigen zeggen te hard gegroeid. Negen van de 67 medewerkers moeten daarom vertrekken. ‘We moeten als start-up goed blijven opletten. En daar horen moeilijke beslissingen bij’, schrijft medeoprichter Alexander Klöpping op Twitter.

Media

Wander: ‘Millennial heeft geen moeite met gesponsorde content’

Imke Kadlecek is als projectmanager branded content van Endemol Shine onder andere betrokken bij Wander Network, het reisplatform voor millennials. “Een moeilijk te bereiken doelgroep voor adverteerders dus een mooie kans om die met een goed verhaal te kunnen pakken,” zegt zij tijdens eTravel 2017.

Travel

Fors lagere resultaten en verlies voor TMG

De resultaten van Telegraaf Media Groep over het eerste halfjaar van 2017 zijn fors lager dan over de eerste helft van 2016. Exclusief bijzondere en eenmalige posten realiseerde de uitgever in het eerste halfjaar van 2017 een negatief bedrijfsresultaat van 6,1 miljoen euro, een jaar terug was het verlies nog 1,6 miljoen. Het nettoresultaat daalde van 3,1 miljoen euro naar een verlies van 11,4 miljoen.

Publishing

GeenStijl op zwart vanwege nieuwe vormgeving

GeenStijl is vanochtend enkele uren op zwart gegaan. Wat heel even een stil protest leek tegen wat het bedrijf het ‘Media sterfhuis’ noemde, blijkt een stunt om een nieuwe vormgeving te introduceren.

Media

Winst Sanoma duidelijk verbeterd

Uitgever Sanoma heeft de winstgevendheid in het afgelopen kwartaal duidelijk verbeterd in zowel print als online door kostenbeheersing en het stroomlijnen van interne processen.

Media

Waarom Marktplaats benchmarkdata deelt met adverteerders

Adverteerders moeten steeds strakker sturen op de budgetten en ROI. Door onze data inzichtelijk te maken denkt en helpt Marktplaats mee bij de optimalisatie van campagnes.

Analytics