Unilever pas weer op Facebook bij extern toezicht
Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.
Unilever gaat pas weer adverteren op Facebook en Twitter als er een externe toezichthouder is die haatzaaierij weert.
Het sociale landschap blijft zich continu ontwikkelen met nieuwe platformen. Echter zien we dat ook een platform zoals Reddit, wat al sinds 2005 bestaat, nog steeds waardevol kan zijn voor adverteerders.
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Video-app TikTok is wel even wat méér dan filmpjes met leuke dansjes, maar kent ook een groot aantal beperkingen: je moet 13 jaar of ouder zijn, je mag alleen live gaan als je meer dan duizend volgers hebt, je kunt niet meer dan drie accounts aanmaken, niet meer dan 500 likes per dag plaatsen en je video’s mogen hooguit 60 seconden duren (foto Unsplash)
Google Plus bestaat nu echt niet meer. Het sociale netwerk was voor consumenten vorig jaar april al uit de lucht gehaald, nu is ook de zakelijke versie opgeheven.
Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.
Je knippert één keer met je ogen en opeens zijn er weer nieuwe functies binnen LinkedIn. De kans bestaat dat je sommige alweer vergeten bent of zelf gemist hebt.
Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.
Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.
Niet enkel hele grote merken en ondernemingen kunnen Instagram Shopping gebruiken, maar per 9 juli kan iedereen met een zakelijk account op de foto-app een e-commercefunctie activeren.
HEMA richt zich voor zijn nieuwe schoolcampagne rond het schoolassortiment op het medium TikTok. Haar allereerste video heeft als titel The Legend Continues.
Wat als start-ups niet het geijkte pad van venture capital tot overname of beursgang zouden bewandelen, maar het eigendom onderweg overgaat naar de mensen die het meest op het bedrijf vertrouwen?
We kennen het allemaal wel; je hebt een interessant artikel of mededeling die je wilt delen met je netwerk.
Google werkt binnen zijn zogenoemde Area 120 divisie, een experimenteel lab, aan een eigen versie van Pinterest genaamd Tangi.
AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.