More stories

Millennials: wie we zijn en hoe je ons bereikt

Millennials. Ik ben er een. We zijn met twee miljard, verspreid over de hele wereld en we zijn allemaal geboren tussen 1980 en 2000. Je kunt veel over ons zeggen – en er wórdt ook veel over ons gezegd – maar we zijn wél een interessante groep mensen. Wat kenmerkt ons en hoe bereik je ons als bedrijf?

Social

Isobar sleept zowel Gamma als Karwei binnen

Isobar gaat aan de slag voor zowel Gamma als Karwei. Voor beide merken wordt er gewerkt met gescheiden creatieve teams.

Social

Zalando neemt belang in startup beeldherkenning

Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.

Fashion

Instagram maakt foto’s ‘shoppable’

Instagram houdt in Amerika een proef met twintig retailers waarbij gebruikers vanuit de foto’s direct kunnen winkelen.

Social

Snapchat voor recruitment: laat medewerkers echt zichzelf zijn

Recruitment en marketing vertonen steeds meer dezelfde trekken. Geheel in lijn met die ontwikkeling ontdekken grote bedrijven Snapchat voor ‘employer […]

Recruitment

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Europa tegen WhatsApp: ‘Deel geen persoonsdata met Facebook’

De privacywaakhonden van de Europese lidstaten waarschuwen WhatsApp dat het geen gebruikersinformatie meer met Facebook zou moeten delen. Facebook schendt daarmee eerder gemaakte afspraken en beloftes en mogelijk juridische regels.

Legal

FD.nl selectiever met lezerreacties

Vijfduizend reacties van lezers onder verhalen op FD.nl. Te veel, vindt de redactie, valt niet meer te behapstukken. Daarom besluit de krant, tot weerzin van zijn lezers, om onder slechts een selectief aantal verhalen comments toe te staan.

Social

We zijn verzuild in algoritmes

Ik heb mijn vrienden al in geen weken gezien. Op Facebook in ieder geval niet. Iedere blik op mijn tijdlijn staat vol met dieren die herkenbare situaties visualiseren. Memes van pagina’s die ik bewust niet like. Filmrecensies en concertverslagen. Eén grote eenheidsworst vol inwisselbare berichten. Het ergste is nog dat dit monster er één is van eigen creatie.

Search

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Social Media belangrijkste middel in personeelswerving

Social Media Recruitment is volledig doorgedrongen in personeelswerving en overvleugelt alle andere kanalen. Nog maar een kleine minderheid maakt geen gebruik van social media. En het blijft niet bij één kanaal.

Recruitment

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

LEGO: fans delen 20x meer content dan wij

Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.

Social

Snapchat gaat advertentie-opbrengsten niet langer delen met partners

Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.

Online advertising

Motial: veilig intern video’s delen

Zonder tussenkomst van een redactie intern video’s delen binnen het bedrijf waarvoor je werkt. Dat is in een notendop het concept van de Nederlandse start-up Motial, aldus medeoprichter Robin Oost.

Start-ups