More stories

Flexibele distributie bespaart webwinkels tot 78 cent per order

Webwinkels doen mee aan een logistieke race naar de bodem. Het gaat er vooral om welke bedrijf het snelste of goedkoopste kan zijn. Terwijl dat voor de meeste klanten niet het belangrijkste is, zegt Roland Slegers van DeliveryMatch. Hij deed onderzoek naar het thema en publiceert binnenkort zijn uitgebreide verslag ‘Distributiebesturing webshops: van push naar pull’. Slegers rekent onder meer voor hoeveel webwinkels gemiddeld per order kunnen besparen.

Fulfillment

Booking.com gaat meer investeren in China

Booking.com wil graag een graantje meepikken van de snel groeiende binnenlandse toeristische markt in China. Dit heeft CEO Gillian Tans laten weten aan de South China Morning Post.

Strategy

Snelheid versus gedegen: zo gaan agile en onderzoek goed samen

Neemt de tijdsdruk binnen agile development of scrum toe dan leidt UX research daar vaak als eerste onder, schreef een Design Operations Manager van IBM niet zo lang geleden. De druk op de ketel kan soms zo hoog zijn dat ontwikkelen het belangrijkste lijkt. Staat snelheid niet haaks op gedegen onderzoek dat óók belangrijk is – bijvoorbeeld voor het bieden van context? Twee experts delen hun kijk.

Agile

Zo ziet Evidence Based Growth er in 2024 uit

Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor a/b-testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot bedrijf een proces geïmplementeerd voor continue optimalisatie. De komende zeven jaar zal dit verder groeien in kwantiteit en kwaliteit, terwijl verandert wat en hoe we optimaliseren. Vier kernpunten:

Conversie

Emesa in handen van Talpa – wat heeft De Mol gekocht?

Talpa Networks heeft Emesa gekocht, het moederbedrijf van VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en VavaBid. Wat krijgt De Mol nu precies in handen?

Strategy

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience

“Knowingo speelt met het engagement van de gebruiker”

Loren Roosendaal stond in 2012 op het Innovation Awards-podium met virtueel trainingsplatform InterACT. Vorige maand won hij weer een Blauwe Tulp, nu met Knowingo, in de categorie Skills to Succeed. “Knowingo is de enige oplossing die je kan vertellen wat je medewerker vandaag weet en kan toepassen – en hoe lang dat nog zo blijft.”

Strategy

Schiphol benoemt nieuwe Chief Digital Officer

Met ingang van 1 februari a.s. wordt Henk Jan Gerzee (44) de nieuwe Chief Digital Officer (CDO) van Royal Schiphol Group. Hij gaat zich bezighouden met de verdere digitale transformatie en technologische innovatie van de luchthaven. Gerzee volgt Roy Scheerder op, die de functie de afgelopen zes maanden op interim basis bekleedde.

Strategy

Digitale transformatie bij UBS: ‘Marketing is van strategisch belang’

‘Marketing is te belangrijk om alleen aan marketeers over te laten.’ Met dit citaat van Harvard Business Review legt Michael Utz, senior digital strategist bij UBS, uit hoe de Zwitserse bank tot het inzicht is gekomen dat marketing een strategische asset is. 

Online marketing

Innovation Booster: ‘Ruimte geven in plaats van afblaffen’

Achter menig innovatietraject gaat een adviseur schuil. Bedrijven die met name bij grote corporates worden ingeschakeld om de cultuur innovatiever te maken. Als paddestoelen zijn dit soort innovatieclubs uit de grond geschoten. Innovation Booster is er één van. Welke methode gebruikt het bedrijf? En hoe zorgt het ervoor dat de innovatiedrang ook op langere termijn beklijft?

Disruptie

Infographic: op welke travel technologie zetten de vier grote OTA’s in?

De vier online reisgiganten Expedia, TripAdvisor, Ctrip en Priceline bepalen hoe consumenten reizen zoeken en boeken. Maar hun dominante positie is niet veilig, zegt onderzoeksbureau CB Insights en daarom investeren ze in mogelijk disruptieve nieuwkomers.

Strategy

Geen https op je website? Google Chrome toont meer waarschuwingen

Heb je een website zonder SSL-certificaat en kunnen bezoekers wel een contactformulier of zoekveld invullen? Dan heb je het wellicht al gemerkt: Sinds deze maand toont de browser Google Chrome een opvallende waarschuwing zodra bezoekers een onbeveiligd veld willen invullen. Het spreekt voor zich dat dit funest is voor je websiteconversie.

Security

Bots vormen potentieel risico voor banken

De enorme technologische vooruitgang van de laatste jaren heeft de wensen en eisen van consumenten ten aanzien van de dienstverlening van bedrijven blijvend veranderd. Zo ook als het gaat om de producten en service van banken. Klanten willen transacties direct kunnen uitvoeren, waar ze ook zijn. Bots kunnen helpen, maar ze vormen ook een gevaar.

Strategy

VRT: strijd om aandacht van de kijker wordt digitaal beslist

Iedereen met een smartphone is in potentie een concurrent van tv- en radiozenders. Een mooi programma maken is niet meer genoeg om de aandacht van de kijker of luisteraar te winnen. Voor VRT was dit reden om de digitale activiteiten flink op de schop te nemen, vertelt Johan Rombouts, technical lead and architect digital bij de Vlaamse omroep.  

Strategy

Skyscanner laat user-generated content zien

Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.

Social