Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro
De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.
De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.
Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?
Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.
Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).
Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.
Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.
ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.
Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.
Er zijn nu voor het eerst meer webwinkels dan fysieke winkels in Nederland. Het totaal aantal webwinkels steeg met 4,1 procent, al is die groei wel kleiner dan tijdens de pandemie.
Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.
Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.
Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.
Met sociale media je retailbedrijf aandrijven? De oprichters van Meubelbaas laten zien dat het kan. Met persoonlijke video’s trekken ze klanten.
Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.
Het Nederlandse Nedap is door Lindex geselecteerd om de RFID oplossing Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen.