More stories

Videoreclame Instagram naar 60 seconden

Videoreclame op Instagram wordt verder uitgebreid. Het maximum van dertig seconde wordt losgelaten. Spotjes mogen voortaan 1 minuut duren, het formaat dat adverteerders van televisie gewend zijn.

Video

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social

Yammer standaard beschikbaar via Office 365

Microsoft gaat zijn sociale netwerk Yammer definitief integreren in Office 365 Groups. Maar nu al wordt het netwerk, dat in 2012 werd gekocht voor 1,2 miljard dollar, standaard aangeboden in de zakelijke variant van Office 365. Voorheen moesten beheerders de dienst daarvoor eerst configureren.

Social

WhatsApp en Gmail naar 1 miljard gebruikers

WhatsApp en maildienst Gmail hebben nu elk 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Een op de zeven gebruiken deze diensten. WhatsApp haalde de streep nog geen vijf maanden nadat de 900 miljoen waren bereikt.

Social

Infographic: wie is de grootste in sociale media?

Sociale media is groots. Letterlijk. Facebook heeft alleen al 1,5 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Als Facebook een land was, zou het groter zijn dan China of India. Deze infographic geeft een mooi overzicht van het aantal gebruikers van de bekendste sociale media-platforms. En daar hoort YouTube ook bij.

Marketing

Klanten WPP gaven 5 miljard uit bij Google en Facebook

Klanten van communicatieconcern WPP gaven in 2015 anderhalf miljard dollar meer uit bij Facebook en Google dan het jaar ervoor. Alleen die twee grootste ontvangers van reclame-euro’s la waren vorig jaar goed voor vijf miljard dollar ingezet mediabudget.

Online advertising

Dit moet je weten over Snapchat gebruikers (infographic)

Snapchat heeft misschien niet zoveel gebruikers als Facebook, maar snapchatters zijn wel enorm actief. Elke seconde worden er via het sociale netwerk 9000 snaps uitgewisseld. 32 procent gebruikt de app twee tot vijf keer per week. Marketeers vinden de jonge doelgroep interessant: 30 procent wil Snapchat gaan inzetten bij campagnes rond de Super Bowl. Tijd voor een Snap Thropology.

Social

Pinterest krijgt video-advertenties

Pinterest gaat zijn platform geschikt maken voor video-advertenties. Dat meldt Digiday die daarover met mediabureaus sprak. Het sociale netwerk volgt daarmee Twitter en Facebook, die al langer autoplay-video aanbieden.

Marketing

VEED-festival Nederland (YouTube) krijgt industriedag

Begin april hebben online marketeers er in de vorm van Insight Veed een nieuw dagcongres bij, eentje die louter en alleen om lokaal YouTubetalent draait.

Social

Snapchat opent aanval op Facebook

Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.

Social

Ticketscript ‘sneller en socialer’ met nieuw platform

Voor de derde keer in zijn bestaan tuigt technologiebedrijf ticketscript zijn systeem opnieuw op. Dit keer ligt de nadruk op schaalbaarheid, snelheid en socialer, makkelijker gebruik.

Facebook

YouTube: de wereldwijde feiten en cijfers

Elk jaar, net na nieuwjaar, worden talloze artikels en blogposts geschreven die terugblikken op het voorbije jaar. We kwamen op het idee om zelf iets hieraan toe te voegen. Het is echter niet onze stijl om enkel een simpele lijst met de top 10 videos van het jaar op te stellen (hiervan zijn er reeds genoeg).

Online marketing

Meeste merken posten dagelijks op Instagram

Ieder merk voelt momenteel de druk om op social media aanwezig te zijn. Maar het aanmaken van een account is gemakkelijk. Het onderhouden van een account, daar wringt de schoen nog vaak. De postfrequentie op sociale platforms wisselt dan ook sterk. Welk platform aan kop gaat? Instagram.

Dialogue Marketing

19 tips om je Instagram profiel optimaal in te richten

Ter afsluiting van het jaar analyseerden we een van de meest onderbelichte, maar persoonlijk ons favoriete, social media kanaal Instagram. De foto-app noemt haar eigen dienstverlening treffend: Capturing and sharing the world’s moments. Instagram maakt mobiele foto- en videosharing mogelijk en heeft hiermee, zeker in het buitenland, een gigantisch bereik. Met meer dan 1,8 miljoen Nederlandse profielen en meer dan 700.000 actieve gebruikers is Instagram voor menig Nederlands merk nog een onbenutte goudmijn.

Social

Periscope Voetbal Inside onverwachte hit Facebook

Een schokkerig filmpje van achter de scherm van RTL-programma Voetbal Inside scoort in no time zomaar honderdduizend views, tot verrassing van de tv-makers zelf.

Entertainment