More stories

Wie wint de slag om online video: Facebook of Google?

Online video is booming en groeit al jaren achtereen. Ondanks de gigant YouTube doen steeds meer partijen hun intrede, waaronder die andere online reus, Facebook. Beiden strijden ze om de gunst van de kijker en daarmee van de adverteerders. Maar wie is die slag aan winnen?

Social

Meisje met de microfoon: ‘succes op YouTube is vooral veel draaien’

Roos Hes werkt als YouTube Brands Manager bij Illuminata Media en is daarnaast vlogger als het Meisje met de microfoon. “Ik ga langs bij evenementen en laat zien wat de nieuwe trends op het gebied van festivals.”

Social

Blogger power tip: recycle oude posts

In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!

Contentmarketing

Instagram lanceert app voor videoloops

Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd Boomerang voor iOS en Android waarmee geluidloze videoloops zijn te maken.

Marketing

Blauw Gras richt Instagram bureau Instagras op

Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.

Creative

Openbare groepen op LinkedIn omgezet naar privé

LinkedIn kondigde enkele weken geleden aan openbare groepen om te zetten naar privé groepen. Volgens het platform zijn functies vereenvoudigd om ervoor te zorgen dat groepen altijd de meest betrouwbare plaats zullen zijn om te praten met professionals. Hierdoor zijn discussies in voorheen openbare groepen niet meer te monitoren voor social media monitoringtools.

Social

Internetgebruikers en sociale media: wie zit waar?

In deze editie van brandboost Intelligence nemen we de gebruikers van verschillende social media websites onder de loep. We hebben hierbij gesteund op publiekelijk verkrijgbare data en op onze eigen databank. We ontdekten, naarmate het landschap van de sociale media zich uitbreidt en stilaan richting de tienerjaren gaat, dat er merkbare trendevoluties plaatsnemen. Dit is uiteraad een natuurlijk verschijnsel voor een industrie die nog in de kinderschoenen staat.

Social

Albert Heijn start eigen social media-kanaal

Albert Heijn heeft met AH Community een eigen social media-kanaal gelanceerd, in haar eigen woorden ‘een ontmoetingsplek waar onze tips, recepten en leveranciers samenkomen met jouw mening en ideeën’.

Marketing

1,4 miljoen Nederlandse mobiele gebruikers voor Pinterest

Ruim 1,4 miljoen Nederlanders hebben Pinterest op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er 300.000 meer dan een half jaar geleden. De app is voornamelijk populair onder vrouwen. 6 procent van de mannen heeft de app geïnstalleerd, bij vrouwen ligt dit drie maal hoger op 18 procent, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Marketing

Column: Next level #selfie

Elf jaar geleden werd het woord #selfie op fotoplatform Flickr geïntroduceerd. Sindsdien zijn de look-at-me-kiekjes uitgegroeid tot ware marketingtools. Voor zowel personen als bedrijven. Op Instagram alleen al zijn zo’n 53 miljoen selfies te vinden.

Social

Merken en retailers vinden Snapchat: de experimenten en ontwikkelingen

Merken en retailers ontdekken Snapchat als kanaal voor communicatie en reclame. Dit zijn de belangrijke experimenten en ontwikkelingen.

Retail

Verkeersbureaus blijken invloedrijke reisbedrijven op Twitter

Een onderzoek naar de autoriteit van reisbedrijven laat zien dat de verkeersbureaus van een aantal landen erg succesvol zijn op Twitter.

Marketing

De review als chantagemiddel

‘Als je mij geen korting geeft krijg je een negatieve review.’ ‘En ik wil best tegemoet komen aan je klacht, maar dan moet je wel je negatieve review verwijderen.’ Bedrijven en consumenten erkennen de impact van reviews en nemen dit mee in onderhandelingen om er zelf beter van te worden. In hoeverre vormt dit een bedreiging? En wat is er tegen te doen?

Social

Onderzoek: Pinterest is ideale winkelhulpje

Pinterest groeit fors in Nederland. En met die groei nemen ook de ecommerce kansen toe. Meer en meer wordt het platform ingezet tijdens aankoopbeslissingen. Het favoriete device daarbij? Uiteraard de mobiel.

Social

KLM experimenteert met flightfunden

KLM stelt haar social media kanalen ter beschikking van een zogenoemd FlightFunding experiment. Vandaag krijgt Juanita uit Schijndel 24 uur de kans om met behulp van haar social media vrienden bij KLM een vlucht naar haar familie in Canada te laten ‘flightfunden’.

Social