More stories

Premium

Infographic: de juiste TikTok-marketing

TikTok heeft een nieuwe gids gepubliceerd om meer inzicht te geven in een effectieve merkstrategie met het platform. Niet onbelangrijk, want de app bereikt naar schatting 1,5 miljard gebruikers en die brengen steeds meer tijd door op de app. Dus hoe maak je het beste gebruik van het platform voor marketingdoeleinden? Deze infographic vertelt daar meer over.

Online marketing
Premium

De nieuwe socials: go niche or go home

Mensen over de wereld met elkaar verbinden en makkelijker laten communiceren. Deze basisbelofte lijken (grote) sociale media steeds lastiger waar te kunnen maken. Reden voor kleinere, gerichtere media om in dit gat te springen. Wat betekent de opkomst van nichespelers? En welke zijn goed om te kennen?

Media
Premium

Live streaming TikTok wordt verboden voor kinderen

Het wordt verboden voor kinderen om livestreams op te zetten op TikTok en virtuele cadeautjes weg te geven.

Social

Toenemende privacyzorgen onder Nederlandse TikTok-gebruikers

Ruim één op de drie TikTok gebruikers maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53 procent. Dit blijkt uit een representatief onderzoek dat Motivaction onder ruim duizend Nederlandse TikTok-gebruikers tussen de 10 en 35 jaar uitvoerde.

Social

Europese omzet TikTok naar 1 miljard euro

De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.

Social
Premium

TikTok kopieert BeReal; iedere dag een foto of video

Na Instagram heeft ook TikTok de sociale app BeReal schaamteloos gekopieerd. BeReal nodigt gebruikers uit om elke dag op een willekeurig tijdstip een foto te maken en die te delen. Dat kan dus nu ook in TikTok, onder de noemer TikTok Now.

Social
Premium

Webwinkels ontdekken TikTok als reclamevehikel

Webwinkels wenden zich snel en steeds makkelijker tot TikTok met hun reclamebudgetten. In de VS is sprake van een stijging van 60 procent van kwartaal op kwartaal.

Marketing
Premium

Facebooks kopie van Nextdoor geflopt

Een jaar na de lancering trekt Facebook de stekker uit Neighborhoods, de kloon van buurtapp Nextdoor.

Venture
Premium

Gebruikers spenderen 4,8 miljard euro op OnlyFans

De digitale abonnementendienst OnlyFans, populair in de eroticabranche, afgelopen twaalf maanden voor 4,8 miljard euro aan abonnementsgelden voor zijn klanten. De eigenaar strijkt 500 miljoen winst op.

Publishing
Premium

Meta zoekt nieuwe inkomstenbronnen

Meta stelt een speciaal team aan dat op zoek moet naar nieuwe manieren om geld te verdienen met Facebook, Instagram en Whatsapp.

Social
Premium

Tracker-app Mingle Sport van start met voetbal

Een ‘Strava voor balsporten’, de Nederlandse app Mingle Sport, is live en richt zich bij aanvang op voetbalteams.

Start-ups
Premium

Infographic: De beste tijden om op sociale media te posten

Deze tips van CoSchedule van de beste tijden om te posten op sociale media-apps, op basis van inzichten uit meer dan 37 miljoen berichten, en van meer dan 30.000 organisaties, verdienen nuance. Per doelgroep kunnen de ideale tijden anders liggen. In het onderzoek is gekeken naar wanneer organisaties de meeste betrokkenheid zien bij hun berichten (aan de hand van likes, opmerkingen en gedeeld berichten).

Social
Premium

Twitter integreert podcasts

Twitter wordt een podcastspeler nu het naast live audio ook vooraf opgenomen audioprogramma’s integreert in zijn app.

Publishing
Premium

TikTok voegt lokale inhoud toe

TikTok heeft momenteel twee verschillende feeds beschikbaar voor gebruikers, een met suggesties en een voor accounts die zij volgen. Daar komt een derde tijdlijn bij met de naam ‘In de buurt’.

Social
Premium

Instagram blijft kopiëren, nu weer BeReal

Toen Instagram wilde overschakelen van primair foto’s naar dominant in video kwamen gebruikers in opstand. Instagram graast gewoon weer op een ander veldje. Nu is BeReal aan de beurt.

Social