More stories

Interview: Menno van Jarwaarde over een positief eind van de klantreis of ‘customer life cycle’

Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.

Customer Experience
Premium

Gemengd beeld bij online omzet in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van 2023 nam de online omzet van detailhandelaren af met ruim 1 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Winkels die zowel online als in fysieke winkels verkopen, boekten 10 procent minder online omzet. Bij winkels die alleen online verkopen was de omzet bijna 6 procent hoger.

Retail
Premium

Zeven vaardigheden die elke werknemer in tijden van generatieve AI nodig heeft

De opkomst van AI betekent dat mensen nieuwe vaardigheden moeten ontwikkelen, zowel om goed met AI te kunnen werken als om zich te richten op wat AI niet kan.

Artificial Intelligence

Striktere privacywetgeving: bouw een nieuw fundament voor je marketingstrategie

De succesvolste bedrijven en webshops zijn goed in gebruiken van data. Juist die gegevensverwerking wordt een stuk lastiger. Hoe los je dat op?

Data
Premium

Generatieve AI en de toekomst van content: drie uitdagingen

AI-tools brengen nieuwe uitdagingen voor contentmakers: wat wordt de nieuwe standaard, hoe zal recruitment gaan en wat zijn de effecten op branding?

Artificial Intelligence
Premium

Coolblue opent nieuwe winkel in Utrecht

Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Utrecht, aan de Hollantlaan 21. De vorige Utrechtse winkel en alle Coolblue’ers daar verhuizen mee naar de nieuwe locatie die twee keer zo groot is.

Retail

Interview: Tjeerd Brenninkmeijer over personaliseren met klant- en productgegevens

Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.

Customer Experience
Premium

Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce

Customer Lifetime Value alsmaar belangrijker: hoe speel je daarop in?

Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?

Customer Loyalty

Interview: Marja Silvertant over online keuzehulp voor webshops

Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.

Customer Service

Merkschizofrenie door Employer Branding? Voorkomen is beter dan genezen

Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).

Recruitment
Premium

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising
Premium

Zalando op naar 17 fysieke outletstores

Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.

E-commerce
Premium

Interview: Bart Snijders over het toepassen van ChatGPT in de praktijk

ChatGPT is nu al meer dan een speeltje: denk bijvoorbeeld aan het maken van enorme hoeveelheden productbeschrijvingen. En dat is pas het begin.

Artificial Intelligence

Startup Biosphere Solar ontwerpt de eerste circulaire, repareerbare zonnepanelen

Repareerbare zonnepanelen zijn het doel van Biosphere Solar. De gemeente Den Haag wordt de lanceerklant en voor thuis komt een kleine ‘development kit’.

Sustainability