More stories

Koers Twitter +22% op overnamegeruchten

Google en Salesforce.com zouden interesse hebben in een overname van Twitter. De beurskoers van de berichtendienst steeg in de uren na beursopening met 22 procent.

Social

Infographic: Tinder is vier jaar oud

Tinder is vier jaar oud. Het is veruit de succesvolste datingapp, die vooral bekendheid kreeg doordat gebruikers kandidaten kunnen wegvegen. In die vier jaar is veel bereikt: 40 miljoen actieve gebruikers, goed voor 1,6 miljard ‘swipes’ per dag. Wordt gebruikt in 196 landen.

Social

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Zalando lanceert platform influencermarketing

Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.

Online advertising

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

‘Online reclame desktop daalt harder dan print’

Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.

Online advertising

Fashion Drug: ‘Na honderd e-mailorders werd het tijd voor een webshop’

Hoe simpel een eigen webwinkel ook klinkt, het opbouwen van een internetbedrijf blijkt vooral hard werken, soms tegen beter weten in. Voor Denise Verhappen van Fashion Drug was dat geen probleem.

Retail

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail

Vanaf maandag iets langere tweets bij Twitter

Vanaf maandag kunnen iets langere tweets worden verstuurd via Twitter. Dan gaan de veranderingen in die het microblog al eerder had aangekondigd.

Twitter/X

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing

Infographic: De opmars van sociale commercie

Sociale commercie, oftewel e-commerce via sociale media, is sterk in ontwikkeling. Denk aan de koopknoppen die Twitter, Tumblr en Facebook introduceerden, hoewel Twitter alweer is afgehaakt. En toch: alleen al op Pinterest bieden 10.000 retailers hun waren aan. Deze infographic van Sumo Heavy brengt de recente ontwikkelingen in kaart.

Social

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Meeste reclamegeld Nederland in 2017 naar Digitaal

Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.

Online advertising

Emerce eFashion: Instagram belangrijkste platform voor fashionistas

Instagram ontwikkelt zich hoog tempo tot een inspiratie- en verkoopplatform voor de mode-industrie. Dat blijkt uit cijfers die Instagram deze week zelf naar buiten heeft gebracht.

Social

‘Microsoft werkt aan concurrent Slack’

Microsoft werkt naar verluidt aan een concurrent van Slack, ondanks het feit dat Microsoft al enkele jaren een soortgelijk product heeft, Yammer.

Social