More stories

Hoe maak je fashion retail klaar voor de toekomst?

Het verduurzamen van de fashion industrie gaat niet zonder slag of stoot. De transitie naar duurzame fashion in de retail […]

Retail

Case: hoe je een topklasse CX bouwt bij een snelgroeiende startup

Je bent een ambitieuze startup met grote doelen, maar je hebt beperkte middelen. Het lukte Mammaly met het CX-platform van Dixa.

Retail

Van passieve data naar actieve engagement: hyperpersonalisatie in het ‘cookie-less’ tijdperk

In een wereld waar de klant steeds ongrijpbaarder wordt en technologische ontwikkelingen marketeers uitdagen, brengt Robert Leefmans licht in de […]

Retail

PayPal en Carrefour: antwoord van de branche op de huidige consumententrends

Nu investeringen in boodschappen-startups dalen is het tijd voor bestaande marktspelers om zich te richten on op hun eigen kanalen en zaken te versnellen.

Retail
Premium

Emerce TV: ‘We gaan weg van sniesmarketing’

Klussen in de metaverse? Anouk Beeren van Intergamma sluit het niet volledig uit, zo vertelt ze bij Emerce TV. “Wij waren in september op studiereis in New York bij Meta zelf, waar we echt werden meegenomen in alle mogelijkheden die deze technologie biedt. Ik dacht: wat is er nou mooier dan dat je in de virtuele wereld ook kunt klussen?”

Retail
Premium

Emerce TV: ‘Ruimte voor een heleboel tomootjes’

TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.

Retail
Premium

Emerce TV: ANWB Retail wil verjongen

“We hebben nog te veel silo’s, maar willen meer vanuit de klantreis vertrekken”. Dat zegt Karianne van Rongen van ANWB Retail in de videocollectie Innovation in Retail.

Retail
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement

Je merk verankeren in de cultuur van je doelgroep? Word een ‘native’ op sociale media

Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.

Social
Premium

Emerce TV: Blokker wil logistieke hub worden

Blokker wil zijn winkels meer gaan gebruiken voor leveringen, ook met partners. Dat zegt Martin van Velzen van Blokker in gesprek met Renske de Bruine in de videocollectie Innovation in Retail, die vandaag live gaat. “Door gestegen kosten voor personeel en energie en hogere rente zijn winkels duurder geworden, we moeten een andere weg inslaan.”

Retail

ANWB Retail: groeien binnen een vereniging

De missie van ANWB is: iedereen zorgeloos en met plezier onderweg in een duurzame samenleving. De ANWB heeft meer dan […]

Retail

In gesprek met Blokker over de nieuwe missie van de fysieke winkel

Blokker is een heritage brand voor Nederland. In iedere winkelstraat vind je een vestiging van de Blokker. Anno 2023 is […]

Retail

Van product naar klus: Gamma en Karwei op weg naar een klus-gedreven organisatie

Intergamma, de moederorganisatie van Gamma en Karwei, is hard aan het veranderen om van een productgedreven retailer naar een klus-gedreven organisatie te transformeren.

Retail

Hoe PLUS zich weet te onderscheiden als omnichannel retailer

De online omzet van PLUS is de afgelopen jaren fors gestegen. PLUS profiteerde gedurende Covid van haar unieke storepick model […]

Retail

Een succesvolle omnichannelstrategie begint met de flexibiliteit van composable e-commerce

Het is steeds lastiger om data uit verschillende silo’s heen en weer te laten stromen. Met de composable-e-commerce-benadering herstel je de samenhang.

Composable Commerce