Twee strategische aanstellingen bij WE ARE Pi
Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.
Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.
Life on Air, het bedrijf achter videostreamapp Meerkat, maakt een doorstart met een nieuwe app Houseparty. Zoals de titel al suggereert, is het een soort virtueel huisfeest.
Om de betrokkenheid van de consument te versterken lanceert YouTube nu haar sociale platform YouTube Community. Wat biedt dit voor kansen voor bedrijven?
Twitter Moments wordt vandaag ook in Nederland gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers een eigen verhaal creëren met zowel eigen of andermans tweets.
Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
Snapchat lijkt langzamerhand ook bij twintigers en dertigers aan te slaan. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De grootste groei in het gebruik van Snapchat vond het afgelopen jaar plaats onder deze groep Nederlanders.
De geruchten blijken dan toch waar: Snapchat stapt in hardware. Het bedrijf lanceert eigen slimme brillen genaamd Spectacles die 129 dollar gaan kosten.
Google en Salesforce.com zouden interesse hebben in een overname van Twitter. De beurskoers van de berichtendienst steeg in de uren na beursopening met 22 procent.
Tinder is vier jaar oud. Het is veruit de succesvolste datingapp, die vooral bekendheid kreeg doordat gebruikers kandidaten kunnen wegvegen. In die vier jaar is veel bereikt: 40 miljoen actieve gebruikers, goed voor 1,6 miljard ‘swipes’ per dag. Wordt gebruikt in 196 landen.
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.
Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.
Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.
Hoe simpel een eigen webwinkel ook klinkt, het opbouwen van een internetbedrijf blijkt vooral hard werken, soms tegen beter weten in. Voor Denise Verhappen van Fashion Drug was dat geen probleem.