OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.
Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.
Zonder tussenkomst van een redactie intern video’s delen binnen het bedrijf waarvoor je werkt. Dat is in een notendop het concept van de Nederlandse start-up Motial, aldus medeoprichter Robin Oost.
De nieuwe Brits-Nederlandse start-up Weflock wil vliegtuigpassagiers met elkaar in contact brengen. De bedoeling is om de reis hierdoor prettiger en productiever te maken of in de woorden van Weflock: ‘om vluchtervaringen te optimaliseren’.
Dat schaarste en exclusiviteit veel worden ingezet als beïnvloedingsprincipes in e-commerce is algemeen bekend. Dat exclusieve clubs aantrekkingskracht uitoefenen op kopers ook. Een Amerikaanse retailer geeft daar zijn eigen draai aan met een exclusief social account.
Pinterest heeft nu 150 miljoen actieve gebruikers, zo meldt het sociale platform zelf. De aanwas komt vooral van buiten de VS. Een jaar geleden stond de teller nog op 100 miljoen.
DQ&A Media Group splitst zich per vandaag op in faciliterend bedrijf DQ&A en het nieuwe bureaulabel NMPi, waarmee het uitvoerend werk gaat doen met display, paid social en search- en analyticsdiensten. De rebranding vloeit voort uit de fusie met marketingbureau incuBeta uit Zuid-Afrika.
Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.
Snap Inc. heeft zakenbanken Morgan Stanley en Goldman Sachs aangesteld om de vermeend aanstaande beursgang te begeleiden, meldt persbureau Bloomberg.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
In de wereld van gaming stellen sociale media nauwelijks iets voor. Terwijl gamers eigenlijk wel meer mogelijkheden op dit gebied zouden willen. Met die aantekening dat gamers kleine in plaats van grote groepen prefereren. Niet verrassend vormen millennials de belangrijkse voorhoede.
Facebook heeft een evenementenapp ontwikkeld, op dit moment alleen voor Apples iOS. Met die app is makkelijk na te gaan welke concerten of andere evenement in de directe omgeving worden gehouden.
Maandagavond om 19.00 uur onze tijd heeft Facebook officieel de Betaperiode van Facebook at Work beëindigd en Workplace gelanceerd. Facebook geeft aan dat wereldwijd inmiddels zo’n 1000 organisaties Workplace gebruiken. In ons privéleven kennen we allemaal Facebook. Nu kunnen we deze vorm van communicatie en samenwerking ook toepassen op ons werk. In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste aspecten van dit platform voor zakelijk gebruik.
Snapchat, formeel: Snap Inc., treft voorbereiding om het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou ergens in het voorjaar van 2017 moeten plaatsvinden.