More stories

Snapchat opent aanval op Facebook

Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.

Social

Ticketscript ‘sneller en socialer’ met nieuw platform

Voor de derde keer in zijn bestaan tuigt technologiebedrijf ticketscript zijn systeem opnieuw op. Dit keer ligt de nadruk op schaalbaarheid, snelheid en socialer, makkelijker gebruik.

Facebook

YouTube: de wereldwijde feiten en cijfers

Elk jaar, net na nieuwjaar, worden talloze artikels en blogposts geschreven die terugblikken op het voorbije jaar. We kwamen op het idee om zelf iets hieraan toe te voegen. Het is echter niet onze stijl om enkel een simpele lijst met de top 10 videos van het jaar op te stellen (hiervan zijn er reeds genoeg).

Online marketing

Meeste merken posten dagelijks op Instagram

Ieder merk voelt momenteel de druk om op social media aanwezig te zijn. Maar het aanmaken van een account is gemakkelijk. Het onderhouden van een account, daar wringt de schoen nog vaak. De postfrequentie op sociale platforms wisselt dan ook sterk. Welk platform aan kop gaat? Instagram.

Dialogue Marketing

19 tips om je Instagram profiel optimaal in te richten

Ter afsluiting van het jaar analyseerden we een van de meest onderbelichte, maar persoonlijk ons favoriete, social media kanaal Instagram. De foto-app noemt haar eigen dienstverlening treffend: Capturing and sharing the world’s moments. Instagram maakt mobiele foto- en videosharing mogelijk en heeft hiermee, zeker in het buitenland, een gigantisch bereik. Met meer dan 1,8 miljoen Nederlandse profielen en meer dan 700.000 actieve gebruikers is Instagram voor menig Nederlands merk nog een onbenutte goudmijn.

Social

Periscope Voetbal Inside onverwachte hit Facebook

Een schokkerig filmpje van achter de scherm van RTL-programma Voetbal Inside scoort in no time zomaar honderdduizend views, tot verrassing van de tv-makers zelf.

Entertainment

De advertentie-ambities van Snapchat

De geruchten gingen al langer, maar werden afgelopen week nog eens bevestigd: Snapchap wil een belangrijke adtechspeler worden. Al een maand of zes is het bedrijf op het overnamepad. De belangstelling gaat vooral uit naar ‘programmatic’.

Tien opvallende Instagram advertenties; de do’s and don’ts

Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.

Social

Camarilla: de fotodeelapp alléén voor je inner circle

Camarilla is een private app voor het delen van foto’s. Oprichtster Constance Scholten vertelt: “Het is een app voor je inner circle. Je foto gaat naar maximaal vijftien personen. Alle reacties krijg je één op één, niemand leest mee behalve jijzelf.”

Social

Infographic: de ultieme checklist voor sociale media

Print hem uit en hang hem aan de muur: deze checklist van One Blast Blog voor sociale media. Met de ideale beeldformaten voor de belangrijkste platforms, sneltoetsen voor de nodige tijdwinst en tips voor de allerbeste koppen.

Marketing

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

‘Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Online advertising

‘Twitter heft limiet op berichten op’

Twitter overweegt om de limiet van 140 tekens per bericht te laten vallen. Nog dit kwartaal zou de limiet worden opgerekt naar 10.000 tekens.

Social

Hierover spraken wij in 2015

Mark Rutte is online de meest besproken politicus van 2015 en One Direction is in Nederland de populairste band. De Wereld Draait Door is het televisieprogramma dat het vaakst werd aangehaald en de aanslagen in Parijs waren de meest besproken nieuwsgebeurtenis. Zegt het Eindhovense Coosto na analyse van duizenden berichten op sociale media, fora en blogs.

Marketing