More stories

Eigenaar overweegt verkoop van Parship en Brillen24.nl

Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1 neemt de hele organisatie en zijn toekomstplannen onder de loep. Als onderdeel daarvan wordt gekeken wat er met de e-commerceacitviteiten moeten gebeuren. Die kunnen deels worden verkocht of, als geheel, naar de beurs gebracht. Daar vallen datingsite Parship en webwinkel Brillen24.nl ook onder.

Media

Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame

Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.

Marketing

Nederlandse mobiele game internationale hit

Het mobiele spel Road Warriors is plotseling een internationale hit op iOS en krijgt nu ook promotionele aandacht van de redactie van Googles Play Store. Het succes overvalt de twee oud-werknemers van internetbureau Q42 compleet.

Entertainment

2600 adverteerders keren Breitbart News de rug toe

Zeker 2600 adverteerders hebben zich teruggetrokken van Breitbart News, de ultrarechtse website die sinds vrijdag weer wordt aangestuurd door voormalig Trump-adviseur Steve Bannon.

Media

Stijn van Gerwen naar VICE Media Benelux

Stijn van Gerwen stapt over van FremantleMedia naar VICE Media in Amsterdam. Ook daar wordt hij verantwoordelijk voor samenwerkingen met merkadverteerders en de uitbouw van tv-zender VICELAND.

Media

Blogs WordPress krijgen betaalknop van PayPal

WordPress.com voegt PayPal-betalingen toe aan zijn blogplatform. Betalen via PayPal was al wel mogelijk, maar ook behoorlijk gecompliceerd.

Media

Print bereik tijdschriften stabiel, digitaal bereik stijgt

Het digitale bereik van tijdschriften is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.

Media

Stijn Postema (onderzoeksjournalist): ‘Drones worden steeds goedkoper, steeds beter en steeds veiliger’

De dagen dat een journalist alleen op pad ging met een opschrijfboekje zijn voorbij. Met een mobiele telefoon heeft een journalist een geavanceerd opnameapparaat/videorecorder op zak. En ook drones bieden kansen. Journalist Stijn Postema onderzocht al weer in 2014 voor nieuwejournalistiek.nl de mogelijkheden en onmogelijkheden van drones in de journalistiek.

Media

Hasseltse startup biedt alternatief voor Blogger en WordPress

Een Hasseltse startup wil de nadelen van blogplatformen WordPress en Blogger wegnemen met een alternatief Small Teaser. Grootste verschil: Small Teaser helpt bloggers aan een publiek.

Publishing

Dikke IKEA catalogus gewoon weer op papier (wel met app)

Hoezo digitaal? Retailer IKEA leverde gisteren zijn papieren catalogus, 328 pagina’s groot, bij miljoenen Nederlandse huishoudens af.

Marketing
Premium

‘Marktplaats wordt hyperpersoonlijk platform’

Over een paar jaar moet Marktplaats een hyperpersoonlijk platform zijn voor zowel gebruikers als adverteerders. Head of Product Jeroen Jonker Roelants geeft uitleg tijdens E-Commerce Live! 2017.

E-commerce

Netflix koopt stripuitgever

Netflix heeft een eerste overname gedaan en die is al meteen ongebruikelijk. Het videobedrijf neemt stripuitgever Millarworld over, genoemd naar zijn oprichter Mark Millar.

Media

Sanoma gestopt met online tabloid WTF

Uitgeverij Sanoma is stilletjes gestopt met de online tabloid WTF. Wie de oude site wil bezoeken wordt doorverwezen naar ‘opmerkelijk nieuws’ van NU.nl.

Media

Opleving van e-mail bij (online) uitgevers: wat brengt het ze?

E-mail dood? En social media effectiever voor het bereiken van lezers? Zowel traditionele als jonge uitgevers zetten e-mail weer massaal in. Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Maar hoe succesvol zijn ze daarin? En levert het ze ook iets op?

E-mailmarketing

Digitale oplage dagbladen verder gestegen

De Volkskrant is koploper bij de stijging in digitale oplage, gevolgd door NRC Handelsblad. Dat blijkt uit de NOM-cijfers over de periode van het tweede kwartaal 2016 tot en met het eerste kwartaal 2017.

Media