More stories

Waymo bouwt duizenden robottaxi’s met Fiat-Chrysler

Waymo, dat technologie ontwikkelt om auto’s autonoom te laten rijden, koopt een paar duizend grote personenauto’s van Fiat-Chrysler. Met behulp van de technologie van de Alphabet-dochter worden die omgevormd tot robottaxi’s.

Tech

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

Strategy

MediaMarkt: ‘Omnichannel is het winnende model’

De fysieke winkel en webwinkel van MediaMarkt hebben een elkaar versterkende werking. De helft van de online aankopen wordt geinitieerd met een bezoek aan een fysieke winkel.

Retail

Tencent wil minderheidsbelang in Carrefour China

De Chinese technologiegigant Tencent onderhandelt met het Franse supermarktbedrijf Carrefour over de aankoop van een minderheidsbelang in diens Chinese dochter. Tencent belooft marketing en technologie te leveren die Carrefour zichtbaarder maken en beter laat draaien.

Retail
Premium

Richemont doet bod op Yoox Net-a-Porter

Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.

E-commerce

Een data driven reclamebureau zorgt voor operational excellence

De verwachtingen van klanten en medewerkers veranderen en dat vereist een nieuwe benadering voor reclamebureaus. De digitalisering opent de deur naar nieuwe benaderingen. Steeds meer technologie worden aangeboden in de cloud. Een belangrijk voordeel van een cloud oplossing is dat ze je voorzien van objectief overzicht van je operationele organisatie. Deze data kan je vervolgens gebruiken bij het verbeteren van de efficiëntie van operationele processen.

Marketing

Hoe Amazon de insurtech-wereld op z’n kop zet

In juni 2017 kocht Amazon de supermarktketen Whole Foods voor 13,7 miljard dollar. Het bedrijf kondigde een combinatie aan van zijn loyauteitsprogramma Prime met de afhaalkluisjes in de supermarkten. Kort nadien verlaagde het de prijzen bij Whole Foods. Dit deed meteen 15 miljard dollar in de beurswaarde van de supermarktketens wereldwijd verdampen. Ook Ahold Delhaize verloor toen in één klap meer dan 4% van zijn beurswaarde. Nu stapt de reus in de verzekeringswereld.

Strategy

Onderzoek naar het digitale DNA

Door de snelle technologische vooruitgang worden bedrijven gedwongen om te reageren op nieuwe digitale technologieën die van te voren niet te voorspellen zijn. Dit onderzoeksrapport identificeert de digitale mogelijkheden, de eigenschappen die het digitale DNA vormen en de archetypen die de reactie op digitale kansen of bedreigingen het beste kenmerken.

Marketing

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

Bidfoods transformatie: ‘E-commerce alleen niet meer onderscheidend’

Een digitale transformatie stopt niet zodra de stap naar e-commerce is gezet. Groothandel Bidfood mag dan 95 procent van de omzet online verdienen, in de ogen van Director e-commerce & marketing Anouk Beeren begint het nu pas. “Op termijn is e-commerce een hygiënefactor”.

B2B Digital

Vier miljard groeigeld voor ‘Chinese Uber’ Didi

De Chinese variant van taxidienst Uber Didi Chuxing heeft vier miljard dollar opgehaald bij investeerder en wil het geld gebruiken voor internationale expansie.

Venture

Igor Beuker: ‘Inhaalrace innovatie van corporates is verbeelding’

Hoewel iedereen de bekende bedrijven om zich heen heeft zien vallen, is het nog altijd onderschatting wat de klok slaat. Dat stelt Igor Beuker – spreker, serie-ondernemer en de persoon die naar eigen zeggen nogal wat heilige huisjes omtrapt binnen grote corporates. Hij vertelt onder meer over ‘digitaal darwinisme’ en de ‘math man’ in een wereld van ‘mad men’.

Strategy

Vier tips voor effectiever digitaal experimenteren

Bedrijven als Amazon, Spotify, AirBnB en Facebook lijken digitale experimenten in hun DNA te hebben zitten. Ook zij worstelen echter nog steeds met kwantiteit en kwaliteit. Met deze tips doe je wat zij doen, een stuk effectiever.

Strategy

Dit zijn de digitale trends voor de vastgoedmarkt

Vastgoed is in een enorme digitale versnelling terecht gekomen. In alle facetten van het dagelijks leven raken mensen steeds meer gewend aan digitale technieken, waarom zou dat voor vastgoed anders zijn? Het is tijd om voor te sorteren op de laatste ontwikkelingen, zodat vastgoed straks niet achterloopt. Dit zijn de belangrijkste digitale trends voor 2018 op het gebied van vastgoed.

Strategy

10 tips voor het opzetten van een nieuwe business unit

Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.

Strategy