More stories

Premium

Europees verbod Facebook, Instagram persoonsgerichte reclame

Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection Board.

Online advertising

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement
Premium

TikTok kiest ChannelEngine uit Leiden voor e-commerce

De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.

E-commerce
Premium

Kanye West laat Parler toch maar schieten

De overname van het conservatieve sociale netwerk Parler door de Amerikaanse rapper Kanye West is afgeblazen. Moederbedrijf Parlement Technologies en West zeggen dat het een gezamenlijk besluit betreft.

Social
Premium

Esther Olofsson evolueert tot volledig AI-fotomodel

Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.

Artificial Intelligence
Premium

Drie nieuwe advertentieformats bij Twitter voor webshops

Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.

Online advertising

Social commerce: waarom de potentie zo groot is

Social Commerce: we hebben het over de groeiende mogelijkheden voor merken. Hoe werkt het, waar gebeurt het, en waarom heeft het zo veel potentie?

Social
Premium

Oud CEO Waze komt met Twitter alternatief

Mastodon is de laatste tijd naar voren gekomen als het meest populaire Twitter-alternatief, maar voormalig Waze CEO Noam Bardin doet eveneens een gooi met Post, een ‘beschaafde plek om ideeën te bespreken, om te leren van experts, journalisten, individuele makers en elkaar’.

Social

Cristiano Ronaldo grootste op Instagram: 500 miljoen volgers

Een commerciële posting voor Louis Vuttion met Lionel Messi levert Cristiano Ronaldo zijn 500 miljoenste volger op op Instagram. Dat maakt hem de grootste op Instagram, na Insta zelf.

Social

Jurist Rick Kaspers: ‘Ik ken geen privacy-vriendelijk sociaal medium’

Als je sociale media gebruikt geef je veel van je privacy op, meestal zonder dat je je dat realiseert of er echt voor kiest. Dat moet anders vindt Kaspers.

Privacy
Premium

Belangstelling voor Twitter-kloon Mastodon neemt toe

Sinds Elon Musk Twitter heeft overgenomen en CEO is geworden, is de belangstelling voor het gedecentraliseerde sociale (open source) netwerk Mastodon sterk toegenomen. Kennelijk heeft niet iedereen vertrouwen in het leiderschap van Musk.

Social
Premium

Jack Dorsey blijft aandeelhouder Twitter

Mede-oprichter van Twitter Jack Dorsey houdt een belang van 2,4 procent in Twitter. Hij schuift zijn belang uit het beursgenoteerde bedrijf door naar het nu private X Holdings.

Venture
Premium

GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter

De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.

Online advertising