More stories

Innovation Booster: ‘Ruimte geven in plaats van afblaffen’

Achter menig innovatietraject gaat een adviseur schuil. Bedrijven die met name bij grote corporates worden ingeschakeld om de cultuur innovatiever te maken. Als paddestoelen zijn dit soort innovatieclubs uit de grond geschoten. Innovation Booster is er één van. Welke methode gebruikt het bedrijf? En hoe zorgt het ervoor dat de innovatiedrang ook op langere termijn beklijft?

Disruptie

Infographic: op welke travel technologie zetten de vier grote OTA’s in?

De vier online reisgiganten Expedia, TripAdvisor, Ctrip en Priceline bepalen hoe consumenten reizen zoeken en boeken. Maar hun dominante positie is niet veilig, zegt onderzoeksbureau CB Insights en daarom investeren ze in mogelijk disruptieve nieuwkomers.

Strategy

Geen https op je website? Google Chrome toont meer waarschuwingen

Heb je een website zonder SSL-certificaat en kunnen bezoekers wel een contactformulier of zoekveld invullen? Dan heb je het wellicht al gemerkt: Sinds deze maand toont de browser Google Chrome een opvallende waarschuwing zodra bezoekers een onbeveiligd veld willen invullen. Het spreekt voor zich dat dit funest is voor je websiteconversie.

Security

Bots vormen potentieel risico voor banken

De enorme technologische vooruitgang van de laatste jaren heeft de wensen en eisen van consumenten ten aanzien van de dienstverlening van bedrijven blijvend veranderd. Zo ook als het gaat om de producten en service van banken. Klanten willen transacties direct kunnen uitvoeren, waar ze ook zijn. Bots kunnen helpen, maar ze vormen ook een gevaar.

Strategy

VRT: strijd om aandacht van de kijker wordt digitaal beslist

Iedereen met een smartphone is in potentie een concurrent van tv- en radiozenders. Een mooi programma maken is niet meer genoeg om de aandacht van de kijker of luisteraar te winnen. Voor VRT was dit reden om de digitale activiteiten flink op de schop te nemen, vertelt Johan Rombouts, technical lead and architect digital bij de Vlaamse omroep.  

Strategy

Skyscanner laat user-generated content zien

Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.

Social

Waarom iedere groeiende organisatie een Team Designer wil

Elk​ ​bedrijf​ ​vecht​ ​om​ ​de​ ​beste​ ​mensen​ ​om​ ​projecten​ ​tot​ ​een​ ​succes​ ​te​ ​maken. Maar​ ​hoe​ ​zorg​ ​je​ ​er​ ​nou​ ​voor​ ​dat​ ​je​ ​de​ ​beste​ ​mensen​ ​vindt,​ ​de​ ​juiste​ ​mensen aanhaakt​ ​en​ ​dat​ ​je​ ​ook​ ​echt​ ​intern​ ​de​ ​digitale​ ​capaciteit​ ​opbouwt​ ​die​ ​‘digital’ onderdeel​ ​maakt​ ​van​ ​je​ ​bedrijfsvoering​ ​en​ ​cultuur?​ ​Daar​ ​heb​ ​je een​ ​Team​ ​Designer​ ​voor nodig.

Recruitment

Vivat lanceert nieuwe online verzekeraar

Verzekeraar Vivat lanceert onder de naam nowGo een nieuw digitaal label voor auto-, inboedel- en reisverzekering.

Digital Agencies

Kuldip Singh (Innogy): technologie en data zijn gamechangers

Nieuwe digitale technologieën als kunstmatige intelligentie, blockchain en robotics zullen de komende jaren instrumenteel zijn in het transformeren van de energiemarkt. Digitalisering is een van de strategische pijlers binnen innogy, waarmee ze de overstap naar verduurzaming en decentrale energieopwekking wil versnellen. Kuldip Singh, Digital Director bij Innogy Retail International, vertelt hoe een digitale en datagedreven strategie tot stand komt en wat de organisatorische implicaties en ervaringen zijn bij innogy. In Nederland zijn Essent, energiedirect.nl en Powerhouse onderdeel van innogy. 

Service Design

Van traditionele retail naar e-commerce – welke lessen leerde Bugaboo?

Voor het high-end kinderwagenmerk Bugaboo was de introductie van de nieuwe kofferlijn de Bugaboo Boxer reden om de stap te zetten van een traditionele retaibenadering naar digitale transformatie. Ronald van Drunen, director e-Business vertelt over de lessen die daarbij werden geleerd.

E-commerce

Betaalmuur verdeelt Europese media

Voor de ene online uitgever is de betaalmuur een gruwel, de ander (her)introduceert er juist één. Onderzoek onder 171 uitgevers laat zien hoe er in Europa mee wordt omgegaan. Net iets meer dan de helft van de uitgevers biedt alle inhoud gratis aan en leeft van bijvoorbeeld reclame-inkomsten.

Payment

ING opent fintechfonds met 300 miljoen euro

ING lanceert een nieuw investeringsfonds onder de naam ING Ventures om daarmee in fintechbedrijven te participeren. Bij aanvang bevat het 300 miljoen euro aan beschikbaar kapitaal.

Strategy

Column: American Made

In 2016 ging het heel goed met de Nederlandse bioscopen. Zo steeg het aantal bezoekers met vier procent naar ruim 34 miljoen Nederlanders en werd er opgeteld bijna 290 miljoen euro aan tickets verkocht. Gezien de enorme groei die Netflix in ons land doormaakt, is dat op z’n minst opmerkelijk te noemen. Zet je de bioscoopcijfers ook nog eens af tegen het dalend aantal tv-aansluitingen en de vijftig procent minder winst en vier procent lagere reclameomzet van RTL Nederland, dan vraag je je af wat hun succesformule is.

Customer Experience

Killing Marketing: Hoe innovatieve bedrijven marketingkosten omzetten in winst

De manier waarop we consumeren en merken behandelen is fundamenteel veranderd, maar organisaties en marketeers hebben zich nauwelijks aangepast. Marketeers zijn voor hun campagnes nog steeds afhankelijk van de relatie die uitgevers hebben met de beoogde doelgroep. Het advertisingmodel, waarmee we via push advertising de doelgroep willen bereiken en daarvoor ruimte huren bij uitgevers, is achterhaald. De auteurs van Killing Marketing laten zien dat we de verkeerde kant op hebben gekeken.

Strategy

Een krachtig storytellingmiddel? Kleur

Onze hersenen hebben kleur al waargenomen voordat we vormgeving, nummers en woorden hebben gezien. Kleur is daarom één van de meest krachtige middelen als het gaat om storytelling. Met het juiste kleurgebruik kun je je kijkers sturen, een bepaalde emotie laten voelen en zelfs hun bloeddruk en hartslag verhogen.

Web-design