More stories

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

LEGO: fans delen 20x meer content dan wij

Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.

Social

Snapchat gaat advertentie-opbrengsten niet langer delen met partners

Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.

Online advertising

Motial: veilig intern video’s delen

Zonder tussenkomst van een redactie intern video’s delen binnen het bedrijf waarvoor je werkt. Dat is in een notendop het concept van de Nederlandse start-up Motial, aldus medeoprichter Robin Oost.

Start-ups
Premium

Weflock regelt sociale contacten voor frequente reiziger

De nieuwe Brits-Nederlandse start-up Weflock wil vliegtuigpassagiers met elkaar in contact brengen. De bedoeling is om de reis hierdoor prettiger en productiever te maken of in de woorden van Weflock: ‘om vluchtervaringen te optimaliseren’.

Travel

Loyaliteit belonen: exclusief social account voor trouwe klant

Dat schaarste en exclusiviteit veel worden ingezet als beïnvloedingsprincipes in e-commerce is algemeen bekend. Dat exclusieve clubs aantrekkingskracht uitoefenen op kopers ook. Een Amerikaanse retailer geeft daar zijn eigen draai aan met een exclusief social account.

Customer Loyalty

150 miljoen gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft nu 150 miljoen actieve gebruikers, zo meldt het sociale platform zelf. De aanwas komt vooral van buiten de VS. Een jaar geleden stond de teller nog op 100 miljoen.

Social

Rebranding voor DQ&A, meer focus op agency-activiteiten

DQ&A Media Group splitst zich per vandaag op in faciliterend bedrijf DQ&A en het nieuwe bureaulabel NMPi, waarmee het uitvoerend werk gaat doen met display, paid social en search- en analyticsdiensten. De rebranding vloeit voort uit de fusie met marketingbureau incuBeta uit Zuid-Afrika.

Online advertising

Snipperwall: meer conversie door social buzz

Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.

Customer Engagement

Snapchat kiest zakenbanken voor beursgang

Snap Inc. heeft zakenbanken Morgan Stanley en Goldman Sachs aangesteld om de vermeend aanstaande beursgang te begeleiden, meldt persbureau Bloomberg.

Social
Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Gaming kan nog een stuk socialer (infographic)

In de wereld van gaming stellen sociale media nauwelijks iets voor. Terwijl gamers eigenlijk wel meer mogelijkheden op dit gebied zouden willen. Met die aantekening dat gamers kleine in plaats van grote groepen prefereren. Niet verrassend vormen millennials de belangrijkse voorhoede.

Social

Facebook brengt aparte evenementenapp uit

Facebook heeft een evenementenapp ontwikkeld, op dit moment alleen voor Apples iOS. Met die app is makkelijk na te gaan welke concerten of andere evenement in de directe omgeving worden gehouden.

Social

Alles wat je moet weten over Workplace van Facebook

Maandagavond om 19.00 uur onze tijd heeft Facebook officieel de Betaperiode van Facebook at Work beëindigd en Workplace gelanceerd. Facebook geeft aan dat wereldwijd inmiddels zo’n 1000 organisaties Workplace gebruiken. In ons privéleven kennen we allemaal Facebook. Nu kunnen we deze vorm van communicatie en samenwerking ook toepassen op ons werk. In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste aspecten van dit platform voor zakelijk gebruik.

Facebook

‘Snapchat in 2017 naar de beurs’

Snapchat, formeel: Snap Inc., treft voorbereiding om het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou ergens in het voorjaar van 2017 moeten plaatsvinden.

Social