More stories

Premium

CBS: meer webwinkels dan fysieke winkels

Er zijn nu voor het eerst meer webwinkels dan fysieke winkels in Nederland. Het totaal aantal webwinkels steeg met 4,1 procent, al is die groei wel kleiner dan tijdens de pandemie.

Retail

Hoe digitale tweelingen gepersonaliseerde content makkelijker maken

Digitale tweelingen – virtuele versies van producten – maken gepersonaliseerde content makkelijker. Denk: afbeeldingen en video’s in alle mogelijke varianten.

Digital Transformation

Interview: Berith Spoelstra over klantbehoud en analyses op maat

Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.

Customer Loyalty

Het einde van Universal Analytics: hét moment om je datastrategie te evalueren

Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.

Analytics

Interview: de oprichters van Meubelbaas over hoe je met sociale media klanten trekt

Met sociale media je retailbedrijf aandrijven? De oprichters van Meubelbaas laten zien dat het kan. Met persoonlijke video’s trekken ze klanten.

Social

Interview: Mathijs Ruigrok over klantretentie en loyaliteit met een CX-platform

Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Experience
Premium

Zweedse modeketen Lindex kiest Nedap voor grootschalige RFID-uitrol

Het Nederlandse Nedap is door Lindex geselecteerd om de RFID oplossing Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen.

Retail

Startup Billie Wonder: grote milieu-impact met herbruikbare luiers van hennep

Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.

Start-ups

Waarom 2023 het jaar van de empathie wordt

Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.

Customer Experience

Retailmedia: de stand van zaken, de mogelijkheden en de toekomst

Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.

Media

Headless CMS: óók voor betere toegankelijkheid, veiligheid en websitesnelheid

Een headless CMS heeft ook minder bekende voordelen. Denk aan websitetoegankelijkheid en -sneldheid, cyberveiligheid en betere content-workflows.

CMS

Tijd voor een nieuwe mindset in retail: voortdurende acquisitie

Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.

Customer Loyalty

Wat maakt de klantreis in de luxebranche anders dan gewoonlijk? 

De luxemarkt werkt anders dan bij ‘gewone’ producten. De motivaties en verwachtingen van klanten zijn anders en daarom verloopt ook de klantreis anders.

Customer Experience

Designelementen op al je websites in een keer aanpassen? Het kan

Met een slim designsysteem houd je controle als je veel websites hebt. Zo kun je designelementen op al je websites in een keer veranderen.

CMS
Premium

Online ruim 3 procent meer omgezet in maart

De online omzet was in maart 3,4 procent hoger dan in maart 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 9,3 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 4,2 procent lager, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail