More stories

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail

Vanaf maandag iets langere tweets bij Twitter

Vanaf maandag kunnen iets langere tweets worden verstuurd via Twitter. Dan gaan de veranderingen in die het microblog al eerder had aangekondigd.

Twitter/X

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing

Infographic: De opmars van sociale commercie

Sociale commercie, oftewel e-commerce via sociale media, is sterk in ontwikkeling. Denk aan de koopknoppen die Twitter, Tumblr en Facebook introduceerden, hoewel Twitter alweer is afgehaakt. En toch: alleen al op Pinterest bieden 10.000 retailers hun waren aan. Deze infographic van Sumo Heavy brengt de recente ontwikkelingen in kaart.

Social

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Meeste reclamegeld Nederland in 2017 naar Digitaal

Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.

Online advertising

Emerce eFashion: Instagram belangrijkste platform voor fashionistas

Instagram ontwikkelt zich hoog tempo tot een inspiratie- en verkoopplatform voor de mode-industrie. Dat blijkt uit cijfers die Instagram deze week zelf naar buiten heeft gebracht.

Social

‘Microsoft werkt aan concurrent Slack’

Microsoft werkt naar verluidt aan een concurrent van Slack, ondanks het feit dat Microsoft al enkele jaren een soortgelijk product heeft, Yammer.

Social

Marketeer onderschat de kracht van social data

Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.

Social

Workshop: aan de slag met sentimentanalyse

Meningen van consumenten zijn bijzonder waardevol voor bijvoorbeeld productfeedback, markt- of concurrentieanalyse en de merkperceptie. Maar hoe meet je deze? En hoe zorg je dat dit betrouwbaar is? De antwoorden vind je in deze Workshop.

Analytics

‘Banken, wees voorzichtig met bots’

Banken moet terughoudend zijn met het inzetten van bots omdat ze nog geen goede klantervaring kunnen bieden. Stelt marktonderzoeker Forrester over de inzet van bots als nieuw betaalkanaal.

Customer Experience

Negin Mirsalehi: ‘Hoe minder posts, hoe beter’

Vier jaar na haar eerste Instagram-post telt het account van Mirsalehi (27) ruim drie miljoen volgers. Voornamelijk uit de Verenigde Staten en West-Europa. En het Midden-Oosten lonkt, mede dankzij haar deels Iraanse afkomst. “Wil je in ons vak succesvol zijn, dan moet je vaak nee verkopen”, aldus de Nederlands-Iraanse blogster.

Social

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail
Premium

Agenda Amsterdam eWeek live met nu al 40 events

De week van 3 oktober staat bol van de bijeenkomsten, events, congressen en andere initiatieven uit de Nederlandse online industrie. De agenda van Amsterdam eWeek ging zojuist live en telt tientallen events.

Digital Agencies

CM koopt technologie ‘WhatsApp voor klantenservice’

Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.

Customer Service