More stories

Premium

Creator Economy: ‘Influencer-markt gaat naar paid first’

Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’

Marketing
Premium

Nederlands chatbedrijf Siilo valt in Franse handen

De Franse unicorn Doctolib neemt het Nederlandse techbedrijf Siilo over, eigenaar van een beveiligd communicatieplatform voor zorgverleners onderling.

Venture
Premium

TikTok: schermtijd tieners dagelijks max 60 minuten

TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.

Social
Premium

Twitter maakt zijn algoritme open source

“Bereid je voor op teleurstelling, maar het zal snel verbeteren.” Elon Musk kneedt de zielen voor de publicatie van bron van het algoritme van Twitter.

Tech
Premium

Europese Commissie verbiedt medewerkers TikTok

Alle medewerkers van de Europese Commissie zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.

Social
Premium

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social
Premium

Gospooky opent kantoor in New York

Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Marketing

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce
Premium

Twitter stopt met gratis API, ontwikkelaars moet betalen

Betalen op wegwezen. Meer keuze laat Twitter niet aan externe, professionele ontwikkelaars die hun eigen software en diensten willen bouwen op het kletsplatform.

Tech
Premium

‘Google Shopping verliest aan waarde’

Prijsvergelijkers en Google Shopping zitten in een glijvlucht omlaag als favoriet middel van de consument om vooronderzoek te doen bij […]

E-commerce
Premium

Nederlander dagelijks 1:39 uur op social media

Internationaal onderzoek laat zien dat de Nederlander gemiddeld 1:39 uur per dag op social media zit. En dat is weinig. Het internationaal gemiddelde ligt een uur hoger.

Media
Premium

Tiener-app voor complimentjes grote downloadhit

Op thuismarkt Duitsland staat de app Slay al bovenaan in de downloadlijst voor iOS. Middelbare scholieren staan in de rij om elkaar (anoniem) doorlopend kleine complimentjes te geven.

Social
Premium

Discord neemt branchegenoot Gas over

Sociaal netwerk Discord heeft branchegenoot Gas overgenomen. Vooral jongeren gebruiken dit platform om (positieve) polls te kunnen maken.

Tech
Premium

Interesse Mastodon zakt verder weg

De interesse voor en het gebruik van Twitter-alternatief Mastodon ebt weg, zo laten cijfers zien.

Tech

18 manieren om je socialemediastrategie een boost te geven

De meest kritische fase van je socialmediastrategie begint pas nadat je content hebt gedeeld. Hoe betrokken zijn je klanten bij je content?

Social