De zes grootste valkuilen bij digitale transformatie en hoe je deze vermijdt
Slechts 30 procent van bedrijven slaagt in het doorvoeren van een digitale transformatie. Er zijn dan ook legio valkuilen. Dit zijn de zes grootste.
Slechts 30 procent van bedrijven slaagt in het doorvoeren van een digitale transformatie. Er zijn dan ook legio valkuilen. Dit zijn de zes grootste.
Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.
De opening in Hamburg is voor Picnic de eerste stap buiten ‘testgebied’ Noordrijn Westfalen. De expansie naar het noorden is de eerste grote stap naar gestage landelijke uitrol.
Het Google Merchant Center kan meer: zoals inzicht geven in je concurrentiepositie wat productprijzen betreft en je een overzicht van best-sellers geven.
Of ze nu tweedekansje, retour deal of anders heten: een groeiende hoeveelheid retourgoederen vindt zijn weg weer naar de markt. Niet als partij, maar als individuele producten. Via een arbeidsintensief proces dat vragen oproept over de rendabiliteit. “Het gaat niet alleen om financiën, ook om duurzaamheid.” Toch lijken financiële opbrengsten leidend. Een blik op de kansen, knelpunten én verdiensten.
Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.
Om herhaalaankopen van klanten te stimuleren word alles uit de kast getrokken. De meest effectieve oplossing is de foutmarge in je warehouse te verlagen.
Zonder ruime retour-policies zou e-commerce niet zijn wat het nu is. Mede daardoor zijn Retouren een van de grootste hoofdpijndossiers van de branche en oplossingen zijn hard nodig. Daarom duiken we in dit dossier in de belangrijkste trends en oplossingen.
Amazon, FedEx en UPS richten zich in de Verenigde Staten sinds kort allen op doosloze retouren, de productverpakking volstaat in steeds meer gevallen. Behalve gemak voor consumenten zou de ‘no box, no label policy’ ook kostenbesparingen voor webshops en milieuwinst opleveren. Hoe werkt dit? En wat gebeurt er in Nederland?
De optie voor gratis retouren bij webwinkels wordt als klantvriendelijk en merkbouwend gezien, maar is in feite een enorme kostenpost en dataloos proces. Een groeiend aantal e-commercespelers voert dan ook betaalde retouren in. Welke impact op de operatie heeft dit? En wat levert het op?
Albert Heijn, Plus, Marqt, Spar en Hoogvliet zijn allemaal te vinden op Thuisbezorgd.nl, met een beperkt aantal van hun vestigingen. Bij Uber Eats zijn in ons land boodschappen van Marqt, Spar en nota bene Flink te bestellen. Het lijkt vooralsnog te gaan om experimenten, maar een blik op het buitenland leert dat het daar niet bij hoeft te blijven. Wat zien supermarkten en maaltijdenplatforms in elkaar?
Mediaplatform RetailMedia.One bereikt tot tachtig procent van de Nederlandse bevolking op het moment dat die zich naar een winkelaankoop bewegen. Het nieuwe bedrijf biedt een aanvulling op tv als merkbouwend kanaal.
De winkelstraat is in tien jaar enorm veranderd. Speelgoedwinkels, platen- of cd-winkels en ook kleding- en schoenenwinkels namen af. In de plaats daarvan zien we steeds meer foodwinkels gespecialiseerd in bijvoorbeeld kaas of koffie in het straatbeeld verschijnen. Ook het aantal winkels in tweedehands kleding kent een ongekende groei, zo constateert de Kamer van Koophandel.
Veel organisaties schuiven ingewikkelde vragen over data nog voor zich uit. Privacy wordt echter steeds belangrijker. Denk dus nu na over je databeleid.
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.