More stories

Crowdfundingcampagne voor online platform maatschappelijk dialoog

Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66) is een crowdfundingcampagne gestart om het nieuwe online platform Dialogue Digital te kunnen financieren. Met dat platform wil zij de maatschappelijke dialoog bevorderen, in Nederland en over de landsgrenzen heen.

Innovatie

Meer 45-plussers op sociale netwerken

Meer 45-plussers zijn sociale netwerken gaan gebruiken. Dat concludeert het CBS uit eigen onderzoek. In 2014 zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Vooral tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit. Deelname aan netwerken, zoals Facebook of Twitter, is gestegen van 54 naar 62 procent.

Marketing

Onderzoek: online reviews bepalen vakantieboeking

Het is weer zomertijd. En met het stijgen van de temperatuur neemt ook de zin in vakantie weer toe. Snel nog even online een vakantie boeken? Grote kans dat de online reviews erbij gepakt worden.

Social

Meerkat lanceert webspeler

Meerkat, een app voor livestreaming, heeft een speler ontwikkeld die op websites kan worden geplaatst, zodat livestreams daar direct kunnen worden bekeken. Discovery Channel krijgt begin juli de primeur in verband met Shark Week.

Social

Snapchat niet overal even populair

Snapchat, tieners zijn er dol op. Maar het gebruik ervan varieert sterk per land. Vooral Frankrijk, Duitsland en Spanje laten lage penetratiecijfers zien. Ligt dat aan een verminderd internet- en social media-gebruik in die landen of is er iets anders aan de hand?

Social

Zo stuurt Pinterest bezoekersverkeer (infographic)

Pinterest is nog altijd een van de sociale netwerken die veel bezoekersverkeer kunnen genereren. Maar daarnaast blijken Pinterest volgers ook bereid om geld uit te geven, gemiddeld zo’n 50 dollar. In de loop der jaren is Pinterest ook echt een mobiel platform geworden: 80 procent van de gebruikers kijken op Pinterest met hun smartphone. En opvallend: steeds meer mannen lijken Pinterest te ontdekken.

Social

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

Twitter test inspiratiepagina’s

Twitter had al een koopknop, maar daar komt nu de mogelijkheid bij om relevante productinformatie in de vorm van tweets, foto’s of video’s op een aparte pagina te bekijken. De artikelen kunnen ook meteen worden gekocht.

Marketing

Kipling begint ‘merkloze’ social brandingcampagne

Kipling is vandaag een opmerkelijke wereldwijde merkencampagne begonnen. Met zeer zichtbare acties trekt het tassenmerk aandacht van een groot publiek. Het merk laat in tweede of derde instantie pas zien wie de motor van de acties is.

Social

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Campagnes

Merken missen de ‘nieuwe social media’

‘Het nieuwe social’ is niet tekst- maar beeldgeoriënteerd en de meeste grote merken doen er niets mee. Opmerkelijk, want de engagement ratio van bijvoorbeeld Instagram ligt volgens Forrester boven de vier procent.

Social

Nederlands grootste adverteerders negeren webcare Twitter

Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.

Customer Service

LinkedIn blaast nieuwsapp Pulse nieuw leven in

LinkedIn heeft zijn Pulse-app voor iOS en Android nieuw leven ingeblazen, nadat het bedrijf twee jaar geleden 90 miljoen dollar voor de Flipboard-achtige applicatie heeft betaald.

Social

Social Media Awards naar Coolblue en Centraal Beheer Achmea

Coolblue heeft gisteren vier keer een Beste Social Media Award in de wacht gesleept. Er werden prijzen uitgereikt in tien categorieën.

Social

Anderzorg (Menzis): vijftien procent nieuwe klanten met Tip een vriend

Anderzorg is een online label van Menzis dat veel succes heeft met hun Member Get Member programma. “Tip een vriend gebruiken we al zeven tot acht jaar in onze marketing, waarmee we heel veel nieuwe klanten werven”, vertelt Marketeer Kim Pennings.

Social