AI van Deloitte genereert unieke patentrapporten
Deloitte breidt zijn webshop uit met unieke patentrapporten die real time worden gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie.
Deloitte breidt zijn webshop uit met unieke patentrapporten die real time worden gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie.
Gevestigde bedrijven doen er goed aan startups niet over te nemen, maar er een alliantie mee te sluiten. De acquisitie van startups loopt regelmatig uit op een teleurstelling voor beide partijen. Maar al te vaak gaat de startup kopje onder in de cultuur en processen van de nieuwe eigenaar, en daarmee raakt de koper het unieke dat hij dacht binnen te halen, snel kwijt. Een alliantie of joint venture heeft een betere overlevingskans.
Hoe goed zijn Nederlandse bedrijven nu echt bezig met hun digitale transformatie? Op deze vraag hebben we in het onderzoek Dutch Digital DNA Demystified een datagedreven antwoord gevonden. Onze conclusie: hoewel alle bedrijven het moeten doen met hetzelfde DNA, bepalen de keuzes die zij maken bij de verschillende DNA-elementen in hoge mate hun digitale succes of falen.
Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.
Touroperators, reisagenten en andere reisbemiddelaars zijn in strategisch opzicht vooral bezig met het verbeteren van de operationele marge. Op de tweede plaats van prioriteiten staat omzetgroei.
E-commerce (marketing) managers zitten vaak met de handen in het haar wanneer data driven marketingcampagnes moeten worden geschreven. De overload aan beschikbare data maakt het niet makkelijker om de juiste informatie hiervoor te gebruiken. En dan laten we voor het gemak organisaties buiten ogenschouw die qua volwassenheid nog niet zo ver zijn dat data centraal wordt verzameld en opgeslagen. Weten waarom je data nodig hebt, geeft richting aan je eerste stappen.
Waymo, dat technologie ontwikkelt om auto’s autonoom te laten rijden, koopt een paar duizend grote personenauto’s van Fiat-Chrysler. Met behulp van de technologie van de Alphabet-dochter worden die omgevormd tot robottaxi’s.
Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?
De fysieke winkel en webwinkel van MediaMarkt hebben een elkaar versterkende werking. De helft van de online aankopen wordt geinitieerd met een bezoek aan een fysieke winkel.
De Chinese technologiegigant Tencent onderhandelt met het Franse supermarktbedrijf Carrefour over de aankoop van een minderheidsbelang in diens Chinese dochter. Tencent belooft marketing en technologie te leveren die Carrefour zichtbaarder maken en beter laat draaien.
Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.
De verwachtingen van klanten en medewerkers veranderen en dat vereist een nieuwe benadering voor reclamebureaus. De digitalisering opent de deur naar nieuwe benaderingen. Steeds meer technologie worden aangeboden in de cloud. Een belangrijk voordeel van een cloud oplossing is dat ze je voorzien van objectief overzicht van je operationele organisatie. Deze data kan je vervolgens gebruiken bij het verbeteren van de efficiëntie van operationele processen.
In juni 2017 kocht Amazon de supermarktketen Whole Foods voor 13,7 miljard dollar. Het bedrijf kondigde een combinatie aan van zijn loyauteitsprogramma Prime met de afhaalkluisjes in de supermarkten. Kort nadien verlaagde het de prijzen bij Whole Foods. Dit deed meteen 15 miljard dollar in de beurswaarde van de supermarktketens wereldwijd verdampen. Ook Ahold Delhaize verloor toen in één klap meer dan 4% van zijn beurswaarde. Nu stapt de reus in de verzekeringswereld.
Door de snelle technologische vooruitgang worden bedrijven gedwongen om te reageren op nieuwe digitale technologieën die van te voren niet te voorspellen zijn. Dit onderzoeksrapport identificeert de digitale mogelijkheden, de eigenschappen die het digitale DNA vormen en de archetypen die de reactie op digitale kansen of bedreigingen het beste kenmerken.
Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.