‘Google Shopping verliest aan waarde’
Prijsvergelijkers en Google Shopping zitten in een glijvlucht omlaag als favoriet middel van de consument om vooronderzoek te doen bij […]
Prijsvergelijkers en Google Shopping zitten in een glijvlucht omlaag als favoriet middel van de consument om vooronderzoek te doen bij […]
Internationaal onderzoek laat zien dat de Nederlander gemiddeld 1:39 uur per dag op social media zit. En dat is weinig. Het internationaal gemiddelde ligt een uur hoger.
Op thuismarkt Duitsland staat de app Slay al bovenaan in de downloadlijst voor iOS. Middelbare scholieren staan in de rij om elkaar (anoniem) doorlopend kleine complimentjes te geven.
Sociaal netwerk Discord heeft branchegenoot Gas overgenomen. Vooral jongeren gebruiken dit platform om (positieve) polls te kunnen maken.
De interesse voor en het gebruik van Twitter-alternatief Mastodon ebt weg, zo laten cijfers zien.
De meest kritische fase van je socialmediastrategie begint pas nadat je content hebt gedeeld. Hoe betrokken zijn je klanten bij je content?
Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection Board.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.
Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.
De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.
De overname van het conservatieve sociale netwerk Parler door de Amerikaanse rapper Kanye West is afgeblazen. Moederbedrijf Parlement Technologies en West zeggen dat het een gezamenlijk besluit betreft.
Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.
Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.
Social Commerce: we hebben het over de groeiende mogelijkheden voor merken. Hoe werkt het, waar gebeurt het, en waarom heeft het zo veel potentie?