eDay: Klanten Coca-Cola maken vrijwel alle mediacontent
Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.
Niet het bedrijf, maar de drinkers van Coca-Cola zijn verantwoordelijk voor de creatie van nagenoeg alle content. “Negentig procent”, aldus VP Global Brands Cristina Bondolowski.
Pinterest is inmiddels uitgegroeid tot het op drie na grootste sociale netwerk van de wereld. Om je bedrijf, product of naam in de markt te zetten en tegelijkertijd meer traffic naar je website te genereren kun je het online prikbord goed gebruiken. Hoe doe je dat?
Niet-commerciële inhoud van marketinguitingen is belangrijker dan ooit. Zonder interessante content is je e-mailcampagne minder effectief, de inzet van social media onnodig en wordt het genereren en omzetten van leads lastiger. Hoe verbeter je de inhoud?
Socialmediabureau KREM en monitoring- en webcareleverancier Coosto slaan de handen ineen. Ze gaan elkaars diensten gebruiken en uitdragen.
Sociale media zijn net als het internet een belangrijke motor voor succes. Wil je als bedrijf er optimaal van profiteren, maak dan serieus gebruik van de sociale waardeketen.
Sebastiaan Foppema heeft in de VS succes met PatientsLikeMe. Dat is een online community waar inmiddels meer dat 160.000 patiënten contact leggen met lotgenoten. Het zijn vooral chronisch zieken die zich na de diagnose vaak alleen voelen, meer informatie wensen en met ervaringsdeskundigen willen praten.
Facebook heeft eindelijk zijn langverwachte Offers voor alle fanpagina’s in Nederland uitgerold. Met als gevolg een enorme stroom aan aanbiedingen gericht op de Nederlandse consument. Hoe werkt het?
Facebook is over de grens van de miljard actieve gebruikers per maand gegaan. Meer dan de helft van hen gebruikt de dienst mobiel. De gemiddelde leeftijd daalde in vijf jaar van 26 naar 22 jaar.
Kelloggs brengt een nieuw product op de markt. Klanten kunnen de Cracker Crisps in een pop up store afhalen en betalen enkel met een tweet.
Consumenten willen niets liever dan de kwaliteit van de bestaande producten en diensten helpen verbeteren. Zij zien dat als een win-win situatie en denken graag mee via social media en andere kanalen.
Minder dan een procent van de transacties in e-commerce is terug te voeren tot een socialmediabericht. ‘Social’ biedt hooguit wat inspiratie voor de oriënterende shopper.
Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling gegeven worden aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie, namelijk: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media binnen elk van de kernfuncties waarde toevoegen voor de organisatie?
Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.
Hoe vaak kopen Facebookleden iets in een winkel nadat ze een reclame op de profielensite hebben gezien? Facebook probeert die vraag te beantwoorden met een nieuwe type onderzoek.
Ja, een link van Pinterest naar een webshop levert meer verkeer op. Nee, dat leidt niet tot meer omzet. Minder zelfs dan een link op Twitter en Facebook.