More stories

Adverteerders zien nog weinig rendement van adverteren via sociale media

Bijna 95 procent van de Nederlandse adverteerders is aanwezig op platforms als Facebook of LinkedIn. Bijna 70 procent van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op sociale media, zo blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de Top 1000 adverteerders, uitgevoerd door Adformatie. Maar over het rendement is men niet echt te spreken.

Marketing

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social

Cijfers Twitter stellen markt teleur

Twitter rapporteert een lager dan verwachte omzet, wat beleggers bestraffen met een koersdaling van 18 procent in de handel nabeurs.

Social

Persoonlijke berichten hoger in tijdlijn Facebook

Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.

Happening: de WhatsApp killer uit Twente

Eigenlijk waren ze bezig een interactieve dating-app te maken, maar toen veroverde Tinder ineens de hele markt. “We vonden het zonde om het technologische framework weg te gooien dus we verzonnen er een andere functie voor.” Inmiddels heeft Happening – gekscherend wel ‘WhatsApp on steroids’ genoemd – meer dan honderdvijfenzestigduizend dagelijkse gebruikers. “De app loopt als een idioot”, zegt bedenker Frank van Viegen.

Social

Fashiolista Agency wordt Influencer Marketing Agency

Fashioncommunity Fashiolista gaat zijn kennis van de modebranche en zijn contacten met bloggers daarin exploiteren vanuit een nieuw label, Influencer Marketing Agency.

Marketing

Periscope heeft voorsprong op Meerkat

Twitter lijkt de strijd om de markt voor livestreaming voorzichtig te winnen. Zijn eigen app Periscope doet het iets beter dan Meerkat, vermoedelijk vanwege een iets betere inregratie met Twitter.

Marketing

Marit Hulscher operationeel director bij a friend of mine

Marit Hulscher is sinds begin deze maand operationeel eindverantwoordelijke bij bureau a friend of mine.

Marketing

‘Discovered gaat verder dan Etsy’

Discovered is een wereldwijde marktplaats dat ambachtslieden uit ontwikkelingslanden helpt met het verkopen van hun producten wereldwijd. En het gaat verder dan Etsy, zegt oprichter Gijsbert van der Sleen: “Wij stellen ze in staat om ondernemer te zijn. Naast de marktplaats bieden we ook microfunding, zodat ze verder kunnen groeien.”

E-commerce

Your Social tekent met L’Oréal Nederland

De consumentendivisie van L’Oréal Nederland heeft Your Social als fullservice social media partner uitgekozen. Het social media bureau, ​met vestigingen in Breda en Dubai, is inmiddels gestart het met ontwikkelen van Social Storybooks voor ​L’Oréal Paris, Maybelline NY, Garnier en Essie.

Marketing

Facebook voor 41 procent tieners grootste sociale site

Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.

Facebook

Advertentiemarkt voor sociale media koelt af

De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.

Marketing

Pinterest vijf jaar oud: dit is wat je moet weten

Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.

Marketing

Jeroen Bertrams: ‘Voorzie in de social media verslaving’

Auteur Jeroen Bertrams las 300 onderzoeken over social media en schreef daar het boek ‘Bedwing het Monster Social Media’ over. “Veel bedrijven hebben nog heel veel moeite om met social media hun doelen te realiseren”, stelt Betrams. “Dat komt omdat ze niet goed begrijpen hoe ze moeten omgaan met mensen die op social media actief zijn.”

Marketing

Dark social: krijg inzicht in onbekend sociaal verkeer

Volgens Rupert Staines van RadiumOne omvat sociaal verkeer via Twitter en Facebook en andere publieke diensten maar 30 procent van al het sociaal verkeer. “Dark social is de term voor al het sociaal verkeer dat moeilijk te traceren of identificeren is, zoals e-mail, IM en SnapChat”, vertelt Staines.

Marketing