DML: Programmatic outdoor onbekend bij lokale retail
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
Colruyt Group opent dit jaar nog een derde vestiging van zijn automatische winkelconcept OKay Direct. Die komt er in Gent.
Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.
Met AI nog beter personaliseren: niet alleen individuele productaanbevelingen, maar ook e-mails, afbeeldingen en andere content op basis van klantdata.
Wel of niet met Amazon in zee gaan? Dat is voor veel webshops een lastige kwestie. Michiel Kouwenhoven van YourSurprise deelt zijn ervaringen en tips.
Essentieel bij digitale transformatie is de werkwijze: van losse projecten naar een doorlopende ontwikkeling van digitale producten. Dat doe je in stappen.
Flitsbezorger Getir is in het buitenland bezig zijn darkstores over te hevelen naar franchisenemers. Het is niet duidelijk of en wanneer Nederland aan de beurt komt.
Een soepel lopende logistieke keten, met ‘real-time’ data-inzichten van checkout en warehouse tot deurbel: het lijkt soms fictie. Maar het kan wel degelijk.
In de aandachtseconomie lukt het de grote streamingdiensten publiek te trekken. Carlijn Postma neemt dat als model voor contentcreatie: binge-marketing.
Apple-specialist Amac opent medio juni een nieuwe winkel in het centrum van Den Bosch aan de Hinthamerstraat 27. De Bossche Amac-winkel wordt de tweede Nederlandse vestiging die het exclusieve label Apple Premium Partner krijgt.
De online omzet was in april 3,2 procent hoger dan in april 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent hoger.
De online omzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in april 2023 hoger dan in april 2022. De online omzet van de consumentenelektronica en kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.
De totale detailhandel heeft in april 5,3 procent meer omgezet dan in april 2022, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 4,8 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 8,1 procent en de omzet van de non-foodsector met 2 procent.
De drogisterijen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in recreatie-artikelen hebben in april meer omgezet dan in april 2022. Daarentegen hebben de winkels in consumentenelektronica, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in april minder omgezet.
Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.
Om echt te begrijpen wat je met generatieve AI en Large Language Models kunt, maar ook wat de gevaren zijn, helpt het om te begrijpen hoe ze werken.
Voor Aragorn Meulendijk is de metaverse allerminst passé: de versmelting van de fysieke en online identiteit is in GenZ de norm en zij wijzen de weg.
Flitsbezorger en online supermarkt Flink komt niet in handen van Getir, maar aandeelhouders steken er nog eens 150 miljoen euro om voor zelfstandige groei.