Alex Stil wordt Europa-baas GroupM’s [m]Platform
De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.
De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.
Het Antwerpse Chestnote haalt met zijn gelijknamige chatapp 650.000 euro op bij investeerders Nova Reperta Holding, imec.istart (imec) en Martin Raeymakers (AR Metallizing).
Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.
Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.
De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’
De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.
DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.
Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.
De gemene deler van de meeste social media trends voor 2017 is een verdere integratie van social media in het dagelijks leven. Wat dit het komende jaar voor jou als marketeer of entrepreneur betekent, lees je hier.
Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.
Na de verkiezing van Donald Trump was er in de media opeens weer heel veel aandacht voor de filterbubbel: het idee dat nieuwe media door het nieuws te personaliseren ervoor zorgen dat we alleen nog maar een eenzijdige selectie van het nieuws zien. We geven je hier zeven simpele tips over hoe je uit de filterbubbel kunt breken.
De afgelopen weken mocht ik van LinkedIn ‘spelen’ met de compleet vernieuwde versie van InMails binnen LinkedIn Sales Navigator. Een hele eer natuurlijk en vooral ook erg leuk om hieraan mee te kunnen werken.
Bekende taferelen op de hoek van East 59th street, vlakbij Central Park in Manhattan. Dit keer waren de lange wachtrijen echter niet veroorzaakt door Apples flagship store. Het was een execlusieve pop-up store van Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, die de aandacht trok. De bijzondere locatie is het echte startsein van de verkoop van Spectacles, een zonnebril waarmee je korte video’s kan opnemen en delen via Snapchat.
Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?
Michiel de Gooijer, een oud-directeur bij Endemol, Talpa en DigitasLBi, is vermoedelijk Nederlands grootste internationale videopublisher op Facebook. Bereik: 20 tot 50 miljoen per week en 200 miljoen videoviews. Doel: positief gevoel opwekken. Corporate adverteerders slaan erop aan.