More stories

Adecco koopt digitaal bijscholingsinstituut

Adecco Group koopt het Amerikaanse bedrijf General Assembly voor 335 miljoen euro. Daarmee krijgt het een bedrijf in handen dat cursussen geeft om te leren programmeren, maar ook online marketing en ondernemen.

Recruitment

ING en Angel Academy trainen informal investors bij investeren in startups

ING Bank en Angel Academy gaan een samenwerking aan om de informatievoorziening aan particuliere investeerders die met eigen vermogen willen investeren in startups te verbeteren.

Start-ups

Marley Spoon groeit naar 53 miljoen

De verkoper van abonnementen op maaltijdboxen Marley Spoon zag de omzet in 2017 ruim verdubbeld tot 53 miljoen euro. Ondanks de sterke verkoopgroei is er nog geen uitzicht op positief nettoresultaat.

Start-ups

10 miljoen voor investeringen in innovatieve starters

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) stelt dit jaar 10 miljoen euro beschikbaar voor private fondsen die geld willen investeren in startups en het innovatieve MKB. Deze zogenoemde business angels kunnen per fonds maximaal 1 miljoen euro lenen van de overheid.

Start-ups

Spotify met film en tv-series

Abonnees van Spotify kunnen binnenkort ook films en series gaan kijken bij hun favoriete muziekdiensten. Het Zweedse bedrijf heeft namelijk een distributiedeal gesloten met Hulu.

Media

Bosch en Siemens investeren in Zipjet

Amsterdam Venture Partners investeert samen met de concerns BSH Home Appliances Group en Henkel in Zipjet, de start-up die in de grootste Noord-Europese steden huishoudelijke diensten levert.

Start-ups

5miles: je dagelijkse portie Excel in vijf minuten

Werk sneller. Maak betere analyses. Innoveer meer. Wees succesvol. Het zijn de beloften van 5miles, dat al zo’n vijfduizend professionals op een praktische, interactieve en vooral efficiënte manier precies díe kennis van Excel en PowerPoint bijbrengt die ze nodig hebben. “Bij ons kies je wat je leert, en wanneer je het leert”, zegt Chris van Voorden, die samen met Sjoerd Boonstra 5miles bedacht.

Start-ups

UAntwerpen neemt intrek in The Beacon

UAntwerpen nam een dezer dagen zijn intrek in The Beacon, het lanceerplatform van waaruit Antwerpen zich internationaal op de kaart wil zetten als de echte Capital of Things.

Start-ups

Omzet Auto1 groeit tot 2,2 miljard euro

Het Europese online b2b-platform voor autohandelaren Auto1.com is in 2017 met 47 procent gegroeid tot een omzet van 2,2 miljard euro.

B2B Digital

Registratie voor Accenture Innovation Awards geopend

Accenture opent officieel de registratie voor de Accenture Innovation Awards. Het jaarlijkse programma, dat in 2018 voor de twaalfde keer wordt georganiseerd, onderscheidt impactvolle innovaties. Zowel startende ondernemers als start-up-initiatieven binnen grote bedrijven kunnen zich aanmelden. De inschrijving loopt tot en met 30 juni 2018.

Start-ups

HvA pop-up store Spott. blijft open tot 1 juni 2018

De Amsterdamse popup store vol innovatieve producten van student-ondernemers Spott in de Czaar Peterstraat krijgt een vervolg. De winkel trekt zoveel bekijks, dat onder de naam Spott.2.0 aan een tweede termijn wordt begonnen.

Venture

Spielwork: ‘Ruimte voor nieuw soort jobboard – openheid loont’

Er blijkt verrassend genoeg nog ruimte te zijn voor een nieuw soort jobboard. Op het recent gelanceerde Spielwork zijn de standaard, door een HR-afdeling gefabriceerde, vacatureteksten uit den boze. En komen bedrijven er niet mee weg als ze slechts twee regels wijden aan dat wat ze zelf te bieden hebben. Spielwork – in feite een vacaturesite en contentbureau in één – vraagt bedrijven eerlijk te zijn over het werk. Onder meer KPN, Elsevier en Vopak gingen het experiment aan en gaven de touwtjes deels uit handen.

Recruitment

Wie wordt Emerce Travel Startup 2018?

Tijdens Emerce Travel op 7 juni gaan we op zoek naar de Emerce Travel Startup 2018. Vorig jaar sleepte botendeelplatform Barqo de titel in de wacht. Doe je dit jaar ook mee?

Travel

GUTS: ‘Blockchaintechniek vanaf 2020 beschikbaar voor ticketbedrijven’

GUTS Tickets wil de ontwikkelde blockchaintechnologie snel beschikbaar maken voor de grote ticketbedrijven. Dat vertelt CEO Maarten Bloemers op SxSW Interactive. Hoewel de start-up zich nu nog richt op de Nederlandse markt, is het doel om tegen die tijd ook in het buitenland de strijd aan te gaan met zwarthandelaren en woekerprijzen.

Blockchain

Bunq werkt met Apple Pay en breidt uit naar Zuid-Europa

“Samen met de klant bouwen we aan een droom. Bunq is een heel frisse wind in een traditionele sector”, zegt Ali Niknam, oprichter van Nederlands kleurrijkste bank. “Vaak blijven mensen bij dezelfde bank, overstappen gaat veel minder gemakkelijk dan de ene zorgverzekeraar of energieaanbieder inruilen voor de andere.”

Payment