More stories

Adyen verwerft bankvergunning

Adyen heeft, naar nu blijkt, eind april een bankvergunning verworven. Hierdoor kan het zich, nog meer, profileren als een betaalspecialist. Het kan sneller gaan werken en meer financiële diensten aanbieden.

E-commerce

Het geheim van Travix: volume, volume, volume

Luchtvaartmaatschappijen betalen nog amper commissie en toch heeft Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel, ervoor gekozen zich volledig op de verkoop van vliegtickets te richten. “Walmart is ons voorbeeld,” zegt CCO Paul van Breugel tijdens eTravel 2017.

Strategy

Nieuwe investeerder voor kaartenmaker HERE

Kaartenmaker HERE Technologies krijgt een nieuwe investeerder die naast geld ook kennis zal inbrengen op het gebied van R&D.

Publishing

Marriott begint Nederlandse accelerator

Marriott start een acceleratorprogramma in Nederland als onderdeel van een internationaal innovatieprogramma van de hotelketen.

Travel

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Strategy

‘Nederlandse CEO neemt discruptieve technologieën niet serieus genoeg’

De Nederlandse CEO ziet het omarmen van disruptieve technologieën in beperkte mate als een strategische prioriteit. Hoewel een meerderheid van de bedrijven dergelijke verstoringen in de markt meer als een kans ziet dan als een bedreiging, blijven de noodzakelijke investeringen in technologische vernieuwing veelal uit. Dat bijkt uit internationaal onderzoek van KPMG.

Strategy

PwC over Media & Entertainment: ‘Het gaat niet om prijs’

Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.

Customer Experience

Sneller innoveren bij Marktplaats door nieuwe organisatiestructuur

Wat als je als organisatie wil vernieuwen en doorgroeien maar jezelf daarbij in de weg zit? Marktplaats ondervond het aan den lijve, zo vertelde Head of Product Jeroen Jonker Roelants op Tech Live!. Intern drastisch veranderen bood uitkomst. De volgende stap is om met behulp van alle (mobiele) data Marktplaats naast functioneel ook een inspirerend platform te maken.

Strategy

Digitale transformatie in Insurance: klantbeleving via alle kanalen

De snelle acceptatie van mobiele technologie en social media hebben klanten minder loyaal en een stuk veeleisender gemaakt. Bovendien betreden concurrenten die niet gehinderd worden door een lange historie in de verzekeringenbranche de markt. Disruptie is onafwendbaar. Hoe ga je daarmee om als CMO bij een verzekeraar?

Strategy

Kuldip Singh (innogy) digitaliseert Essent: ‘Durf te experimenteren’

Kuldip Singh is bij innogy aangetrokken om de ‘toekomstbestendige onderdelen’ van het Duitse RWE ook op digitaal vlak klaar te stomen. De ervaringen die deze Digital Director bij diverse grote mediabedrijven heeft opgedaan zet hij nu in voor de digitale fundering van onder meer Essent. ‘Durf te experimenteren. Het hoeft niet direct perfect.’

Strategy

Nieuwe baas Europa voor Rakuten

Toshihiko Otsuka is aangesteld als CEO Europa voor Rakuten en de Nederlander Arjen van de Vall als zijn directe naaste.

Strategy

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy

Nieuwe directie Rabo richt zich op digitale transitie

De dagelijkse leiding van Rabobank gaat op 1 september 2017 over naar een groepsdirectie van tien personen onder leiding van de huidige bestuursvoorzitter Wiebe Draijer. De focus komt te liggen op de digitale transitie.

Financials

Pure player Zamro op machine- en onderdelenmarkt: ‘Guided selling telt’

Kenners noemen Zamro steevast op hun lijstjes van veelbelovende B2B-bedrijven. Dit voorjaar nog werd de nieuwe ‘pure player’ in technische […]

B2B Digital

CoderDojo en Raspberry Pi fuseren

De organisaties achter CoderDojo en Raspberry Pi fuseren om samen nog meer jongeren in de wereld te leren programmeren, knutselen met computers en hun creativiteit digitaal in te zetten.

Strategy