More stories

Zakelijk gebruik WhatsApp neemt toe

Vier op de tien Nederlanders gebruikt WhatsApp zakelijk. Zakelijk gebruik is vooral populair onder 18-34 jarigen. Dertien procent is negatief over deze ontwikkeling. Het zou de balans tussen werk en privé kunnen verstoren en het komt niet professioneel genoeg over. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten.

Marketing

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

Dialogue Marketing

Acht veelgemaakte fouten bij social media marketing (infographic)

Online marketeers worden dag in dag uit doodgegooid met tips over hun sociale media-strategie. Naast de ‘do’s’ zijn er minstens acht ‘don’ts’, in onderstaande infographic op een rijtje gezet door Digital Marketing Philippines. Een aantal daarvan is wellicht een open deur, maar toch nog eens goed om onder de aandacht te brengen. Zoals: te veel accounts op te veel platforms, betalen voor nepvolgers, het gebruik van irrelevante hashtags en je teksten niet nalezen.

Social

Facebook test knop Kijk Later voor video

Facebook test een knop Watch Later om video’s later terug te kijken. Het is een uitbreiding op Save, waarmee gebruikers allerlei content op hun tijdlijn kunnen bewaren.

2 miljoen Nederlanders hebben Snapchat

Bijna 2 miljoen Nederlanders hebben Snapchat op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er bijna 900.000 meer dan een jaar geleden. De app, die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, is ook in Nederland voornamelijk populair onder tieners. Dat blijkt uit Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over de Nederlandse app-markt.

Marketing

Snapchat geeft ruim baan aan branded content

Snapchat heeft zijn dienst Discover, waar uitgevers videosnacks aanbieden, een prominentere plaats gegeven in zijn mobiele app. Op deze manier zijn mediapartners CNN, ESPN en Comedy Central beter te vinden.

Marketing

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B Digital

Nu ook Instagram Brand Monitor voor Nederland

Social Inc. en Digital United lanceren de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen.

Marketing

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

Marketing

Vodafone streamt FashionWeek via Periscope

Vodafone zet komende week vijf fashionbloggers in die met de video-app Periscope live verslag zullen doen van de gebeurtenissen van de FashionWeek Amsterdam.

Social

‘Social shopping: veel hype, weinig actie’

Het moet een nieuw commercieel fundament onder Instagram, Pinterest en Facebook worden, maar volgens marktonderzoeker Forrester is social shopping vooral een geblaat en weinig wol.

Retail

Tourgekte op sociale media

De Tour de France is slechts twee dagen onderweg, maar het is in Nederland nu al het meest besproken sportevenement van 2015 op sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van social media analysetool Coosto.

Marketing

Infographic: de psychologie van Vind ik leuk

Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.

Facebook

Gronings Crowdynews grossiert in social Tour-nieuws

De Groningse social nieuwsdienst Crowdynews publiceert speciaal voor de Tour de France een widget met daarin al het relevante nieuws uit de wielerronde, geoogst uit social media.

Social