More stories

De advertentie-ambities van Snapchat

De geruchten gingen al langer, maar werden afgelopen week nog eens bevestigd: Snapchap wil een belangrijke adtechspeler worden. Al een maand of zes is het bedrijf op het overnamepad. De belangstelling gaat vooral uit naar ‘programmatic’.

Tien opvallende Instagram advertenties; de do’s and don’ts

Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.

Social

Camarilla: de fotodeelapp alléén voor je inner circle

Camarilla is een private app voor het delen van foto’s. Oprichtster Constance Scholten vertelt: “Het is een app voor je inner circle. Je foto gaat naar maximaal vijftien personen. Alle reacties krijg je één op één, niemand leest mee behalve jijzelf.”

Social

Infographic: de ultieme checklist voor sociale media

Print hem uit en hang hem aan de muur: deze checklist van One Blast Blog voor sociale media. Met de ideale beeldformaten voor de belangrijkste platforms, sneltoetsen voor de nodige tijdwinst en tips voor de allerbeste koppen.

Marketing

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

‘Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Online advertising

‘Twitter heft limiet op berichten op’

Twitter overweegt om de limiet van 140 tekens per bericht te laten vallen. Nog dit kwartaal zou de limiet worden opgerekt naar 10.000 tekens.

Social

Hierover spraken wij in 2015

Mark Rutte is online de meest besproken politicus van 2015 en One Direction is in Nederland de populairste band. De Wereld Draait Door is het televisieprogramma dat het vaakst werd aangehaald en de aanslagen in Parijs waren de meest besproken nieuwsgebeurtenis. Zegt het Eindhovense Coosto na analyse van duizenden berichten op sociale media, fora en blogs.

Marketing

Column: beleggen als een pro

Als je een bedrijf op Facebook liked, zou je dan ook de aandelen kopen? Tot voor kort waren alleen institutionele beleggers in staat om een dergelijk graantje bij een beursgang mee te pikken, maar door de introductie van social trading kan nu ook het grote publiek mee investeren. En profiteren. Op eenzelfde manier als bij een statusupdate op Facebook. Als nieuwe gebruiker is een account aanmaken simpel. En na wat vingeroefeningen met gratis virtueel geld kan het echte spel beginnen. Met je creditcard als bank.

Social

Rewind: Facebook is de spielerei voorbij

Het nieuws trok nauwelijks aandacht, maar was achteraf gezien wel zo opvallend: Facebook die een dezer dagen een groot aantal eigen mobiele apps uit de appwinkels verwijderde, waaronder de Snapchat kloon Slingshot. Alsof CEO Mark Zuckerberg had besloten dat al die spielerei nu maar eens afgelopen moest zijn.

Facebook

‘Scholieren verliezen interesse in Messenger en Snapchat’

Amerikaanse scholieren lijken de interesse in Facebook Messenger en Snapchat te verliezen. Dat blijkt uit een poll van Wayup onder duizend scholieren van het voortgezet onderwijs. De poll wordt vijf keer per jaar gehouden.

Marketing

GoalGorilla haalt twee ton op voor sociaal intranet

Internetbureau GoalGorilla heeft via Symbid 200.000 euro opgehaald voor de ontwikkeling van Drupal Social, een ‘zakelijk platform van de toekomst’. Drupal Social moet het ouderwetse (en vaak dure) intranet vervangen.

Marketing

Judith Nissen nieuw MT-lid van Clipit

Judith Nissen maakt de overstap van Dentsu Aegis en iProspect naar Clipit Media Monitoring. De Nijmegenaren zijn bezig hun diensten internationaal breder aan te bieden.

Social

Dit zijn de trends in sociale media voor 2016

De invloed van sociale media op ons dagelijks leven neemt steeds verder toe. Daarbij besteden we met z’n allen ook steeds meer tijd aan social media.

Social