Instagram lanceert partnerprogramma
Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.
Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.
Online beoordelingen zijn cruciaal bij aankoopbeslissingen. Uit een hieronder aangehaald onderzoek blijkt dat 83 procent van de respondenten vaak al van een merk of product hebben gehoord via sociale media dan via een andere bron. Consumenten gaan vaak af op aanbevelingen van vrienden of kennissen. Veel minder wordt naar advertenties gekeken, hoe informatief die ook mogen zijn.
Via Snapchat worden dagelijks 6 miljard video’s bekeken, drie keer zoveel als tijdens de laatste telling in mei van dit jaar. Ter vergelijking: Facebook heeft 8 miljard video-impressies per dag.
De zanger Seal streamt via Periscope vanavond een klein concert dat hij geeft ter gelegenheid van het verschijnen van zijn nieuwe album ‘7’.
Samenwerkingsapp Slack claimt 1,7 miljoen dagelijkse gebruikers, waarvan er 470.000 betalen. Vier maanden geleden stond de teller op 1,1 miljoen actieve gebruikers en 300.000 betaalde abonnementen.
Chatapp Line bracht in het derde kwartaal omgerekend 267 miljoen dollar op, 35 procent meer dan een jaar geleden. Ook nu weer worden geen winstcijfers genoemd.
Online video is booming en groeit al jaren achtereen. Ondanks de gigant YouTube doen steeds meer partijen hun intrede, waaronder die andere online reus, Facebook. Beiden strijden ze om de gunst van de kijker en daarmee van de adverteerders. Maar wie is die slag aan winnen?
Roos Hes werkt als YouTube Brands Manager bij Illuminata Media en is daarnaast vlogger als het Meisje met de microfoon. “Ik ga langs bij evenementen en laat zien wat de nieuwe trends op het gebied van festivals.”
In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!
Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd Boomerang voor iOS en Android waarmee geluidloze videoloops zijn te maken.
Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.
LinkedIn kondigde enkele weken geleden aan openbare groepen om te zetten naar privé groepen. Volgens het platform zijn functies vereenvoudigd om ervoor te zorgen dat groepen altijd de meest betrouwbare plaats zullen zijn om te praten met professionals. Hierdoor zijn discussies in voorheen openbare groepen niet meer te monitoren voor social media monitoringtools.
In deze editie van brandboost Intelligence nemen we de gebruikers van verschillende social media websites onder de loep. We hebben hierbij gesteund op publiekelijk verkrijgbare data en op onze eigen databank. We ontdekten, naarmate het landschap van de sociale media zich uitbreidt en stilaan richting de tienerjaren gaat, dat er merkbare trendevoluties plaatsnemen. Dit is uiteraad een natuurlijk verschijnsel voor een industrie die nog in de kinderschoenen staat.
Albert Heijn heeft met AH Community een eigen social media-kanaal gelanceerd, in haar eigen woorden ‘een ontmoetingsplek waar onze tips, recepten en leveranciers samenkomen met jouw mening en ideeën’.
Ruim 1,4 miljoen Nederlanders hebben Pinterest op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er 300.000 meer dan een half jaar geleden. De app is voornamelijk populair onder vrouwen. 6 procent van de mannen heeft de app geïnstalleerd, bij vrouwen ligt dit drie maal hoger op 18 procent, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.