Derde Apple Store zaterdag open
Apple opent zijn derde Nederlandse winkel aanstaande zaterdag in Den Haag in de Passage. De deuren gaan om 10.00 uur open.
Apple opent zijn derde Nederlandse winkel aanstaande zaterdag in Den Haag in de Passage. De deuren gaan om 10.00 uur open.
HEMA gaat volgende maand zijn eerste Britse webshop lanceren, nadat in juni al een fysieke winkel in Victoria Station in Londen en nog eens enkele andere winkels op andere locaties werden geopend.
De leverancier van mobiele betaalterminals Payleven verlaagt zijn tarief in Duitsland aanmerkelijk. In Nederland is daar voorlopig geen sprake van.
Slimme kassasystemen zijn allang niet meer een veredelde centenbak, of een credit card-lezer. Ze kunnen ook worden gebruikt voor loyaliteitsprogramma’s. De nieuwste point-of-sale (POS) oplossingen zijn eigenlijk een soort klantrelatiesystemen.
Het kan in de annalen worden bijgeschreven als een van de grootste mislukkingen uit de recente geschiedenis van Google: een groot containerschip, bijgenaamd Google Aak, gaat naar de sloop. Het schip, bedoeld voor de promotie van Googles producten, lijkt symbool te staan voor Googles gebrekkige marketingbeleid. Van vlaggenschip tot Titanic.
Komende maanden steken zeker tien nieuwe webwinkels uit China in Nederland de kop op met lokaal vertaalde sites. Prijs is hun belangrijkste concurrentiemiddel.
Het Belgische Centric gaat supermarkt Spar voorzien van kassa- en back-office-software. Hoeveel geld met die opdracht is gemoeid is niet bekend gemaakt, wel dat het om een groot meerjarencontract gaat.
De digitale verkopen van Media-Markt en Saturn vertonen voor het tweede kwartaal een dalende trend.
Crosschannel verkopen in de VS bereiken dit jaar een omvang van 1,4 biljoen dollar. Dat voorspelt Forrester. Het onderzoeksbureau verwacht een verdere groei naar 1,8 biljoen in 2018.
De RFID-markt begint na jaren van stagnatie eindelijk van de grond te komen, en de belangrijkste stimulans komt van de kledingretail. Dat concludeert IDTechEx, dat de markt dit jaar schat op 9,2 miljard dollar, tegen 7 miljard in 2012.
Ik mocht een paar maanden geleden met een groep van circa vijftien franchise-nemers de stormachtige ontwikkelingen binnen retail bespreken. Er zaten vooral franchisers van AH, Jumbo en Plus rond de tafel. Na veel intensieve retailjaren ben ik eigenlijk best van dit type ondernemer gaan houden. Niets ten nadele van filiaalmanagers, die er ook vaak echt voor gaan, maar bij franchisers heb ik meestal toch het gevoel dat ze net een tandje dieper gaan. Knokken voor zeer hoge klanttevredenheid én knokken voor hun eigen portemonnee natuurlijk. Voor deze ondernemers zijn heftige tijden aangebroken. Omnichannel retail en franchise: Kan die combi in de toekomst überhaupt overleven ?
Twee kledingfabrikanten krijgen hun eigen pui op de internationale Zalandosites. De winkels, zogeheten brandshops, van Topshop en Topman bevatten iedere twee weken nieuw assortiment.
Amazon verdient geld op zijn Amerikaanse activiteiten, maar blijft operationeel rode cijfers schrijven in het buitenland. De investeringen buiten de thuismarkt zorgen daar wel voor dubbelcijferige groei.
De shake-outfase in online retail is volop aan de gang. Terwijl de markt gaat voor een verdubbeling van de omzet in 2018 is het merendeel van de pure players echter niet eens in staat om winst te maken. En dus verdwijnen de eerste webshops al van het digitale toneel.
Voor het tweede jaar achter elkaar geeft Zalando tientallen procenten minder uit aan reclame op zijn grootste markt, Duitsland. Dat gaat niet ten koste van de verkoopcijfers.