More stories

Nederlander geeft 14 miljard uit aan e-commerce

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.

E-commerce
Premium

ASOS groeit 20 procent, maar vooral in Engeland

Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.

E-commerce

Geen groei voor Spreadshirt

De omzet van webwinkel Spreadshirt in 2014 is gelijk aan die van 2013. Bijna de helft van de orders gaat naar Noord-Amerika.

E-commerce

Miinto opent site voor directe verkoop modemerken

Modewinkelplatform Miinto opent zijn site voor merken die hun kleding direct aan de eindconsument willen verkopen. Het gaat vooral op kleine maar populaire merken uit Scandinavië.

E-commerce

Google opent eigen winkel in Londen

Google wil zijn hardwareproducten blijkbaar toch wat dichter bij consumenten brengen. In Londen is de eerste eigen Google Shop geopend, weliswaar in een bestaande winkel, die van Currys PC World aan Tottenham Court Road, maar zelfs met een soort Genie Bar.

E-commerce

Rocket Internet begint concurrent Treatwell

Het Nederlandse Treatwell, een boekingssite voor de beautybranche, krijgt er in de vorm van Intspa een concurrent bij. Uit de stal van Rocket Internet.

E-commerce

Futurumshop opent fysieke winkels

Futurumshop, een webwinkel voor buitensport, opent in de loop van dit jaar twee permanente fysieke winkels in Amsterdam en Apeldoorn.

E-commerce

Spartoo opent eerste fysieke kledingwinkel

De Europees werkende online schoenenwinkel Spartoo opent in zijn thuisstad Grenoble de eerste fysieke winkel.

E-commerce
Premium

Elf procent retailomzet Adidas uit online

Sportfabrikant Adidas Group boekte afgelopen jaar een digitale omzet van 422 miljoen euro, een groei van 72 procent. Erg ambitieus klinkt is het bedrijf toch niet met zijn digitale plannen.

E-commerce

Hans Anders opent eerste omnichannel winkel

Hans Anders heeft als eerste haar winkel aan de Grote Marktstraat in Den Haag volledig vernieuwd na een uitgebreid klantonderzoek na de eerste ervaringen in een speciale omnichannelpilot store in Muiden.

E-commerce

Trustpilot ook in productrecensies

Trustpilot breidt zijn portfolio uit met productrecensies. Webwinkels kunnen een plug-in van de Denen installeren om klanten hun ervaringen met […]

E-commerce

Oud-manager Coolblue België naar Leapp

Tweedehands Apple-dealer Leapp opent eind deze maand zijn eerste fysieke vestiging in België. Voormalig Coolblue-topman Werner Bruyns wordt COO. Dat laat directeur Rogier van Camp weten aan RetailNews.

E-commerce
Premium

Het bol.com effect: 20 procent minder boekwinkels

De invloed van bol.com en andere online retailers is merkbaar in de winkelstraat. De boekwinkels realiseerden volgens het CBS in 2014 een netto-omzet van ongeveer 400 miljoen euro. Dat is 20 procent minder dan in 2012 toen nog voor een half miljard euro over de toonbank ging.

E-commerce
Premium

Zalando: 48 procent verkeer komt van mobiel

Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.

E-commerce

Mobiel zelfscannen nu bij 200 Albert Hein winkels

Albert Heijn breidt mobiel zelfscannen uit naar tweehonderd winkels. Vanaf volgende week woensdag hebben klanten bij het zelfscannen keuze uit twee opties: zelfscannen met de handscanner of met de Appie-app op hun mobiele telefoon.

E-commerce