More stories

Premium

Drie miljoen groeigeld voor start-up TAPP

De start-up voor de horecabranche TAPP ontvangt drie miljoen euro venturecapital en geleend geld van CNBB, ROM InWest en Rabobank.

Venture
Premium

Camera.nu opent Flagshipstore in Amsterdam

Met een nieuwe flagshipstore aan de Amstelveenseweg 288-292 in Amsterdam introduceert Cameranu vrijdag een naar eigen zeggen ‘uniek retailconcept’.

E-commerce

Hoe je klantdata inzet voor drie veelgenoemde strategische doelen

Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?

Customer Engagement
Premium

Forse reorganisatie voor BCC

BCC heeft een kwart van de banen op het hoofdkantoor geschrapt. Ook wordt er gesneden in het assortiment en worden de winkels kleiner. Dat laatste was al eerder bekend gemaakt.

Retail

Houd grip op je marketing-ROI met Marketing Mix Modelling

Veranderingen in consumentengedrag en de media maken het lastiger te weten of een marketingplan effect heeft. Marketing Mix Modelling kan uitkomst bieden.

Attributie

Interview: Jan van der Harst over WhatsApp als volwaardig e-commercekanaal

WhatsApp als volwaardig verkoopkanaal staat hier nog in de kinderschoenen. Insider helpt bedrijven die WhatsApp-commerce in hun kanalenmix willen inbouwen.

Customer Engagement
Premium

DML: Programmatic outdoor onbekend bij lokale retail

Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.

Online advertising
Premium

Colruyt opent derde OKay Direct

Colruyt Group opent dit jaar nog een derde vestiging van zijn automatische winkelconcept OKay Direct. Die komt er in Gent.

Retail

Uitdaging voor mediabedrijven: bouw rijke klantrelaties en kom los van ‘big tech’

Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.

Data
Premium

Interview: Erwin van Oosten over brede personalisatie met behulp van AI

Met AI nog beter personaliseren: niet alleen individuele productaanbevelingen, maar ook e-mails, afbeeldingen en andere content op basis van klantdata.

Artificial Intelligence

Interview: Michiel Kouwenhoven over hoe je als webshop met Amazon omgaat

Wel of niet met Amazon in zee gaan? Dat is voor veel webshops een lastige kwestie. Michiel Kouwenhoven van YourSurprise deelt zijn ervaringen en tips.

Marketplaces

Digitale transformatie in haalbare stappen: focus op de klant en de rest volgt vanzelf

Essentieel bij digitale transformatie is de werkwijze: van losse projecten naar een doorlopende ontwikkeling van digitale producten. Dat doe je in stappen.

Digital Transformation
Premium

Getir stapt over op franchisemodel

Flitsbezorger Getir is in het buitenland bezig zijn darkstores over te hevelen naar franchisenemers. Het is niet duidelijk of en wanneer Nederland aan de beurt komt.

E-commerce

E-commerce Chain Control: geen fictie, wel frictie

Een soepel lopende logistieke keten, met ‘real-time’ data-inzichten van checkout en warehouse tot deurbel: het lijkt soms fictie. Maar het kan wel degelijk.

Fulfillment

Interview: Carlijn Postma over ‘binge-watching’ als model voor contentcreatie

In de aandachtseconomie lukt het de grote streamingdiensten publiek te trekken. Carlijn Postma neemt dat als model voor contentcreatie: binge-marketing.

Contentmarketing