MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat
MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.
MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.
Hunkemöller heeft een nieuwe bureau gekozen voor zijn internationale social-mediastrategie: DailyDialogues uit Rotterdam.
Slack gaat zeer binnenkort videobellen en spraak toevoegen om beter te kunnen concurreren met Skype en Google Hangouts. De uitbreidingen zijn het gevolg van de overname van het bedrijf Screenhero.
Elektronicagigant Philips heeft net als veel andere bedrijven met een relatief traditionele inzet van media een belangrijke uitdaging: in de verkoopfunnel raakt men veel mensen kwijt tussen de fases ‘ontdekken’ en daadwerkelijke conversie. Van grote brandingcampagnes blijft onduidelijk wat die exact opleveren.
Webcare in Nederland is anno 2016 een volwaardig communicatiemiddel om met klanten te communiceren. Klanten verwachten dat zij snel en goed geholpen worden via de social media kanalen waar zij zélf actief op zijn. Maar zij praten ook buiten je kanalen om over je organisatie, diensten en producten. Jammer genoeg laten nog veel organisaties hier kansen liggen, door alleen op berichten reageren die aan hun accounts gericht zijn. Webcare is zowel reactief als proactief, maar hoe pak je proactieve webcare nu goed aan?
Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.
Je social media volgers hebben standaard een virtuele ‘NEE | JA sticker’ op hun account staan. Ze zijn niet gediend van irrelevante commerciële boodschappen, maar ontvangen wel graag jouw content. Als je echter hun vertrouwen schaadt, plakken ze met één muisklik of vingertik een virtuele ‘NEE | NEE sticker’ op hun digitale brievenbus. Met deze tips pak je jouw social media marketing goed aan.
Het Nederlandse technologiebedrijf MessageBird brengt een techniek op de markt waarmee bedrijven hun helpdesks kunnen aansluiten op berichten van WeChat, WhatsApp en Telegram.
Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.
SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.
Het gedrag van de consument is in de afgelopen tien jaar ontzettend veranderd en dit blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Hoe kun je hier als (online) marketeer op inspelen? Door naar je doelgroep te luisteren, te kijken op welke platformen en netwerken ze actief zijn en door het maken van juiste strategische keuze! In dit blog probeer ik handvatten aan te reiken om een succesvolle Instagram campagne voor je organisatie op te zetten.
Twitter heeft meer gebruikers dan Facebook, maar alleen in Japan. Daar maken 35 miljoen mensen dagelijks gebruik van het microblog, tegen 25 miljoen voor Facebook.
Nu de zorgen om adblocking toenemen, groeit de populariteit van influencer marketing. Kanalen als Twitter, Instagram en Facebook worden steeds belangrijker en nieuwe tools maken het werken met influencers makkelijker. Vandaar dat momenteel slechts 14 procent van de social media-professionals niet van plan is het toe te voegen aan hun social strategie.
De groei van sociale media blijft indrukwekkend en de meeste diensten hebben hun bestaansrecht onderhand wel bewezen, zeker in aantallen gebruikers. Zelfs het minder bekende Tumblr heeft er altijd nog 230 miljoen. Search Engine Journal heeft samen met Pixel Road Designs de sector in kaart gebracht, met recente cijfers. Haal diep adem voor deze extra lange infographic.
Social media monitoringstool Buzzcapture en adviesbureau Evolve, gespecialiseerd in interne social media, komen met een nieuwe zakelijke oplossing.