More stories

Premium

Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce

Customer Lifetime Value alsmaar belangrijker: hoe speel je daarop in?

Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?

Customer Loyalty

Interview: Marja Silvertant over online keuzehulp voor webshops

Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.

Customer Service

Merkschizofrenie door Employer Branding? Voorkomen is beter dan genezen

Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).

Recruitment
Premium

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising
Premium

Zalando op naar 17 fysieke outletstores

Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.

E-commerce
Premium

Interview: Bart Snijders over het toepassen van ChatGPT in de praktijk

ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.

Artificial Intelligence

Startup Biosphere Solar ontwerpt de eerste circulaire, repareerbare zonnepanelen

Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.

Sustainability
Premium

CBS: meer webwinkels dan fysieke winkels

Er zijn nu voor het eerst meer webwinkels dan fysieke winkels in Nederland. Het totaal aantal webwinkels steeg met 4,1 procent, al is die groei wel kleiner dan tijdens de pandemie.

Retail

Hoe digitale tweelingen gepersonaliseerde content makkelijker maken

Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.

Digital Transformation

Interview: Berith Spoelstra over klantbehoud en analyses op maat

Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.

Customer Loyalty

Het einde van Universal Analytics: hét moment om je datastrategie te evalueren

Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.

Analytics

Interview: de oprichters van Meubelbaas over hoe je met sociale media klanten trekt

Met sociale media je retailbedrijf aandrijven? De oprichters van Meubelbaas laten zien dat het kan. Met persoonlijke video’s trekken ze klanten.

Social

Interview: Mathijs Ruigrok over klantretentie en loyaliteit met een CX-platform

Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Experience
Premium

Zweedse modeketen Lindex kiest Nedap voor grootschalige RFID-uitrol

Het Nederlandse Nedap is door Lindex geselecteerd om de RFID oplossing Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen.

Retail