Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van social commerce?
De Coronacrisis heeft het shopping gedrag van een grote groep Nederlanders veranderd: nagenoeg een op de drie shoppers bestelde tijdens de crisis vaker online.
De Coronacrisis heeft het shopping gedrag van een grote groep Nederlanders veranderd: nagenoeg een op de drie shoppers bestelde tijdens de crisis vaker online.
We laten je graag de voor- en nadelen zien van Facebook Shops en bespreken ook nieuwe features als Live Shopping.
Facebook live is een krachtige manier om een band op te bouwen met je volgers. Als merk sta jij in direct contact met fans.
Wat zijn de tips van Corrine Keijzer over het gebruik van social media ten tijde van een crisis? ‘Veel mensen blijven hangen in de corona-content. Ik denk dat je dat echt weer los moet laten, terug naar je eigen werkzaamheden waar jij goed in bent: laat dat vooral zien. Er komt een tijd dat jouw klanten weer op zoek zijn naar jou. Hoe graag je het ook over corona wil hebben, LinkedIn is daar gewoon niet het podium voor.’
Heb je al gehoord van Instagram Reels? Op 5 augustus werd Instagram Reels aangekondigd. Net als Instagram Stories en Instagram TV (IGTV) is Instagram Reels een functionaliteit binnen de Instagram app, die in dit geval veel overeen heeft met de app TikTok.
Pinterest is ruim één jaar live met een platform voor adverteerders in Nederland. Wat hebben we geleerd van afgelopen jaar?
Het is recent bekend gemaakt dat het nu mogelijk is om campagnes te starten op TikTok. Maar moet je hier als bedrijf eigenlijk wel iets mee?
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
Twitter heeft het aantal dagelijks actieve gebruikers afgelopen jaar met een derde zien toenemen tot 186 miljoen. Het merendeel daarvan, 150 miljoen, bevindt zich buiten thuismarkt Amerika. CEO Jack Dorsey zoekt nieuwe verdienmodellen en wil zijn advertentieproducten verbeteren met performancefuncties.
Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.
Het sociale landschap blijft zich continu ontwikkelen met nieuwe platformen. Echter zien we dat ook een platform zoals Reddit, wat al sinds 2005 bestaat, nog steeds waardevol kan zijn voor adverteerders.
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Video-app TikTok is wel even wat méér dan filmpjes met leuke dansjes, maar kent ook een groot aantal beperkingen: je moet 13 jaar of ouder zijn, je mag alleen live gaan als je meer dan duizend volgers hebt, je kunt niet meer dan drie accounts aanmaken, niet meer dan 500 likes per dag plaatsen en je video’s mogen hooguit 60 seconden duren (foto Unsplash)
Google Plus bestaat nu echt niet meer. Het sociale netwerk was voor consumenten vorig jaar april al uit de lucht gehaald, nu is ook de zakelijke versie opgeheven.
Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.