Selfridges steekt 40 miljoen pond in digitaal vijfjarenplan
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Retailer John Lewis investeert 100.000 pond in een Austalische iBeacon startup Localz. De bakens moeten het click & collect proces bespoedigen.
Europa’s grootste besloten webwinkel Vente Privée opent Koroo, ook een winkel voor leden, waar cosmeticafabrikanten nieuwe producten kunnen introduceren.
Na Alibaba in Amerika kent Europa vandaag een aansprekende beursgang, die van Zalando. Daarmee zal het de oorlogskas met nog eens een half miljard euro versterken, bedoeld voor algemene Europese groeidoeleinden.
Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.
De Nederlandse consument vindt bol.com de beste winkel. IKEA volgt op de tweede plaats, terwijl de Bijenkorf en Douglas de derde plaats delen. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van OC&C Strategy Consultants naar de waardering van 75 winkelketens onder ruim drieduizend consumenten.
Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.
bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.
Microsoft opent een eigen winkel in New York City aan 677 Fifth Avenue. Dat heeft het bedrijf zojuist bevestigd. Geruchten over een eigen flagshipwinkel deden al langer de ronde.
Meer dan de helft van al het verkeer (en de winstmarge) op de sites en apps van VakantieVeilingen.nl komt al uit mobiele dragers. “Mobiel staat bij ons centraal in de customer journey. Volgend jaar beginnen we te bouwen aan de band met onze klanten als ze op hun bestemming zijn”, zegt UX- en conversiemanager Fabian Spaargaren.
Vergelijk.nl opent met Feestartikelen en Gadgets nieuwe productcategorieën en dat is een voorbode voor meer. Volgend jaar gaat de site helemaal in het nieuw.
De commercieel directeur van VNU Vacature Media, Florence Schmit, wordt per 1 oktober commercieel directeur bij AlbumPrinter van Albelli.
H&M zet zijn internationale digitale expansie kracht bij en opent volgend jaar nog eens tussen de acht en tien winkels. Mede de digitale verkopen steeg de omzet afgelopen kwartaal met meer dan twintig procent.
De generatie 25 tot 34 jaar neigt het meest tot het online doen van hun boodschappen, ook al heeft meer dan de helft van hen een supermarkt binnen tien minuten afstand van hun huis.
Catawiki.nl uit Assen trekt tien miljoen euro aan van investeerders voor Europese uitbreiding. De hoofdinvesteerder is venture capitalist Accel Partners, dat hiermee zijn eerste Nederlandse investering doet.