“Aandacht is het nieuwe zwarte goud”
Ondanks alle moderne digitale hulpmiddelen slagen merken er niet in echte relaties met hun publiek op te bouwen. Waar gaat het mis? Het antwoord is volgens auteur Klaas Weima één woord groot: aandacht.
Ondanks alle moderne digitale hulpmiddelen slagen merken er niet in echte relaties met hun publiek op te bouwen. Waar gaat het mis? Het antwoord is volgens auteur Klaas Weima één woord groot: aandacht.
Sportsponsoring tijdens grote evenementen vergroot merkbekendheid. Maar leidt het ook tot meer social conversaties? Voor Hyundai en Kia, de twee hoofdsponsors van het EK voetbal 2012, blijkt dit niet het geval.
Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.
Het marktaandeel van Google blijft onbetwist rond de negentig procent liggen. Toch ondervindt de zoeker concurrentie. Die komt uit de hoek van kleine en grotere specialistische zoeksites.
Hoe wordt je zakelijke Facebookpagina een succes? Zoveel mogelijk fans en posts blijken vaak niet het antwoord. New York.nl won de Facebook Community van het Jaar Award. De learnings van deze succesvolle community geven inzicht.
Een toenemend aantal fashionista’s laat zich in producten of in harde euro’s betalen voor het versturen van – uiteraard positieve – tweets over merken en producten. Minder bekend is echter dat dergelijke gesponsorde tweets als reclame worden aangemerkt en dat de betalende merkhouder of producent daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.
De behoefte aan data en datagedreven beslissingen groeit. Tegelijkertijd worstelen veel organisaties met de enorme hoeveelheden data die gegenereerd worden.
Om social media optimaal uit te nutten is een social business strategie onontbeerlijk. Door van een social brand naar een social business te verschuiven garandeer je dat social wordt verankerd in de organisatie en leg je de link met businessresultaten. Je vermogen hierin te slagen bepaalt uiteindelijk grotendeels jouw social succes.
Bedrijven vinden het moeilijk zich aan te passen aan het rappe tempo waarin de hedendaagse consument nieuwe technologieën adopteert en de impact die dit heeft op hun relatie met deze consument.
Ook bij het gebruik van social media buttons heb je te maken met de nieuwe cookiewetgeving. Ongewild en onbedoeld kan de nieuwe wet overtreden worden door het toevoegen van deze buttons met als doel het delen van content.
Berndt de Wit, International Marketing Manager Garcia Jeans, vertelt in een interview met Gijs Vroom dat het tijd wordt om het woord ‘social’ weg te laten in social media, en de verschillende kanalen te zien voor wat ze zijn: kanalen voor online marketing.
Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?
Online is fashion de branche bij uitstek waar social media een zeer grote invloed heeft. Vooral vrouwen steken tijdens het online shoppen hun mening niet onder stoelen of banken. Voor fashionretailers biedt dit mogelijkheden die vaak nog niet worden benut.
Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.
Center Parcs zet de klant centraal. In vele opzichten. Social media zijn daarbij onmisbaar.