More stories

Exotische zusjes Zalando verenigd in Global Fashion Group

De verschillende grote investeerders achter de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando brengen hun belangen bij elkaar en smelten de bedrijven samen tot de Global Fashion Group.

E-commerce

EMTÉ Supermarkten introduceert loyalty-app

Supermarktketen EMTÉ lanceert een mobiele app met daarin een spaarprogramma voor zijn vaste klanten. Die kunnen daarmee korting krijgen op aankopen in de winkel en bij onderhoudende gelegenheden bij ondernemers in de buurt.

E-commerce

Grote Europese modewinkels makkelijke overnameprooi

De aandeelkoersen van Europese webwinkels als ASOS, Boohoo en Yoox zijn zo laag dat de bedrijven makkelijke overnameprooien zijn.

Retail

Grote retailers lanceren samen app PLUX

Paradigit is de launching partner voor de nieuwe mobiele app PLUX. Consumenten kunnen er in kopen, aanbiedingen krijgen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt Arjen de Koning van het computerbedrijf.

E-commerce

Verdere uitbreiding Outfittery in Noord-Europa

De kledingwinkel voor mannen Outfittery gaat van start in België, Luxemburg, Denemarken en Zweden.

E-commerce

Eerste winst voor Zalando internationaal

Voor het eerst schrijft Zalando op groepsniveau zwarte cijfers: 12 miljoen euro voor rente en belasting. Niet veel, maar een hele vooruitgang ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

Webshop Jeans & Fashion failliet

Paganini spin-off Jeansandfashion.com is, net als het moederbedrijf, voor de rechtbank van Oost-Brabant failliet verklaard.

E-commerce

Dinner kits: de toekomst voor food online?

Wordt Hellofresh in Nederland binnenkort groter dan AH-online Bedrijven als Hellofresh en Blue Apron groeien als kool en voorzien blijkbaar in een serieuze “kookgemak”-behoefte: Niet nadenken over “wat gaan we eten vanavond ?”, niet ingewikkeld shoppen om alle ingrediënten bij elkaar te krijgen. Alles wat je nodig hebt, verse groenten, vlees, vis, kruiden, compleet met recept: wekelijks in één “kit”, in één doos thuis afgeleverd. Is dit de toekomst voor food online?

E-commerce

Nieuw mobiel loyaltyprogramma winkeliers Hengelo

Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.

Customer Loyalty

Marc Koster (Create2Fit) naar Beate Uhse

Erotiekconcern Beate Uhse heeft Marc Koster aangesteld als directeur omnichannel. Koster gaat de onderneming in de huidige omnichannel strategie begeleiden en op een hoger niveau brengen. Samen met Tom Coronel richtte Marc Koster Create2Fit op, dat vijf jaar geleden verkocht werd aan Wehkamp.nl.

E-commerce

Grootste Apple Store komt in Dubai

De Apple Store in Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten wordt de grootste ter wereld. Dat meldt het lifestyleblad Edgar. De winkel komt in een enorm winkelcentrum.

E-commerce

Bol.com steekt site in het nieuw

Bol.com voert vandaag een aantal grote visuele veranderingen aan de site door om hem gereed te maken voor de toekomst. “Fundamenten voor verdere groei”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer. Later dit jaar brengt bol.com eigen mobiele apps uit.

E-commerce

Fulfillment expert Amazon naar Tesco

De van Amazon en Apple afkomstige Allan Lyall gaat het multichannel-team van de Britse retailer Tesco leiden. Hij rapporteert aan Rob Terrell, met wie hij vier jaar bij Amazon werkte.

E-commerce

Digitaal warenhuis voor Arnhem kopje onder

De Stichting Arnhem Winkelstad, belast met het opzetten en exploiteren van een ‘digitaal warenhuis’ voor alle Arnhemse ondernemers, is failliet. Er was geen geld meer om de website Arnhemwinkelstad.nl verder te beheren en uit te bouwen.

E-commerce

Infographic: omnichannel in getallen

Hoe zit het nu echt met crosschannel? In elk geval staat vast dat het fysieke winkelbezoek niet meer zonder online oriëntatie kan: de zoektocht naar het ideale product begint thuis op de bank en eindigt soms met een bezoek aan de winkel, waar we vaak nog kijken en vergelijken. Leve de transparantie. Specialist Gigya verzamelde een aantal sleutelcijfers.

E-commerce