More stories

Vakantiehuizen NextPax geïntegreerd in HomeToGo

HomeToGo, een meta-zoekmachine voor vakantiehuisjes, is een samenwerking aangegaan met NextPax, een platform voor channelmanagers en accommodatie-beheerders. Het aanbod van NextPax wordt geïntegreerd in HomeToGo, zodat eigenaren van vakantiehuizen hun bereik kunnen vergroten.

Venture

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets

Digitale transformatie in Productie & Logistiek: Big data als key factor

De digitale revolutie zorgt overal voor opschudding. Productie en Logistiek worden dan ook niet overgeslagen. Digitale productietechnologieën zullen elke schakel in de waardeketen van de maakindustrie transformeren. Van onderzoek en ontwikkeling tot supply chain, operations, sales en marketing; alles gaat op de schop. Slimme connectiviteit zorgt voor een geheel nieuw spel tussen ontwerpers, makers, vervoerders en consumenten. En daarmee voor een nieuwe rol voor de CMO.

Strategy

Organisatorische uitdagingen bij digitale transformatie in B2B

Veel B2B-organisaties die hun digitale transformatie een boost willen geven, lopen tegen pittige uitdagingen aan, zoals het strategisch en budgettair ‘aan boord krijgen van de board’, het doorbreken van silo’s in je organisatie en het oplossen van de ‘skills gap’. Zes ervaringsdeskundigen aan het woord tijdens de sessie ‘Organisational challenges’ van de expertgroep B2B Digital Commerce.

E-commerce

SITA: luchtvaartmaatschappijen investeren in IoT en self-service

Luchtvaartmaatschappijen geven dit jaar 24,3 miljard dollar uit aan IT, waarvan 56,6 procent wordt gebruikt om de business draaiende te houden. Iets meer dan een kwart gaat naar groei en 17 procent is bedoeld voor innovatie/transformatie. Dit blijkt uit het jaarlijkse IT-onderzoek van luchtvaarttechnologiebedrijf SITA.

Travel
Premium

Eurail: ‘Het mooiste zou zijn als een klant zelf zijn treinpas kan opbouwen’

Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.

E-commerce

Agile volgens het Spotify-model: autonomie leidt tot betere producten

Gaat het over wendbare organisaties dan komt zeer geregeld het ‘Spotify-model’ ter sprake. De manier waarop het Zweedse bedrijf met de interne structuur heeft ingespeeld op de eigen groei geldt voor velen als een voorbeeld. Het model en de voordelen in een notendop.

Agile

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy
Premium

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce

E-privacy: alle macht naar Google, Microsoft en Apple?

We maken ons allemaal druk om de Europese General Data Protection Regulation (GDPR) die op 25 mei 2018 van kracht wordt. Maar vergeet daarbij de nieuwe cookiewetgeving niet (de e-privacyverordening), die in potentie een veel grotere impact kan hebben.

Privacy

Focus op efficiency en uniformiteit hindert echte digitale transformatie

We leven in een wereld die steeds diverser en persoonlijker wordt. Klanten willen ervaringen en producten die hen op het lijf zijn geschreven. Toch blijven veel bedrijven zich richten op operationele efficiency en uniforme producten of diensten. Wat weerhoudt ons van een volledige digitale transformatie?

E-commerce

Design thinking: ‘Te veel empathie voor gebruikers helpt bedrijf om zeep’

Design thinking is één van de invloedrijke denkwijzen van dit moment. Een denkwijze die niet in beton gegoten hoeft te zijn, zegt Steve Vassallo. De voormalig designer van IDEO geeft in zijn eboek ‘The Way to Design’ twee belangrijke adviezen. Designers en de bedrijven waarvoor zij werken moeten groter denken en het systeemdenken bestuderen. En daarnaast is zijn raad niet blind te staren op empathie en het inleven in de gebruiker. ‘Sterker, te veel empathie kan een bedrijf om zeep helpen.’

Strategy

Amadeus schildert vier toekomstscenario’s voor de reisbranche

Een gestroomlijnde reisbeleving en personalisatie, dat zijn de twee assen waarlangs de reisbranche zich de komende vijf tot zeven jaar gaat bewegen. Amadeus ziet vier mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst.  

Innovatie

Vernieuwing stimuleren? Ideeën bedenken kan je leren

Bedrijven die willen innoveren zouden er goed aan doen verder te kijken dan de dure adviseurs. Het bedenken van nieuwe ideeën is een mentale vaardigheid die je jezelf en anderen kunt aanleren. Dit stelt Rembrandt Smids oprichter van Brandwebbing en auteur van het boek De Ideeënformule dat dit najaar verschijnt.

Strategy