10 miljoen gebruikers voor Periscope
Twitters live streaming app Periscope heeft alleen al 10 miljoen gebruikers op iOS en Android. Dat heeft oprichter Kayvon Beykpour woensdag bekend gemaakt.
Twitters live streaming app Periscope heeft alleen al 10 miljoen gebruikers op iOS en Android. Dat heeft oprichter Kayvon Beykpour woensdag bekend gemaakt.
Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.
Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.
Het Amerikaanse StumbleUpon zet een groot deel van zijn personeel op straat nu het geen nieuwe financiering heeft kunnen krijgen. Van de honderd werknemers blijven er nog maar dertig over.
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk van dit moment, zo blijkt uit deze infographic van WebpageFX. Dat bureau keek naar elk vierde jaar uit het bestaan van de grote sociale netwerken als Instagram, Twitter en Facebook. En dan springt Snapchat er zonder meer uit. Het netwerk heeft 200 maandelijkse actieve gebruikers, en 100 miljoen dagelijkse gebruikers die ook echt heel actief zijn: ze sturen 400 miljoen snaps per dag.
In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.
Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.
Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?
Gigya heeft de markt voor sociale logins in kaart gebracht, en wel voor het tweede kwartaal van 2015. Sociale logins maken het aanmelden en inloggen van online diensten makkelijker doordat inlognaam en wachtwoord van bestaande diensten als Facebook en Google kunnen worden gebruikt. Facebook domineert twee derde van de markt, Google Plus pakt twintig procent.
Sinds een tijdje heeft LinkedIn nu de SSI, otewel Social Selling Index. Je Social Selling Index (SSI) wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief jij bent in het neerzetten van je personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.
Coosto voegt Instagram toe aan haar zogenoemde engagement-module. Daardoor wordt het voor organisaties mogelijk op Instagram foto’s of video’s te reageren. Met de social media analysetool Coosto kunnen gebruikers naast analyseren ook publiceren en reageren.
Voor het eerst in jaren ziet het Japanse chatbedrijf Line zijn groei afnemen door toenemende concurrentie. Weliswaar stijgt het aantal gebruikers nog steeds, naar 211 miljoen, maar de omzet is ten opzichte van het vorige kwartaal amper toegenomen.
Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.
Instagram neemt binnen twee jaar tien procent van de totale omzet van Facebook voor zijn rekening, oftewel 2,81 miljard dollar. Dat voorspelt eMarketer. Dit jaar is de advertentie-opbrengst van Instagram al goed voor 595 miljoen dollar.
Er zit zowaar weer groei in het aantal actieve gebruikers van Twitter. Het aantal is het afgelopen kwartaal gegroeid naar 316 miljoen, van 288 miljoen vorig jaar en 303 miljoen in het vorige kwartaal. Het aantal mobiele gebruikers nam zelfs met 80 procent toe.