More stories

Premium

Elon Musk doet bod op alle aandelen Twitter

Techondernemer Elon Musk wil Twitter van de beurs halen en doet een bod op alle uitstaande aandelen. Daarvoor wil hij 43,4 miljard dollar op tafel leggen. “Dit is mijn enige bod. Als het niet wordt geaccepteerd moet ik me bezinnen op mijn rol als aandeelhouder”, aldus Musk.

Venture
Premium

‘Reclame-omzet TikTok overtreft Twitter en Snapchat samen’

De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]

Online advertising
Premium

Ogilvy stopt samenwerking ‘filterende’ influencers

Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.

Influencer marketing
Premium

Elon Musk na miljardeninvestering grootste aandeelhouder Twitter

De oprichter van Paypal en baas van Tesla en SpaceX heeft een belang van 9,2 procent genomen in Twitter. ’s Werelds rijkste man legt daarvoor drie miljard dollar op tafel. Daarmee is hij de grootste aandeelhouder.

Venture
Premium

Nieuw social media-bureau voor personal brands

Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.

Social
Premium

Nieuwe feature TikTok: kijkgeschiedenis

TikTok werkt aan een nieuw onderdeel waarmee het mogelijk wordt om bekeken filmpjes terug te kijken.

Media
Premium

Elon Musk praat over bouw eigen Twitter-variant

Twitter hakt selectief met de botte bijl in zijn berichtenstroom en ondermijnt daarmee de vrijheid van meningsuiting. Dat vindt techondernemer Elon Musk. Hij speculeert publiekelijk over de wens een Twitter-alternatief te bouwen.

Venture

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie

De vijf belangrijkste influencertrends voor 2022

Influencermarketing is volwassen geworden. Lees hier de vijf belangrijkste trends zijn ingezet en die zich dit jaar verder gaan ontwikkelen.

Influencer marketing
Premium

Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing

Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind vorig jaar zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken. 

Social
Premium

Twitter breidt uit met Shops, directe integratie e-commerce

Het verschijnsel social commerce wordt zichtbaar op een nieuw social platform: Twitter. Dat lanceert Twitter Shops in de VS, een dienst waarmee webwinkels hun assortiment kunnen presenteren op de openbare berichtendienst.

E-commerce
Premium

Nieuwe dienst maakt WhatsApp tot verkoopkanaal

Het Nederlandse techbedrijf Conversation24 integreert Tikkie in zijn schatplatform.

Retail
Premium

Delen van persoonsgegevens met als doel intimidatie wordt strafbaar

Het delen van persoonsgegevens om iemand te intimideren, ook wel doxing genoemd, moet strafrechtelijk kunnen worden aangepakt. Minister Yeşilgöz-Zegerius (Justitie […]

Media
Premium

Koen Derks (Youseum): ‘We zijn geen tijdelijk fenomeen’

In het begin liep het niet echt storm, maar inmiddels is het socialmediamuseum Youseum zo’n groot succes dat het ook in Stockholm en Oberhausen van start gaat. “Mensen willen hun ervaringen delen”, aldus oprichter Koen Derks.

Media
Premium

Net sluit zich om Facebooks EU-data-export

Er lijkt geen uitweg voor Facebook dat het moet stoppen met de verwerking van Europese burgerdata op Amerikaanse servers.

AVG