More stories

Buurtapp Nextdoor in Nederland gelanceerd

Het Amerikaanse sociale netwerk Nextdoor voor buurtbewoners breidt uit naar Nederland. Nederland is zelfs het eerste land buiten de VS dat Nextdoor betreedt.

Social

Emoji-marketing nog in de kinderschoenen

Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.

Online marketing

McDonalds naar The Social Conference

Hoe ga je als controversieel merk om met de uitdagingen van sociale media? Onder leiding van communicatie manager Eunice Koekkoek heeft McDonald’s de succesvolle stap naar social media gezet. Je hoort er meer over op de Social Conference, die Emerce 22 maart in Amsterdam organiseert.

Facebook

Geen enkele groei voor Twitter

Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

Twitter/X

Line snelstgroeiende sociale platform voor Wall Street Journal

http://digiday.com/platforms/line-wall-street-journals-fastest-growing-platform/

Social

Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen

De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.

Social

Videoreclame Instagram naar 60 seconden

Videoreclame op Instagram wordt verder uitgebreid. Het maximum van dertig seconde wordt losgelaten. Spotjes mogen voortaan 1 minuut duren, het formaat dat adverteerders van televisie gewend zijn.

Video

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social

Yammer standaard beschikbaar via Office 365

Microsoft gaat zijn sociale netwerk Yammer definitief integreren in Office 365 Groups. Maar nu al wordt het netwerk, dat in 2012 werd gekocht voor 1,2 miljard dollar, standaard aangeboden in de zakelijke variant van Office 365. Voorheen moesten beheerders de dienst daarvoor eerst configureren.

Social

WhatsApp en Gmail naar 1 miljard gebruikers

WhatsApp en maildienst Gmail hebben nu elk 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Een op de zeven gebruiken deze diensten. WhatsApp haalde de streep nog geen vijf maanden nadat de 900 miljoen waren bereikt.

Social

Infographic: wie is de grootste in sociale media?

Sociale media is groots. Letterlijk. Facebook heeft alleen al 1,5 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Als Facebook een land was, zou het groter zijn dan China of India. Deze infographic geeft een mooi overzicht van het aantal gebruikers van de bekendste sociale media-platforms. En daar hoort YouTube ook bij.

Marketing

Klanten WPP gaven 5 miljard uit bij Google en Facebook

Klanten van communicatieconcern WPP gaven in 2015 anderhalf miljard dollar meer uit bij Facebook en Google dan het jaar ervoor. Alleen die twee grootste ontvangers van reclame-euro’s la waren vorig jaar goed voor vijf miljard dollar ingezet mediabudget.

Online advertising

Dit moet je weten over Snapchat gebruikers (infographic)

Snapchat heeft misschien niet zoveel gebruikers als Facebook, maar snapchatters zijn wel enorm actief. Elke seconde worden er via het sociale netwerk 9000 snaps uitgewisseld. 32 procent gebruikt de app twee tot vijf keer per week. Marketeers vinden de jonge doelgroep interessant: 30 procent wil Snapchat gaan inzetten bij campagnes rond de Super Bowl. Tijd voor een Snap Thropology.

Social

Pinterest krijgt video-advertenties

Pinterest gaat zijn platform geschikt maken voor video-advertenties. Dat meldt Digiday die daarover met mediabureaus sprak. Het sociale netwerk volgt daarmee Twitter en Facebook, die al langer autoplay-video aanbieden.

Marketing

VEED-festival Nederland (YouTube) krijgt industriedag

Begin april hebben online marketeers er in de vorm van Insight Veed een nieuw dagcongres bij, eentje die louter en alleen om lokaal YouTubetalent draait.

Social